Beginner workout ouderen
Beginners Workouts

Beginner Workout (en Ouderen) – Vetverbranding en Kracht

Door

Een hele tijd terug maakte ik een workout die geschikt was voor compleet beginnende sporters en ouderen. Ik vond het hoog tijd voor een opvolger! Vandaag dus weer en thuis training die laag in intensiteit is. We doen alle oefeningen staand of zittend waardoor het voor vrijwel iedereen goed te doen is. Heel veel plezier!

Wat heb je nodig?

Voor deze training heb je alleen een stoel nodig en eventueel twee halve literflesjes gevuld met water. Dumbells van 0,5 of 1kg zijn natuurlijk ook perfect. Heb je dit allemaal niet? Dan kan het ook prima zonder gewichtjes.

Tijdens de workout leg ik precies uit wat we gaan doen en waar je op kunt letten. Doe dus gewoon gezellig met me mee! We doen 3 rondes van 8 oefeningen die elk een minuut duren. Daarvoor doen we een warming up en achteraf een cooling down.

Vervolg?

Stel dat je deze workout succesvol hebt volbracht, dan kun je eens andere van mijn beginner workouts proberen. Als je hier klikt, vind je een volledige lijst op YouTube.

Blijf bij alle oefeningen goed je eigen houding in de gaten houden en stop als het even niet zo goed gaat of als je ergens pijn krijgt.

Ik hoop dat je deze workout weer leuk vond om te doen!

Groetjes, Marloes

Welke oefening van deze training vond jij het zwaarst?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (14)
  1. Vera 3 jaargeleden

    Deze gaat op de lijst voor na de bevalling, om rustig op te bouwen. Top!

    Reageer
    • Vera 3 jaargeleden

      Ik zat te denken…Daar heb je als je met zwangerschapsverlof bent veel tijd voor 😉….over jullie huizenjacht. En het Is wellicht een wat afwijkende aanpak, maar toch… Stel, jullie maken een filmpje/vlog waarin jullie je wensen van jullie huizenzoektocht kenbaar maken…. En misschien prioriteiten wat jullie ECHT willen en welke extra’s leuk zouden zijn…. In welke buurt…. In welke prijsklasse… Je hebt een groot online bereik. Wie weet zijn er wel mensen die hun huis nog niet te koop hebben staan, het overwegen…en via deze weg (misschien zelfs zonder makelaar, scheelt weer kosten) hun huis willen verkopen. Ook al Is je kanaal daar eigenlijk niet voor bedoeld…Ik zou het helemaal niet gek vinden als jullie dat deden. Je mag soms best gebruik maken van hetgeen je hebt opgebouwd, daar heb je keihard voor gewerkt. En wie weet…. Zit er iemand te kijken, kent een familielid….je hoeft maar net de goeie te bereiken.
      Soms zijn gekke ideeën zo gek nog niet 😊

      Reageer
      • Marloes 3 jaargeleden

        Zo lief dat je meedenkt! Ik heb hier wel over getwijfeld, maar ik vind het toch wel erg privé worden. Zeker ons precieze budget delen en de precieze locatie waar we zoeken. Ik houd het liever een beetje meer privé, ook met het oog op de toekomst :). Maar echt heel lief van je! Xx

        Reageer
        • Vera 3 jaargeleden

          Ook helemaal begrijpelijk… Die haken en ogen zitten er ook aan. Aan de andere kant…je locatie, je definitieve aankoop, hoef je niet bekend te maken. En als mensen je willen traceren, lukt dat uiteindelijk altijd.
          En tja…prijs….zegt dat zoveel als je een zoek-range aangeeft?
          Maar ik snap ook heel goed dat je een deel privé wik houden. Ik duim dat jullie snel een leuk stekje vinden 😘

          Reageer
  2. Karyn 3 jaargeleden

    Kom maar lekker naar Brabant hoor een en al gezelligheid het, veel succes met t zoeken naar jullie stekkie als de tijd er goed voor is kont t op jullie pad 🙏😊 en heerlijk die workout video’s voor beginners (ben al jaren een beginner haha) bedankt voor t delen,

    Lieve groetjes
    Karyn 🍀🍀

    Reageer
  3. Jantine 3 jaargeleden

    Ik deed altijd met veel plezier 4x in de week je gemiddelde workouts voor kracht en conditie. Nu ben ik zwanger dus die zijn niet meer echt geschikt. Nu heb ik deze gedaan maar deze is voor mij veel te gemakkelijk. Ga je in de toekomst een work out filmen die geschikt zijn voor zwangeren? Of heb je tips welke beter geschikt zijn.

    Reageer
  4. Geesje Out 3 jaargeleden

    Hallo Marloes,
    Ik heb een hekel aan sport en ben sinds een jaar heftig in de overgang, ik merk dat mijn lijf veranderd en mijn conditie wel wat verbetering nodig heeft.
    Ik volg nu al enkele weken jou work out oefeningen op you tube en werkelijk ik voel me er goed bij en voel me fitter en je doet het op een super leuke en vrolijke manier.
    Ben er blij mee en ik volg nu ook je tips voor gezonder eten.
    Mijn vraag is, hoe vaak per week moet je een work Out doen, ik wandel ook bijna dagelijks heerlijk in de frisse buitenlucht.
    Ik ben blij met je, ga zo door en succes met alles wat je doet.
    Vriendelijk groet,
    Geesje.

    Reageer
  5. Rita 3 jaargeleden

    Marloes,
    Top, ik doe regelmatig de beginner en soms gemiddelde workouts.
    Holland in beweging vond ik echt te saai.
    Dit bevalt veel meer.
    Tnx. Een jonge senior.

    Reageer
  6. Rianne 2 jaargeleden

    Deze beginners workout gedaan op 1 januari en dat ging makkelijk. Ik ga morgen weer een beetje harder werken. Ik ben nu 11 dagen doende met de workouts en anders eten. Gisteren even gewoon oudjaar gevierd hoor maar nu dus weer een beetje opletten. Ik had vandaag dus geen moeite met de oefeningen.

    Wens iedereen een goed 2020 toe.

    Reageer
  7. Bep Daelman-Kers 2 jaargeleden

    Goedemorgen doe sinds kort de oefeningen voor ouderen/beginners vandaag deze meegedaan vond inderdaad met stoel het zwaarst maar heb wel meegedaan ,ben hartpatiënt ook reuma en nog wat andere beperkingen dus gauw moe maar vind dit wel fijn omdat ik het thuis kan doen heb ook de andere staande oefeningen al verschillende keren gedaan wil ze nu gaan afwisselen van ene dag de een en dan andere dag de ander probeer het vol te houden soms lukt het niet helemaal maar doe m,n best .
    Vriendelijke groet Bep Daelman-Kers

    Reageer
  8. Linda 2 jaargeleden

    de laatste oefening met flesje naar boven/beneden coordinatie lukt niet

    Reageer
  9. Andy 2 jaargeleden

    HoI Marloes ik vond de laaste oefening van elke ronde moeilijks met die fles omhoog met de armen en ik zou graag de de timer van workout aan mij uit leggen want dan ik volgende keer in me telefoon in de timer instellen als ik deze workout weer ga doen grt Andy Timmer

    Reageer
  10. Christel 2 jaargeleden

    Hey Marloes,

    Fijn deze warkout. De laatste oefening met de flesjes (omhoog naar beneden coördinatie) lukte niet echt.
    Heerlijk om mijn lichaam nu te voelen, hoe soepel en warm dit is, dankjewel.
    Liefs, Christel

    Reageer
  11. Monique 2 jaargeleden

    Echt heel fijn om na heel lang geen krachtoefeningen te hebben gedaan, met die van jou te beginnen. Heerlijk enthousiast ben je! Voor mij zijn de oefeningen net vol te houden, dus helemaal goed!

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.