Gemiddeld Workouts

Buiten Trainen – Oefeningen tijdens het Hardlopen

Door

Het weer wordt langzaam maar zeker steeds lekkerder. Bij mij beginnen dan direct de buiten-sport-vlinders te kriebelen! Ik vind het heerlijk om een stuk hard te lopen, wat ik ook regelmatig combineer met het doen van spieroefeningen. In de video van vandaag, geef ik je een voorbeeld! Lees eerst even verder, voor een uitleg van de workout en de houding bij de oefeningen.



Deze workout is bedoeld om te combineren met het hardlopen, maar je kunt hem natuurlijk ook prima binnen uitvoeren! Of als je niet kunt hardlopen, kun je wandelen tussendoor. Ik wissel telkens 1 minuut joggen af met het doen van 4 krachtoefeningen. Terwijl ik aan het joggen bent, kun jij een stukje hardlopen. Hoe groot dit stuk is, kun je zelf bepalen. Zet gewoon de video even op pauze! Als je een stukje gelopen hebt, doe je de 4 oefeningen met mij mee. Dit herhaal je drie keer.

Je kunt natuurlijk ook gewoon lekker meedoen met een minuut joggen op de plaats. Dit kan zowel buiten als binnen. Je hebt verder geen attributen nodig. Ik leg hieronder de krachtoefeningen uit.

Dynamisch lunge

We starten met een oefening voor de beenspieren: Dynamische Lunges. Sta rechtop en span je buik, maak vervolgens een grote stap voorwaarts. Breng je achterste knie naar de grond, je voorste knie mag niet voorbij je tenen gaan. Houd je rug recht. Duw je vervolgens terug en herhaal met het andere been.

Plank knie in

Kom dan staan op handen en voeten in de plankhouding. Je spant je buik en houd je billen gelijk met je enkels en je schouders. Trek om en om een knie richting je borst. Houd je heupen stabiel, je rug recht en je buik aangespannen. Als het te zwaar wordt, zet je de knieën op de grond en houd je die houding vast.

Full body crunch

Dan kom je liggen, je brengt je knieën richting je neus en je neus richting je knieën. Strek vervolgens je lichaam helemaal uit. Dit is de Full Body Crunch en hij is bedoeld voor de buikspieren. Houd je rug recht, laat deze niet hol trekken. Hoe lager je benen, hoe zwaarder de oefening.

Opdrukken leg lift

Tenslotte kom je weer staan in de plankhouding, je maakt een pushup en brengt één been gestrekt omhoog, gevolgd door de ander. Deze oefening vond ik het zwaarst van de vier, je kunt hem ook op de knieën uitvoeren. Houd je rug recht en je buik aangespannen.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie deze video vonden!

Groetjes, Marloes

Zou jij deze buitentraining gaan doen? Of train je liever binnen?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (8)
  1. Vera 8 jarengeleden

    Deze oefeningen vind ik wel fijn voor binnen. Om een aantal redenen vind ik ze minder geschikt voor buiten:
    1. Ik heb geen internetabonnement (alleen WiFi)
    2. Buiten de op grond liggen tijdens het sporten lijkt me niet zo fijn! Als ik in mijn eentje ga hardlopen, loop ik door de stad en lig ik liever niet op de koude straatstenen.
    3. Misschien wel de belangrijkste reden: ik zou me er niet prettig bij voelen! Eerlijk is eerlijk….hardlopen was eerst al ‘een dingetje’, maar dat doe ik nu met veel plezier. Wat anderen ervan vinden, maakt me niet uit. Deze oefeningen daarentegen….uhm….nee….;)….liever in mijn veilige huisje, waar niemand me ziet en niemand me hoort 🙂

    Reageer
    • Marloes 8 jarengeleden

      Dat is helemaal prima Vera! Dat is ook de reden dat ik zeg dat ze prima binnen kunnen :).

      Reageer
  2. Marvin 8 jarengeleden

    Ik zou dit zelf niet zo snel buiten doen. Als ik ga hardlopen doe ik dit puur voor de cardio. In de sportschool zou ik deze oefeningen dan verwerken in mijn krachtprogramma 😉

    Reageer
  3. Leuk! Ik woon in Zweden en daar heb je allerlei parken, waar je een stuk kunt hardlopen en ook krachttraining kan doen. Lijkt me heerlijk om dat een keer in de zomer te doen, want ik ben toch liever buiten dan in een snikhete sportschool.

    Reageer
    • Marloes 8 jarengeleden

      Ja, super fijn zijn dat soort parken! Ik ken ze uit andere landen 🙂

      Reageer
  4. Marloes 7 jarengeleden

    Hoi Marloes,
    Net deze workout gedaan, voelt goed als ik weer klaar ben :-).
    Ik volg je website inmiddels een tijdje en wil je complimenteren met je duidelijke workouts! Ik probeer gezonder te leven door meer te bewegen en gezonder te eten en je website met de vele handige tips helpen me goed daarbij. Ben alleen niet altijd even consequent dus gaat met ups and downs maar je motiveert me goed??
    Groetjes van je naamgenootje

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: