fitnessbal workout
Gemiddeld Workouts

Fitnessbal workout – Oefeningen voor het hele lichaam

Door

Vandaag doen we een fitnessbal workout! We starten met een korte warming up en daarna doen we 6 verschillende oefeningen voor het hele lichaam. Alle oefeningen doen we 3x met tussendoor even rust, in totaal zijn we ongeveer 24 minuten bezig. Zorg ervoor dat je schoenen aan hebt voor extra balans en stevigheid en dat je een matje of een andere zachte ondergrond in de buurt hebt. Oh…en een muur waartegen je de bal kan plaatsen (zie foto bovenaan).

Ik ben heel benieuwd hoe je de workout vond. Laat het me zeker even weten. Ik zou het super tof vinden als je me tagt op instagram (@optimavita).

Groetjes, Marloes

Ga jij deze workout doen? Of heb je andere verzoekjes?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (10)
  1. Bianca W 10 maandengeleden

    Hoi Marloes,
    Dankjewel voor deze workout!
    Ik heb deze workout vandaag in de tuin gedaan: heerlijk gesport in het zonnetje!β˜€οΈ
    Als warming up eerst 25 km gefietst😊
    Ik vond de push ups het zwaarst πŸ’ͺ
    Groetjes Bianca

    Reageer
  2. Annema 10 maandengeleden

    Dank je wel voor deze workout. Wij hebben zo veel plezier en lol gehad met deze workout.
    Ik had nog nooit een workout op mijn fitnessbal gedaan en je raadt het al ik rolde er regelmatig van af. Vooral de oefening met de pus-ups was een komische act. Man lag dubbel ik ook en de hond wist niet hoe hij weg moest komen. Ik kreeg de slappe lach. Heerlijk dit even. Daarna opnieuw geprobeerd toen ging het beter. Heerlijk dit. Zo fijn dat je nu een aantal nieuwe workouts opneemt. Nogmaals dank.

    Reageer
    • Marloes 10 maandengeleden

      Hahah, leuk om te horen! Graag gedaan.

      Reageer
  3. Edith 9 maandengeleden

    Poeh….ik vind het bruggetje toch wel erg pittig πŸ”₯
    Maarrrrrrr…….ik heb mezelf weer een schouderklopje gegeven πŸ’ͺ
    Dank je wel Marloes

    Reageer
  4. m 9 maandengeleden

    de puch up met de bal vind ik ook zwaar

    Hoe kan ik na de workouts reactie geven Niet bij iedere workout kan ik dat doen of n duipje omhoog.
    Ik heb heb geen faceboek of instagram .
    Wat is je emailadres dan

    Reageer
  5. josi 8 maandengeleden

    Hoi Marloes,

    Sinds enkele weken volg ik jouw op You tube via mijn laptop.
    Ik volg namelijk de kettlebell oefeningen en de bewegingsoefeningen voor beginners voornamelijk
    voor buikvet verbranding. Ik vind het geweldig hoe jij alles uitlegt, de oefeningen zijn makkelijk te volgen.
    Mijn vraag naar jou is eigenlijk verkoop jij ook de DVD’s hiervan.
    Dat zou voor mij een grotere motivatie zijn om de oefeningen te kunnen uitvoeren.
    Ik heb een dvd speler met TV sherm dan hoef ik niet steeds mijn laptop mee te slepen.

    vriendelijke groetjes
    Schurgers Josi

    Reageer
  6. Janny 7 maandengeleden

    Super workout

    Reageer
  7. Emm 5 maandengeleden

    Hoi Marloes! Wat een heerlijke workout weer! De push ups vond ik zeker de zwaarsteπŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ, maar de squats ook erg zwaar. Een vraagje nog, is het normaal dat he last krijgt van je knieΓ«n tijdens die oefening? En ik vind het idd ook erg knap dat je kunt praten tijdens de oefeningen! πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘

    Reageer
  8. Ann 2 wekengeleden

    Toffe workout! En inderdaad, de pushups zijn het zwaarst, daar heb ik even ‘gecheat’ door enkel de benen te bewegen :-).

    Reageer
  9. Inge 2 wekengeleden

    Dag Marloes, zojuist mijn yogabal weer eens uit de kas gehaald en opgepompt (pffff….) en deze workout gedaan. Fijn! Ik vind het bruggetje het pittigst. Verder doe ik bij bv de eerste oefening wat rustiger aan omdat ik vrij snel last van mijn rug krijg, maar hoe meer ik mijn onderrug in de bal duw, hoe minder last.

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: