Gemiddeld Workouts

8 min. Super Effectieve HIIT Thuis Workout + Plank

Door

Workout time! Je kent het wel…weinig tijd, geen zin om te sporten, druk leven, geen lid van de sportschool en al die andere excuses die we hebben. Deze gelden vanaf nu niet meer! Ik heb namelijk een video voor jullie gemaakt, waarin je 8 minuten intensief bezig gaat. In deze 8 minuten durende video, werk je aan je conditie en vetverbranding en train je je core (buikspieren en onderrug). Super kort en allround dus!



Voor deze workout heb je alleen een matje nodig, of iets anders zachts om op te steunen terwijl je de plank uitvoert. We gaan telkens 30 seconden cardiotraining doen, afwisselend joggen en high knees (zie hieronder). Daarna doen we 30 seconden de plank, afwisselend normaal en schuin. Een warming up doen is niet nodig, we beginnen namelijk met joggen.

Jog high knees

Let er bij de plank op dat je je lichaam helemaal recht houd. Hieronder zie je dat ik linksboven mijn rug wat holler trek dan normaal, mijn billen zijn te laag. Nu is je wervelkolom heel kwetsbaar, dit is dus een onjuiste houding. Rechtsboven heb ik mijn billen te hoog, je traint hierdoor niet gericht je buik. De beste houding zie je onderaan, helemaal recht met mijn billen tussen mijn enkels en mijn schouders. Ik kijk naar de grond om mijn nek te ontspannen.

Plank

Tenslotte doen we de side plank, waarbij je staat op je enkels en je elleboog. Houd ook nu je lichaam recht, laat je heupen niet naar achteren kantelen. Eventueel kun je je onderste knie op de grond zetten, als het echt niet meer lukt.

Side plank

Ik hoop dat ik je met deze workout motiveer om op drukke dagen tóch even een workout eruit te knallen. Ik vond hem super fijn om te doen en merkte echt dat mijn verbranding lekker op gang kwam.

Veel succes!

Groetjes, Marloes

Ga jij deze workout doen? Laat dan zeker even weten wat je ervan vond. 

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (18)
  1. Margo 6 jarengeleden

    Gewoon met je meegedaan !
    Ik doe’m vanavond ook gewoon weer…..

    Goede site ! Like it !

    Fijne dag !
    Margo

    Reageer
  2. nicole 6 jarengeleden

    Soms is inderdaad lastig om tijd vrij te maken om te sporten! Fijn dat je korte video’s plaatst die thuis uit te voeren zijn 🙂

    Ik heb de oefeningen zojuist gedaan en het was weer een super leuke en effectieve video!

    Reageer
  3. Tetsje 6 jarengeleden

    Ideaal als je nog net een paar minuutjes over hebt voordat je de kinderen weer gaat ophalen. Top!

    Reageer
  4. Valerie 6 jarengeleden

    Ik ben nu bezig met sporten en deze workout ga ik zeker eens doen! 🙂

    Reageer
  5. Michelle 6 jarengeleden

    Did it! Alleen die zijplank lukt nog niet echt.. -.-‘

    Reageer
  6. WorkHardPlayHard 6 jarengeleden

    Die HIIT trainingen zijn echt perfect, ik doe deze met het meidenteam dat ik train en coach ook. In het begin waren ze nog een het miepen dat ze niet wilden maar na 2 weken vonden ze het echt super leuk!!!

    Reageer
  7. Laura 6 jarengeleden

    Super oefening !!
    Perfect in de woonkamer 🙂

    Reageer
  8. Silvia 6 jarengeleden

    Ik heb hem gedaan ik.krijg die plank niet voor elkaar las van mijn schouders ik heb zo groot bal gepakt werk ook hoop ik ???

    Reageer
  9. Willemijn 6 jarengeleden

    Zooo, ik ben nog druk aan het nabranden…. Heerlijke work out.
    Ik zorg er tijdens de hele work out voor dat ik laag en effectief adem: met mijn middenrif en taille (dus ook rug), waarbij ik mijn lange buikspieren aangetrokken houd. Mijn (zang)leerlingen vinden dat heel moeilijk (ondanks wekelijkse oefening in de zangles) terwijl het zoveel beter is voor het herstel als je je volledige longinhoud gebruikt en niet alleen het topje tijdens het hijgen. Hoe leer jij dat jouw klasjes aan?

    Reageer
  10. Marloes 6 jarengeleden

    Wat een heerlijke workout. Je mag er wel meer van deze maken. Goede workout om de dag mee te beginnen na een dag waarin je een zware workout in sportschool hebt gedaan. Nog even combineren met korte buikspieroefening en je hebt lekker een kwartier bewogen.

    Echt je video’s zijn inspirerend en afwisselend.

    P.s. alleen die zij-plank moet ik nog op trainen. Ik houd hem niet met arm. Nog tips?

    Reageer
  11. Sharon 6 jarengeleden

    Super leuk website, maar ik mis oefeningen met gewichten, want die zijn namelijk effectief en daarbij kan veel fout gaan. Misschien een ideetje..

    Reageer
  12. Monica 6 jarengeleden

    Hoi Marloes,

    Dat blauwe yogamatje die je gebruikt ziet er super fijn uit. Waar heb je die gehaald als ik vragen mag?

    Reageer
    • Marloes 6 jarengeleden

      Het is er een van de sportschool hier :). Geen idee dus.

      Reageer
  13. Ina 3 jarengeleden

    Leuke oefening na het hardlopen!
    Na 10 km is dit prima te doen

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: