What I eat in a day nummer 17
My/Your day in food Voeding

What I Eat in a Day #17 – Rommelige Werkdag!

Door

Het is weer tijd voor de maandelijkse what I eat in a day video! Ik geef je weer een kijkje in mijn eetpatroon en vertel je precies wat ik heb gegeten en gedronken. Je ziet mijn eetdagboek van afgelopen woensdag.

Het was een super volle dag die ik niet goed van tevoren kon plannen. Ik was op mijn werk tot 14:30 uur en werkte daarna verder thuis. We hadden niet zo veel in huis voor ontbijt en lunch en ‘s avonds gingen we naar Sven z’n ouders. Ik had dus vooraf geen idee hoe mijn eetpatroon eruit zou gaan zien.

Zoals je ziet, zorg ik er ook zonder planning voor dat mijn voeding gezond is. Ik eet veel groenten, 2 stuks fruit, voldoende eiwit en vezelrijke producten (zilvervliesrijst). Daarnaast let ik erop dat ik veel drink, daar voel ik me ontzettend goed bij.

Ik ben tevreden over hoe deze dag uiteindelijk is gegaan. Doordat ik al heel lang gezond eet, kan ik ook op dit soort dagen goed improviseren.

Neem mijn eetpatroon dus zeker niet klakkeloos over. Iedereen is anders en heeft dus andere behoeftes. Ik probeer per dag te bepalen hoeveel trek ik heb en pas mijn voeding daarop aan.

Ik hoop dat ik je weer wat inspiratie heb gegeven!

Groetjes, Marloes

Herken je deze rommelige dagen?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (11)
  1. Sandra 5 jaargeleden

    Leuk! En goed dat je alsnog wel gezond eet. Ik ga wel proberen om dat ook meer te doen.
    Want die dagen komen me bekend voor, tweemaal per maand moet ik voor werk naar een andere stad(dus2-3u treinen, enkele reis) Ontbijt en avondeten zijn dan snel want vroeg weg en laat terug. Vaak gaan we met de collega’s uit lunchen, meestal ook niet het meest gezond:) omdat het zo vermoeiend is eet ik van meer dan dat ik wil…en niet genoeg groente&fruit.

    Reageer
    • Marloes 5 jaargeleden

      Heel herkenbaar hoor! Met veel oefenen kom je er zeker wel 🙂

      Reageer
      • Sandra 5 jaargeleden

        Dankje 🙂 Ik merk dat ik de spreekwoordelijke schop wel weer even nodig had na de afgelopen paar dagen!

        Reageer
  2. Anna 5 jaargeleden

    Hoi Marloes. Ik ben Anna 33 jaar. Ik volg je zo’n 3 maanden. Ik ben gaan sporten en gezonder eten. Mijn vetpercentage is van 31 naar 21% gegaan waar ik me goed bij voel. Echter mijn gewicht wordt nu wat laag. 55 kilo bij 169. Ik ga nu meer aan krachttraining doen om meer spieren te krijgen. Hoe zorg ik dat ik niet lichter word? Liefs Anna

    Reageer
    • Marloes 5 jaargeleden

      Hi Anna! Houd je gewicht in de gaten en bouw anders je hoeveelheid voeding per dag langzaam op.

      Reageer
  3. Tamara 5 jaargeleden

    Leuke video weer.
    Wat ik zelf niet zo goed kan begrijpen is je voorkeur voor een flesje eiwit boven een gewoon vers ei. Bevat eigeel nu echt zoveel vet dan?
    Ik bedoel dit overigens niet als kritiek hoor!

    Reageer
  4. Thirsa 5 jaargeleden

    Weer een super inspirerende video!

    Nog een verzoekje, ik zou heel graag de snickers protein repen die te koop zijn bij body en fitshop in een review willen zien. Ze lijken me super lekker als snack/traktatie die toch ietsjes verandwoorder zijn dan een echte snickers (suikerbom)

    Reageer
  5. Kim 5 jaargeleden

    Heb heel veel respect voor jou!

    Ik ken dat soort dagen. Ben alleen snel geneigd om voor de ongezonde (en makkelijke) dingen te gaan. Ben totaal niet dik maar merk dat het niet goed voor mijn lichaam is. Sterker nog: heb meer energie als ik gezond eet.

    En dát heb je juist nodig op rommelige dagen 🙂

    Thanks voor je inspiratie!

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.