My/Your day in food Voeding

What I eat in a Day #13 – Eetdagboek van een Diëtist

Door

Het is alweer zo ver jongens, tijd voor What I Eat in a Day! De vorige aflevering is namelijk alweer bijna 1,5 maand terug. Deze keer leg ik je nog eens kort uit hoe ik precies eet en waar ik rekening mee houd. Ook bespreek ik op verzoek van jullie nog een keer de verhouding tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Heel veel plezier met kijken van mijn eetdagboek!



Nog even alles op een rijtje:

  • Op een gemiddelde dag zonder sport eet ik ongeveer 1700kcal. Ik merk dat mijn gewicht bij die hoeveelheid stabiel blijft. Ik probeer echter op gevoel te eten. De ene dag heb ik meer trek dan op de andere. Soms eet ik dus wat teveel, andere dag iets te weinig.
  • Ik eet ongeveer 40% koolhydraten, 30% eiwit en 30% vet. Ik voel me hier super goed bij. De gemiddelde Nederlander eet iets meer koolhydraten. Daar vertelde ik in deze video meer over. Je kunt eventueel jouw inname bepalen met de app My Fitness Pal.

eetdagboek deel 13

  • Op een doordeweekse dag eet ik zo gezond mogelijk. Er zit echt wel af en toe iets bij dat minder gezond bij, maar ik probeer dit zo veel mogelijk te beperken.
  • In het weekend ga ik dan heerlijk genieten van chocolade, een minder gezonde maaltijd of iets anders waar ik op dat moment zin in heb.

Hier vind je het artikel waarin ik uitleg hoe je kunt berekenen hoeveel calorieën je ongeveer moet eten.

Ik hoop dat ik je weer wat ideetjes heb gegeven! Zoals ik in de video zeg: neem het niet klakkeloos over maar pas het aan aan jouw eigen behoeftes.

Groetjes, Marloes

Is jouw voedingspatroon heel anders dan de mijne?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (6)
  1. anne geenen 2 jaargeleden

    Goedemiddag,
    Ik ben Anne uit België ben toevallig op je oefeningen uitgekomen ;-))
    Ik vind ze super en de beste voor mij zowel de oefeningen, uitleg en aanmoedigingen.
    Dank je wel Marloes
    Belgische groetjes

    Reageer
  2. Laura - LvanR 2 jaargeleden

    Handig dat andere artikel waarin je je behoefte kan berekenen!

    Reageer
  3. Anne 2 jaargeleden

    Dit zijn echt een van mijn favoriete onderwerpen op je blog! Vind het zo leuk om te zien wat jij zoal eet en daar weer nieuwe inspiratie voor mezelf uit te halen. Fijn ook dat je erbij uitlegt waarom je iets wanneer eet, extra informatief! 🙂

    Reageer
  4. Rian 2 jaargeleden

    Welke crackers neem je? Ben al langer opzoek naar lekkere en gezonde crackers.

    Reageer
    • Marloes 2 jaargeleden

      Ik ga altijd gewoon voor volkoren crackers (wasa-achtige) of vezelrijke crackers. Laatst had ik roggecrackers, ook lekker!

      Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: