buikspieroefening plank
Gemiddeld Workouts

Buikspieren Trainen – Thuis workout

Door

Ik heb weer eens een buikspierkwartier voor jullie opgenomen! Mijn video’s met buikspieroefeningen zijn ontzettend populair, dus ik vond het hoog tijd voor een nieuwe. Met deze workout kun je thuis je buikspieren trainen met deze buikspieroefeningen! Ik fungeer daarbij als jouw personal trainer. Succes!



De workout duurt dus een kwartier. Je hebt alleen een matje nodig, of iets anders zachts om op te liggen. Je kunt zelf muziek naar keuze opzetten als je dat prettig vindt. Alleen tijdens het cooling down gedeelte van deze workout heb ik een rustig muziekje geplaatst. Een workout op muziek is lastig, omdat er weinig leuke copyrightvrije workoutmuziek te vinden is.

buikspieroefeningen plank

We doen verschillende oefeningen voor zowel de rechte als de schuine buikspieren. Tijdens de video geef ik je tips qua houding. Ook geef ik variaties om de oefeningen lichter te maken. Je kunt altijd even extra rust nemen, als dat nodig is. Je zult merken dat deze workout steeds beter gaat, als je hem vaker doet.

Blijf er goed op letten dat je je buik aanspant gedurende de oefeningen en dat je rug recht is als ik dat aangeef. Ook is het niet verstandig om aan je nek te gaan trekken. Dit kan nekklachten geven.

Ik raad je aan om ook de spieren van je onderrug te trainen, als je vaak buikspieroefeningen doet. Dit voorkomt rugklachten en andere blessures.

Heel veel succes met deze buikspieroefeningen! Ik hoop dat je hem weer leuk vindt.

Groetjes, Marloes

Vind jij thuis je buikspieren trainen fijn?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (5)
  1. Yasmin 3 jaargeleden

    Fijne workout. Zeker eentje die ik ga doen. Helpt het trainen van je buikspieren tegen een holle rug? IK heb de laatste tijd een hele holle rug en daardoor regelmatig last van lage rugpijn.

    Reageer
    • Marloes 3 jaargeleden

      Ik zou dan eerder je rugspieren gaan trainen op een rustige manier. Houd ook goed je houding in de gaten. Bij buikspieroefeningen is een rechte rug heel belangrijk.

      Reageer
  2. Mariola 3 jaargeleden

    Super deze workout! Hoe je de oefeningen uitlegd, duidelijk en motiverend. Je doet zelf de oefeningen mee, blijft praten alsof je op de bank zit. Zo makkelijk! Na een paar minuten word ik toch wat stiller… Ik doe graag je oefeningen, Marloes.

    Reageer
  3. Lisette 2 jaargeleden

    Ten eerste, super leuke workout! Je legt alle oefeningen duidelijk uit, heel fijn!
    Ik heb wel een vraagje. Ik merk dat mijn rug nog wel hol is tijdens de oefeningen ook als ik er extra op let om hem recht te houden. Kan het wezen dat mijn rugspieren niet sterk genoeg zijn?Of heb jij misschien een tip hoe ik het kan voorkomen? Want ik merk dat ik hierdoor last van mijn rug krijg.

    Reageer
    • Marloes 2 jaargeleden

      Train heel erg op het aanspannen van je buikspieren tijdens het doen van oefeningen. Dat kan je zeker helpen!

      Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: