Gemiddeld Workouts

12 min. HIIT Workout Thuis! Conditie en Vetverbranding

Door

Goodmorning toppers! Ik heb vandaag weer een workout voor jullie. De vorige was een lange, daarom vandaag een kortere. Met deze High Intensity Interval Training (HIIT) werk je in 12 minuten super effectief aan je conditie en je vetverbranding. Je kunt het ook nog eens gewoon lekker thuis (of buiten, net als ik!) doen. Je hebt geen hulpmiddelen nodig, super simpel dus.



Omdat er veel springen in deze workout voorkomt, is hij niet geschikt voor beginners of mensen met knie- of rugklachten. Die kunnen beter een van mijn beginner video’s uitkiezen.

Het kenmerk van HIIT is dat je telkens een korte periode heel intensief bezig gaat en vervolgens weer even rust hebt. Hierdoor gaat je hartslag in één training mega vaak omhoog en moet je lichaam telkens weer super snel herstellen. Dit is super effectief voor je conditie én je verbrandt een hoop calorieën. Dat een korte workout niets doen voor je vetverbranding, is trouwens onzin :).

In deze workout doen we 4 verschillende oefeningen. We werken telkens 45 seconden en hebben dan 15 seconden rust. De 4 oefeningen doen we voor 3 rondes, in totaal 12 minuten dus. We doen de volgende 4 oefeningen:

  1. High knees: Sta rechtop en beweeg om en om zo snel mogelijk je knieën omhoog.
  2. Side jumps: Spring van links naar rechts. Als je kunt met twee benen tegelijk, anders een voor een.
  3. Jumping jacks: Spring wijd met je voeten en sluit ze vervolgens weer. Je handen beweeg je tegelijkertijd boven je hoofd en weer terug.
  4. Squat jumps: Maak een squat, dus zak door je knieën met je billen naar achteren. Raak de grond aan en spring omhoog.

Heel veel succes met deze workout!

Groetjes, Marloes

Ga jij deze workout doen? Laat me dan zeker even weten wat je ervan vond!

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (7)
  1. Natasja 3 jaargeleden

    Phoe het was pittig hoor na jaren van ‘niks’ doen. Omdat ik samen met m’n zus wil afvallen en weer de conditie verhogen heeft ze deze work-out uitgekozen. M’n kuiten hebben t gevoeld en m’n hoofd ook haha. Lig languit uit te puffen en hoop dat hoofdpijn zakt. Misschien toch wel verstandig on te beginnen met een work-out voor beginners haha.
    Dank in ieder geval!

    Reageer
  2. Yvonne 3 jaargeleden

    Pfff…poehpoeh….wel lekker maar jemig wat een slechte conditie heb ik zeg haha. Tijd om er wat aan te doen. Samen met dochterlief van 9 even gedaan, morgen weer maar dan maar met sportschoenen aan. Op blote voeten was niet zo n succes. Dank je wel voor deze leuke pittige workout. Volgende week houd ik t vast al beter vol haha

    Reageer
  3. Vera 3 jaargeleden

    Ik vind ‘m heerlijk! Met een warming up vooraf en daarna de armen-workout was het een mooie combinatie.

    Reageer
  4. Lieke 3 jaargeleden

    Vanochtend deze HIIT workout gedaan en daarna nog even wat armen/rug getraind. Vond hem precies goed 🙂 Dankjewel weer voor een leuke workout!

    Reageer
  5. anoniem 3 jaargeleden

    Super lekkere workout!
    Ik heb nu echt een voldaan gevoel 🙂
    Dankjewel!
    Hoevaak raad je aan deze workout per week te doen?

    Reageer
    • Marloes 3 jaargeleden

      Het kan elke dag…maar houd het haalbaar 🙂

      Reageer
      • anoniem 3 jaargeleden

        Okay dankjewel!

        Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: