Gemiddeld Workouts

Tabata Workout Buik, Billen, Benen en Vetverbranding

Door

Ik schreef laatst een artikel over Tabata training. Jullie gaven aan dat jullie graag een workout zouden zien, vandaag is het zo ver! Ik stelde een workout samen van 4 verschillende oefeningen voor de buik, billen en benen. Omdat Tabata een intensieve manier van trainen is, werk je ook direct aan je vetverbranding. Hieronder vind je een uitleg van de verschillende oefeningen.



Deze workout bestaat dus uit vier oefeningen in Tabata-vorm. Dat betekent 20 seconden werken, 10 seconden rust, voor 8 setjes. Eigenlijk een soort High Intensity Interval Training (HIIT). In totaal zijn we 16 minuten bezig. Je hebt alleen een matje nodig, of iets anders zachts om op te liggen.

Ik raad je aan om vooraf even een warming up te doen, jog bijvoorbeeld even 2-3 minuten op de plaats. Ik zal je hieronder de oefeningen uitleggen.

Dynamische lunge

De eerste is een dynamische lunge. Sta rechtop met je handen in je zij, maak een grote stap voorwaarts en breng je achterste knie naar de grond. Je voorste knie gaat niet voorbij je tenen. Duw jezelf weer terug en herhaal dit met het andere been. Houd je rug recht en je buik aangespannen, let er ook op de je je heupen niet laat kantelen.

Crunch kleermakerszit

Dan een crunch met je benen in kleermakerszit. Houd je handen achter je hoofd maar ga niet aan je nek trekken. Kom kleine stukjes omhoog en weer terug. Je schouderbladen komen niet meer op de grond tijdens de oefening.

Spring in uit squat

Vervolgens spring je met je benen wijd en smal, terwijl je in een squatpositie zit. Ook nu is je rug weer recht en je buik aangespannen. Je billen duw je naar achteren en je laat je knieรซn niet voorbij je tenen komen.

Plank

Tenslotte de plank. Sta op ellebogen en tenen en houd je lichaam zo recht mogelijk. Span daarbij je buik goed aan. Let erop dat je rug niet bol of hol wordt. Als deze oefening te zwaar voor je is, kun je hem op je knieรซn uitvoeren.

Ik hoop dat jullie deze workout leuk vonden om te doen. Als jij verzoekjes hebt voor een andere Tabata workout, dan hoor ik het graag.

Groetjes, Marloes

Wat voor workout zou jij graag zien?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (7)
  1. Astrid 5 jaargeleden

    WoW Marloes! Het valt me ineens op hoe mooi strak / gespierd je bent geworden!
    Je ziet er onwijs goed en gezond uit. Schitterende benen ook!

    Reageer
  2. Vera 5 jaargeleden

    Vandaag gedaan. Fijne variant op de HIIT workouts. De eerste keren van een oefening gaan goed, de herhaling maken het lekker pittig. Deze ga ik vaker doen!

    Reageer
  3. Marloes 5 jaargeleden

    Zo hee, pittige workout maar erg voldaan gevoel nu! Squats met springen wel zwaar, voel mijn spieren goed. Leuke workout ๐Ÿ™‚

    Reageer
  4. Thea 5 jaargeleden

    Hoi Marloes,
    Supertraining!!! Ik voel spieren waarvan ik het bestaan nog niet wist, haha.
    Kun je ook zeggen hoeveel keer per week je deze training kunt doen?
    Ik moet je zeggen dat ik twee keer per week naar de sportschool ga en een keer per week hardloop.

    Groetjes, Thea

    Reageer
  5. monique 5 jaargeleden

    Wat een super oefening. Eerst warming up gedaan toen deze tabata. Goede uitleg en enthousiasme. Thanks

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: