Gemiddeld Workouts

Core Stablity Workout – 10 minuten!

Door

Een van mijn meest favoriete video’s is een core stability workout. Deze is echter al bijna 4 jaar oud! Heel hard tijd voor een update dus. Vandaag heb ik een workout voor je van 10 minuten, waarbij je dus je ‘corestabiliteit’ mee traint. Waarom dat precies belangrijk is, lees je hier. Ik wens je heel veel succes, let’s go!



In deze workout train je je buikspieren, spieren in de onderrug en de bilspieren. Echt het centrum van je lichaam dus. Je hebt alleen een matje nodig. Ik raad je aan om voorafgaand aan deze workout een warming up te doen.

Core stability workout

We doen 6 verschillende oefeningen (een oefening doen we aan beide kanten), die we elk 40 seconden uitvoeren. We hebben 5 seconden de tijd om door te draaien naar de volgende oefening. Hiervan doen we twee rondes. In totaal zijn we dus 10:30 min bezig.

Ik ben heel benieuwd of je deze workout fijn vond! Laat het me zeker even weten.

Groetjes, Marloes

Ga jij deze workout doen?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (14)
  1. Sandra 5 jaargeleden

    Ga ik zeker proberen!

    Reageer
  2. Anne 5 jaargeleden

    Wooop! Het eerste wat ik vanochtend gedaan heb is deze workout, zal er al op te wachten! Pittig, maar wel lekker ?

    Reageer
  3. The O 5 jaargeleden

    Ja dit kan ik zeker goed gebruiken, fijn, ga ik binnenkort doen!

    Reageer
  4. Annema 5 jaargeleden

    Super Marloes txs

    Reageer
  5. Laura 5 jaargeleden

    Terug super leuke oefening!
    Welke app gebruik je voor je interval timer lijkt me super makkelijk 🙂

    Bedankt om weer een leuke video te delen Marloes
    Groetjes Laura

    Reageer
  6. Marlies 5 jaargeleden

    Leuke workout! Heb meteen je benen workout erachteraan gedaan. Kijken of ik morgen spierpijn heb!

    Reageer
  7. Yvonne 5 jaargeleden

    Ik heb em net gedaan na het hardlopen. Erg leuk en pittig.

    Reageer
    • Marloes 5 jaargeleden

      Leuk!

      Reageer
    • Vera 5 jaargeleden

      Inderdaad lekker na het hardlopen….Ik vind het heerlijk om na het hardlopen nog zo’n korte workout te doen. Dankjewel voor deze fijne nieuwe!!

      Reageer
  8. Diana 5 jaargeleden

    Hi Marloes,
    Ik ben een vrouw van 62 jaar, ongeveer 1.72 lang en weeg 70 kg niet dik maar heb een buik die ik graag wilt trainen.
    Welke oefeningen raad jij mij aan om te doen?
    Ben niet zo sportief, maar wil gewoon thuis lekker de oefeningen doen.

    Met vriendelijke groet,

    Diana Brown

    Reageer
  9. Claire 5 jaargeleden

    Hi Marloes,

    Thx voor deze fijne workout. Wat mij betreft mag je nog vaker Core Stability Oefeningen plaatsen!
    Doe er altijd eentje voordat ik ga sporten, omdat de core dus zo belangrijk is.
    Af en toe wat inspiratie voor een nieuwe workout is zeer welkom om verschillende oefeningen af te wisselen.

    Groetjes, Claire

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.