Recepten Rijstgerechten Voeding Warme maaltijd

Recept: Zilvervliesrijst met Garnalen en Paksoi

Door

3

In de ‘My day in food’ die ik woensdag plaatste, zag je dit gerecht al voorbij komen. Vrijwel direct kreeg ik vragen naar het recept, vandaag deel ik het met jullie! Het leek me handig om deze week een extra recept te plaatsen, om jullie wat inspiratie te geven voor je ‘Healthy meals’ voor de challenge deze week.
Door de verse groentes, de vetarme en eiwitrijke garnalen en de vezelrijke zilvervliesrijst is dit gerecht super healthy! Daarnaast is het erg gemakkelijk te maken en snel klaar. Het past dus perfect bij het thema van deze week. Als je geen garnalen lust, kun je natuurlijk ook kipfilet of mager rundvlees gebruiken.

Ingrediënten (2 personen)

  • 150g zilvervliesrijst
  • +- 200g grote garnalen, ik gebruikte een zak uit de diepvries van 250g.
  • 1 grote ui
  • 3/4 bakje champignons
  • Paksoi, ik gebruikte iets minder dan een hele bos
  • 2 teentjes knoflook
  • 2 eetlepels ketjap
  • Olie om in te bakken

Bereiding
Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking, dit zal ongeveer 15 minuten zijn. Marineer de garnalen in de knoflook en de ketjap. Dit gerecht wordt het lekkerst als je de garnalen 30 minuten laat marineren, maar ik had weinig tijd en marineerde ongeveer 5 minuten.

Collage 1

Snijd de ui en de champignons in grove stukken. Doe olie in een pan en bak de ui in +- 1 minuut glazig en voeg vervolgens de champignons toe. Snijd ondertussen ook de paksoi in stukken, ik gebruikte ongeveer 3/4 van de bos.

Collage 2

Doe wat olie in een pan en voeg hier de garnalen en de marinade aan toe. Bak deze in ongeveer 4-5 minuten gaar. Voeg de paksoi aan de ui en de champignons toe en bak ook dit op hoog vuur gaar. Dit zal ongeveer 3 minuten duren.

6

Giet de rijst af en verdeel deze over de borden. Leg hier de groentes op en daarop de garnalen. Giet wat van het vocht van de garnalen over het gerecht.

Eet smakelijk!

Groetjes, Marloes

Ga jij dit gerecht maken? Lukt het met de gezonde maaltijden deze week?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (7)
  1. Louise 6 jaargeleden

    Is er ook een goed alternatief voor garnalen in dit gerecht? Of is het ook lekker zonder garnalen? Ik ben namelijk vegetarisch.

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Je kunt tofu marineren op dezelfde manier! Ook zou je een handje noten of wat fetakaas over de rijst kunnen doen en vervolgens de ketjap toevoegen. Je kunt de knoflook dan meebakken met de paksoi.

      Reageer
  2. Jolien 6 jaargeleden

    lijkt me heerlijk

    Reageer
  3. Suzanne 6 jaargeleden

    Leuk al deze recepten. Ik ga deze en een aantal andere van de week proberen. Ik ben benieuwd!

    Reageer
  4. Marleen 6 jaargeleden

    Heb dit recept net gemaakt en het was erg lekker!
    Leuk al die recepten!

    Reageer
  5. Katinka 4 jaargeleden

    Ik heb dit ‘oude’ recept nu twee keer gemaakt. Was lekker!

    Reageer
  6. Nynke 4 jaargeleden

    Vandaag net gemaakt en we vonden het heerlijk. Ik heb het gedeeld op een WW Facebook pagina en ook even een linkje naar je site gepost, kwamen vragen hoe dit heerlijke gerecht te maken. Hoop dat dat oké is. Echt heerlijk!!

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: