My/Your day in food Voeding

What I Eat in a Day #9 – Sportdag + Calorieën en Macro’s

Door

Ik laat jullie weer een dag zien wat ik eet en drink. In mijn vorige video liet ik jullie een week lang zien wat ik at, daarop kwamen een heleboel vragen. In deze video probeer ik zo veel mogelijk van die vragen te beantwoorden. Naast veel eten, dus ook veel informatie :). Ik hoop dat je hem leuk vind om te zien!



Als jij nog andere vragen hebt die ik nog niet beantwoord in deze video, dan kun je die altijd hieronder achter laten. Laat ook zeker even weten wat voor video jij graag zou willen zien. Ik vind het altijd leuk om daar rekening mee te houden.

Groetjes, Marloes

Is jouw patroon ongeveer gelijk aan die van mij? Of totaal niet?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (15)
  1. Marlous 6 jarengeleden

    Veel overeenkomsten met mijn dagmenu! Leuk om te zien!
    Ik vind trouwens wel dat je erg weinig kcal per dag mag/kan eten…
    Jij bent behoorlijk actief en je hebt veel spierweefsel en je doel per dag is 1770….
    Heb je eerder voor een langere tijd meer gegeten en merkte je dat je toen aankwam?

    Reageer
    • Marloes 6 jarengeleden

      Ik heb niet specifiek een doel en volg de calorieen van MFP niet blind. Op sportdagen eet ik vaak iets te weinig en op niet sportdagen iets te veel, waardoor ik in balans blijf. Vandaar dat ik niet afval 🙂

      Reageer
  2. Yvonne 6 jarengeleden

    Nou…omgeveer, op sommige vlakken wel. Ik tel wel eigenlijk iedere dag mijn macro’s, ondanks dat ik dat toch wel goed in mijn hoofd heb zitten blijf ik dat toch doen, beetje neurotisch is dat in mijn geval. Ik gebruik ook my fitness pal, heb de verhouding 50-20-30 en haal mijn koolhydraten vooral uit groente, fruit en havermout/brinta. Eet ook weinig brood en heb sinds kort de vleeswaren ook uit mijn dieet geschrapt…vind het wel lekker maar er zitten toch toevoegingen in die ik niet op die manier wil binnen krijgen. Dan eet ik liever een stuk vlees of vis bij de lunch. Varkensvlees eet ik ook bijna niet. De laatste tijd bereid ik steeds vaker mijn maaltijden voor een aantal dagen voor, dat scheelt best veel werk en ik warm mijn maaltijden dan ook niet op. Dat klinkt misschien niet lekker, maar naar mijn idee, als mijn eten een tweede keer verwarmd wordt komt dat niet ten goede aan de voedingsstoffen…zit misschien tussen mijn oren hoor, haha…maar zo doe ik dat dus. Eet ook ongeveer 5 maaltijden per dag, sowieso op sport dagen en altijd een eiwitrijke maaltijd na het sporten! De whey perfection van de body & fitshop gebruik ik ook, heb op dit moment de vanille smaak, ook lekker door de kwark en in de zomer even in de vriezer zetten, dan is het echt net of je vabille schepijs eet?

    Reageer
  3. Sandra 6 jarengeleden

    Leuke video weer! Ik raak altijd geïnspireerd om gezonder te eten door dit soort dagboekjes (op de positieve manier:))

    Reageer
  4. Michelle 6 jarengeleden

    Leuke video! Ik gebruik my fitness pal nooit omdat ik het te veel gedoe vind. Toch denk ik dat de achterliggende reden is dat ik bang ben voor de waarheid. Als ik de app invul verwacht ik erachter te komen dat ik helemaal niet zo gezond eet als ik soms denk..

    Vraagje. Ik hou niet zo van normale magere kwark. De kwark met een smaakje daarintegen.. Dit is dan kwark met magere yoghurt, room en een smaakje. Oké als ik het typ klinkt het al mega ongezond :/ Wat is jouw mening hierover?

    Reageer
    • Marloes 6 jarengeleden

      Door dat smaakje zit er vaak suiker in…wat het minder gezond maakt 🙂

      Reageer
  5. R 6 jarengeleden

    Leuk om te zien deze video’s altijd! Mijn eetpatroon is er best gelijk aan, terwijl ik eigenlijk zou moeten aankomen. Dus goede wake-up call dat ik misschien best wat meer zou mogen eten. Vind ik lastig, want dat wil ik wel gezond doen en ik vind het moeilijk om meer te eten dan anderen hahaha. Maar thanks voor de inspiratie!
    x

    Reageer
  6. Saskia 6 jarengeleden

    Leuk en leerzaam.
    Ik ben nooit zo bezig met evenwicht van koolhydraten enz…
    Gezonder eten en niet/minder snoepen is mijn eerste doel nu.
    Ben nog op zoek voor de kinderen naar gezond drinken.
    Nu veel wicky en ranja…
    Is slimpie ranja beter dan bv raak ranja??

    Reageer
    • Duchesne Martine 6 jarengeleden

      Dankjewel Marloes ! Ben helemaal weg van jou site.
      Groetjes uit België

      Reageer
  7. Esther 6 jarengeleden

    Leuke video. Heb ik veel aan om een richtlijn te krijgen wat ik moet eten op een dag. Nog even een vraagje ik gebruik na het sporten de smart proteïne shake van body en fit. Ik zie dat jij de weg perfection gebruikt. Wat is het verschil en raad je mij aan om de wey perfection te gebruiken of kan ik de smart proteïne blijven gebruiken?
    Groetjes Esther

    Reageer
  8. Marita 6 jarengeleden

    Hoi Marloes,

    Ik zag dat jij de eiwitpoeder van de Body en Fitshop gebruikt, ik hoor veel verhalen om mij heen dat dit niet de beste whey protien blijkt te zijn, zelf heb ik de whey protien van myprotien aangeschaft ( op aanraden van mijn bodycoach). Ik zou graag van jou willen weten wat jij hier van vind en of het echt iets uit maakt.
    Ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig met een bodycoaching programma (via de sportschool en krijg natuurlijk veel informatie maar sommige dingen gaan mij een beetje te ver. Bij jou is het makkelijk en simpel en daar hou ik van !

    Groetjes,
    Marita

    Reageer
    • Marloes 6 jarengeleden

      Hi Marita!
      De beste is het inderdaad niet. Maar voor mij vind ik het meer dan genoeg. Ik heb geen bodybuilder- of bikinifitness ambities. Het gaat me puur om een kleine aanvulling. De kwaliteit van het eiwit vind ik daarom iets minder belangrijk. Prijs/kwaliteit verhouding geeft voor mij meestal de doorslag. Ik ben dan ook niet beperkt tot 1 bepaalde soort of 1 bepaald merk, maar kijk wat ik op dat moment interessant vind :). Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Succes

      Reageer
      • Marita 6 jarengeleden

        Hoi Marloes,

        Dank voor je antwoord, hier heb ik zeker iets aan!
        Ik wil ook geen bikinifitness lijf maar wil gewoon dat het allemaal wat strakker word ( bij 45 word het allemaal wat slapjes 🙂 en ik denk met de juiste voeding en krachttraining 3x per week en 1 keer per week Hitt dat het ook zeker zonder al die fancy middeltjes gaat lukken.
        Vind jouw blog echt super!! ik kijk er elke dag wel een keer op voor iets ( ook internet verslaafd hahaha). ik ga jouw raad zeker opvolgen thx!

        Groetjes,
        Marita

        Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: