Beginners Workouts

Beginner Full Body Workout Vetverbranding

Door

De laatste beginner workout die ik plaatste, is alweer een flinke tijd terug. Dit zijn de meest populaire workouts, dus hoog tijd voor een nieuwe! Met deze workout train je in 15 minuten je buik, billen, benen, rug en borst. Daarnaast werk je aan je vetverbranding. Lees verder voor een uitleg van de oefeningen. Succes!



Beginner workouts zijn voor vrijwel iedereen te doen. Ik vermijd springbewegingen en andere zware oefeningen. Dit is ideaal als je een beginnende sporter bent. Is deze workout te makkelijk voor je? Kies dan een gemiddelde of een gevorderde workout. Deze vind je overzichtelijk per categorie op mijn YouTube account.

Voor deze workout heb je alleen een matje nodig, of een andere enigszins zachte ondergrond. Ik voer de workout buiten uit, maar natuurlijk kan het ook prima binnen. We doen 5 oefeningen voor 1 minuut, dit doen we 3 sets. In totaal ben je dus 15 minuten bezig. Hieronder leg ik de oefeningen uit, zodat je kan zorgen voor een goede houding.

Knie op

Het doen van een warming up is niet nodig, tijdens het doen van de eerste oefening word je namelijk langzaam warm. Sta rechtop en trek afwisselend je linker en rechter knie omhoog. Probeer je knie zo hoog mogelijk te tillen. Je kunt je handen voor je lichaam houden zoals ik doe op de foto, of je kunt ze meenemen in de beweging zoals ik in de video laat zien.

Superman

De tweede oefening is de Superman, voor de onderrug. Daarnaast train je de ‘core’ en je stabiliteit. Sta op handen en knieën en til je rechterbeen en je linkerarm gestrek omhoog. Houd ze voor 3 korte pulses hoog en wissel vervolgens van kant. Span je buik, houd je rug recht en wiebel zo min mogelijk met je lichaam.

Boksen

Dan is het tijd om een potje te gaan boksen. Sta met wijde benen en licht gebogen knieën. Stoot afwisselend met je linker en rechter vuist schuin naar voren. Doe dit zo snel en zo fel als je kunt. Houd daarbij je buik aangespannen.

Ab twist

Vervolgens trainen we de buik. Kom op de grond zitten en houd je voeten aan de grond. Buig met je bovenlichaam iets naar achteren en houd je handen voor je lichaam. Draai nu langzaam met je torso van links naar rechts. Zo pak je ook de schuine buikspieren mee!

Sumo Squat

En tenslotte kom je weer staan met je benen wijd. Je tenen wijzen naar buiten. Maak een squat, dus zak door je knieën met je billen naar achteren. Je knieën mogen niet voorbij je tenen komen. Houd je rug recht en je buik aangespannen. Als het lukt, til je één been gestrekt omhoog als je omhoog komt. Doe dit na de volgende squat met je andere been.

Ik hoop dat je weer lekker aan de slag kunt met deze workout. Als jij specifieke verzoekjes hebt voor een volgende workout, dan hoor ik het graag. Ik vind het heel erg leuk om te weten wat jullie graag zien.

Trainse! Groetjes, Marloes

Watvoor workout zou jij graag zien op optimavita.nl?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (21)
  1. Karlijn 7 jarengeleden

    Ziet eruit als een leuke training. De beginner trainingen vind ik altijd erg leuk om te doen! Helaas moet eerst mijn blessure over gaan, maar de eerste training waar ik dan mee ga beginnen, wordt deze!

    Reageer
    • Johan 7 jarengeleden

      Hoi Marloes
      ben net begonnen met de 30 dagen challenge samen met de buren en heb jou video laten zien en die hebben we lekker uit gevoerd . is goed te volgen en ook kei leuk om te doen.

      cheers

      johan

      Reageer
    • Monique 7 jarengeleden

      Ik ben deze week gestart met deze “Beginner Full Body Workout Vetverbranding”. Vind het super om te doen. Heb alleen erge last van hoofdpijn na deze oefeningen. Hoe kan ik dat voorkomen?

      Reageer
      • Marloes 7 jarengeleden

        Genoeg drinken! Dat helpt misschien…

        Reageer
  2. Manouk 7 jarengeleden

    Vandaag heerlijk gesport met deze video!!!

    Reageer
  3. Alia 7 jarengeleden

    Oke… Na het doen van deze work-out weet ik zeker dat ik uit vorm ben. Maar elk begin moet er zijn! Dank je, Marloes!

    Reageer
    • Marloes 7 jarengeleden

      Precies, je moet ergens beginnen! Houd vol hoor Alia, je zult merken dat het snel beter gaat!

      Reageer
  4. stephanie 7 jarengeleden

    Hallo ik heb meegedaan en vond het super leuk om het te doen heel goed vol te houden hoeveel calorieën verbrand je hier eigenlijk mee ben ik wel benieuwd na

    Reageer
    • Marloes 7 jarengeleden

      Leuk! Dat verschilt ontzettend en heeft te maken met heel veel factoren. Ik zou schatten op zo’n 150 calorieën.

      Reageer
  5. stephanie 7 jarengeleden

    Hoeveel calorieën verbrand je hier eigenlijk mee super leuke oefening goed vol te houden

    Reageer
  6. Demi straat 7 jarengeleden

    Hallo, ik heb erg veel last van bovenbeen vet en binnenbeen. Ik wil het heel graag weg trainen, maar hoe? Ik heb vaak workouts gedaan van u. Alleen zag niet echt resultaat, kunt u misschien een beginner of middel workout maken voor vetverbranding van de benen? Ik zou dat heel fijn vinden!

    Reageer
    • Marloes 7 jarengeleden

      Je kunt helaas niet ‘lokaal’ vetverbranden Demi. Ik raad je aan om mijn video over vetverbranding eens te kijken. Die vind je op youtube (youtube.com/marloesoptimavita) onder het kopje ‘How to’.

      Reageer
  7. maurits 7 jarengeleden

    Het was zeker een goede ervaring om weer eens te sporten.
    Maar nu merk ik pas hoe slecht mij conditie is.
    Ik zal zeker nog even door gaan met deze video’s.

    Reageer
  8. mandy 7 jarengeleden

    ligt het aan mij of ben ik gewoon heel zwak haha? ik kan zo’n workout echt niet helemaal volhouden!

    Reageer
  9. Ramona 7 jarengeleden

    Vandaag voor het eerst deze work out gedaan en ik voel het nu al in mijn lichaam. Hoe vaak moet je deze work out doen, om resultaten te zien?

    Ik blijf je volgen op Facebook en natuurlijk hier en ga genieten van je recepten en workouts!

    Groetjes,
    Ramona

    Reageer
    • Marloes 7 jarengeleden

      Leuk dat je me volgt Ramona! Welkom :). Ik ga een apart artikel schrijven over je vraag, omdat ik deze vraag ontzettend vaak krijg.

      Reageer
  10. Anita Dekker 6 jarengeleden

    Heel goed. Alleen heb ik wat moeite met de Squad om mijn benen mee te bewegen. Ik denk teveel vermoed ik.

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: