Beginner HIIT Workout
Beginners Workouts

Beginner HIIT Workout – Oefeningen voor Thuis

Door

Ik vroeg een tijdje terug op Instagram welke video’s jullie graag zouden willen zien. De antwoorden waren ontzettend verschillende, maar een aantal van jullie gaf aan graag weer eens HIIT workouts te willen zien. Dat vond ik een goed idee. Ik  ging eens kijken in mijn lijsten en kwam erachter dat ik nog geen langere HIIT workout voor beginners had. Hoog tijd dus! Ik trok mijn sportkleding aan en ging aan de slag.

Wat is HIIT?

HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Dit betekent dat je op hoge intensiteit werkt in intervallen. Dat betekent dat je voor een korte periode intensief bezig gaat, gevolgd door een rustigere periode. Dit herhaal je een aantal keer.

Deze workout

Voor deze workout heb je een matje nodig, of iets anders zachts om op te liggen. Bovendien heb je een stoel nodig. De workout start met een warming-up. We gaan daarna telkens krachtoefeningen voor de spieren afwisselen met cardio-oefeningen voor de conditie. De krachtoefening doen we een minuut, de cardio-oefening 30 seconden. We hebben 5 verschillende krachtoefeningen, die we drie sets doen. De cario-oefening is tijdens de hele set gelijk, maar verschilt in elke set. Snap je hem nog? Doe mij anders maar gewoon na!

Aandachtspunten

Zoals ik in de video aangeef, vind ik het super belangrijk dat je jouw eigen houding goed in de gaten houdt. Ik geef tips tijdens het doen van de oefeningen. Het liefst zou ik bij je in de huiskamer komen staan, maar dat kan helaas niet. Als je twijfelt, ga dan eens voor de spiegel staan en check jezelf. Ook zou je iemand die er verstand van heeft eens om hulp kunnen vragen.

Doe de oefeningen liever iets langzamer met een goede uitvoering, dan dat je super snel gaat bewegen en hierdoor een minder goede houding krijg.

Ik krijg vaak vragen over hoeveel calorieën je verbrand met bepaalde workouts. Dat is vrijwel niet te zeggen, omdat dat ligt aan onder andere leeftijd, geslacht, gewicht en aan hoe fanatiek je meedoet. Als ik een schatting zou moeten maken, dan zou ik zeggen gemiddeld 200 kcal voor deze workout.

Ik hoop dat je hem leuk vindt! Veel succes.

Groetjes, Marloes

Heb jij nog verzoekjes voor een volgende workout? Ga je deze doen?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (13)
  1. Romy 1 jaargeleden

    Een lange cardio/kracht training voor gemiddelden lijkt me wel leuk?

    Reageer
  2. Alicia 1 jaargeleden

    Net klaar met deze workout en heb er een goed gevoel aan over gehouden??
    Ik vind het een fijne workout !

    Reageer
  3. Francisca 1 jaargeleden

    Hoi Marloes,
    Wat een leuke work out! echt met plezier gedaan, en echt niet te soft!
    Wat ik fijn vind is, is dat je regelmatig vermeld waar de oefening voor bedoeld is, billen, buik, armen. maar je mag het wat mij betreft nog meer en vaker vermelden!
    het gekke is als jij verteld waar het goed voor is, voel ik het ook beter….

    Wat ik vroeger leuk op school vond: maatschappijleer, Nederlands, en godsdienst.
    maar ik vond het gewoon ook gezellig om lekker met mijn klas te zijn, was een leuke tijd!

    Nogmaals dank voor je work out, en een gezellige dag nog!
    sportieve groet,
    Francisca

    Reageer
    • Marloes 1 jaargeleden

      Super fijn, deze feedback! Daar kan ik wat mee. Thanks babe! Liefs

      Reageer
  4. annemiek 1 jaargeleden

    Fijne workout. Het is weer even geleden dat ik gesport heb, tijdens de cooling down werd ik misselijk, moest echt even gaan zitten…heb je hier tips voor?
    Oja, en mijn lieverlingsvakken waren de praktijkvakken 😉

    Reageer
    • Marloes 1 jaargeleden

      Waarschijnlijk werd het even teveel voor je lichaam en ‘went’ dit vanzelf weer. Eventueel iets rustiger aan doen als je het vervelend vindt.

      Reageer
  5. hasnna 1 jaargeleden

    Beste Marloes,
    Bedankt voor de fijne wokout
    Ik ben net begonnen maar heb een zeer slechte conditie ik heb met moeite de eerste deel afgemaakt en ben er ook mee gestopt . Ik ben begonnen deze week met fitness heb ook gemerkt dat mijn hartslag soms tegen de 190 gaat waardoor ik me zeer slecht voel heb je tips ? Of heb je misschien een schema voor beginners
    ..

    Reageer
  6. Kaat 11 maandengeleden

    Hoi, Dankjewel voor deze fijne work-out! Zalig om telkens een sportcoach bij de hand te hebben, ook voor een 50-plusser :-)!
    Mijn lievelingsvak was – jawel – de gymles 🙂 En verhaaltjes schrijven vond ik ook de max.
    Dankbare groet, Kaat

    Reageer
  7. Emmy Veth 11 maandengeleden

    ben net begonnen met de hittrainingen maar is als beginner best wel heavy met dit weer

    Reageer
    • Marloes 11 maandengeleden

      Snap ik helemaal Emmy! Toch heel stoer dat je het gedaan hebt!

      Reageer
  8. Joreke 10 maandengeleden

    Hoi Marloes!
    Ik heb deze workout gedaan, maar merkte dat ik al snel last kreeg van mijn polsen. Heb je daar misschien tips voor?

    Reageer
  9. Jacqueline 7 maandengeleden

    Super leuk, minstens zo goed als in de sportschool!
    Echt lekker, na drie jaar niks gedaan te hebben! Zal wel spierpijn worden.
    Hoe vaak per week is nu het beste om te doen?
    Jacq

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: