Trends Voeding

Review: Is Jordans Crunchy Gezond?

Door

Jordans cruesli

Daar is er weer eentje: een review van een ontbijtproduct!! Als ontbijtfreak vind ik dit echt een van de leukste dingen van blogger zijn, alle ontbijtproducten die er zijn testen onder het mom ‘alles voor mijn lezers’. Een van jullie vroeg laatst om een review van Jordans krokante muesli. Super leuk als jullie verzoekjes hebben….dus here we go!

Het product
Jordans Crunchy is een krokante mueslisoort, die je kunt gebruiken door de yoghurt, kwark of met melk. De meeste mensen zullen het bij het ontbijt eten. Ik koos voor de variant ‘Absolute nuts’, met verschillende soorten noten. Deze crunchy muesli is echter ook te verkrijgen in de smaken naturel en tropical fruits.

Jordans cruesli collage

Wat belooft de fabrikant
Zoals je hierboven kunt zien, belooft de fabrikant best heel veel. Allereerst zien we rechts bovenin staan ‘absolutely nothing artificial. Verder is er op de verpakking te vinden dat het product een bron van vezels is, niet genetisch gemanipuleerd is, geschikt is voor vegetariërs, geen kunstmatige conserveringsmiddelen bevat en bovendien geen kunstmatige kleurstoffen en smaakstoffen. Vooral door de eerst belofte was de lezeres benieuwd of deze krokante mueslisoort ook niet tot de gezonde categorie behoorde.

Ingrediënten

De ingrediënten
De ingrediëntenlijst zie je hierboven. Door alle beweringen op de verpakking, verwacht je eigenlijk een mega gezonde lijst. Helaas is suiker het tweede ingrediënt! Zoals ik al vaker heb uitgelegd, hoe eerder je een ingrediënt in de lijst ziet staan, hoe meer er van in zit. Ik verwacht dus vrij veel suiker. Verder is er ook honing aan toegevoegd, wat in mijn ogen ook een vorm van suiker is. Verder inderdaad alleen natuurlijk producten, dat vind ik dan wel weer positief! Ik ben benieuwd naar de werkelijke hoeveelheid suiker, dat zien we hieronder.

De voedingswaarde
In de tabel hieronder zie je de voedingswaarde van deze krokante muesli.

Voedingswaarde

Ter vergelijking hier ook een tabel waarin je de voedingswaarde van andere ontbijtgranen ziet.

Ontbijtgranen

Jordans Crunchy muesli bevat helaas inderdaad veel suiker. Bovendien relatief veel slechte vetten en weinig voedingsvezels. Ik ben dus niet zo enthousiast over de voedingswaarde.

De prijs
Ik betaalde €2,59 voor een zak van 500g, wat ik best ok vind. Niet heel duur in vergelijking met andere crunchy muesli soorten. De andere soorten van Jordans zijn ongeveer even duur.

Jordans cruesli2

De smaak
In één woord: heerlijk! Vriendin Marloes was onderdeel van het testpanel, zij was het compleet met me eens. Deze ontbijtgranen zijn heerlijk knapperig, lekker zoet en het notenschaafsel geeft een lekkere smaak aan het geheel.

Mijn conclusie
Helaas moet ik Jordans Crunchy Absolute Nuts in de ‘liever niet’ categorie plaatsen. Ik zeg helaas, omdat het gewoon ontzettend lekker vind! Het bevat alleen teveel suiker en slechte vetten naar mijn zin en te weinig voedingsvezels. Hierdoor zal je niet heel lang een vol gevoel houden en heb je snel weer trek. Bovendien is de kans dat je later op de dag zoete trek krijgt, vrij groot. Varianten van krokante muesli die naar mijn idee wél een goede keuze zijn, vind je in dit artikel.

Ik hoop dat jullie deze review weer leuk vonden om te lezen. Mocht jij ook een product hebben waarvan je graag hebt dat ik er eens naar kijk, laat het me dan zeker even weten. I love it!

Groetjes, Marloes

Wat is jouw favoriete ontbijtje, dat eigenlijk stiekem niet zo gezond is? 

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (9)
  1. Tamara 5 jaargeleden

    Leuk artikel weer, hier leer ik veel van.
    Ben zelf fan van de granola van tante Luus, maar die is best prijzig.
    Ik zag bij AH biologische granola, volgens mij verschilt die ingrediëntenlijst niet veel met die van tante Luus.
    Zou jij daar misschien eens een review over willen plaatsen?
    Deze bedoel ik:
    http://www.ah.nl/zoeken/granola/kenmerk=biologisch?rq=granola

    Reageer
    • Marloes 5 jaargeleden

      Doe komt op mn to do list :). Thanks voor je idee!

      Reageer
    • Jan 4 jaargeleden

      Maar op het hele pak staat niet hoe je het moet eten!
      In het midden rechts staat: serveersuggesties en verder niets.
      Moet het met warm of koud water /melk?

      Reageer
  2. Marvin 5 jaargeleden

    Inderdaad niet zulke hele goede voedingswaarden. Had ik eigenlijk iets beter verwacht… Wel jammer, want krokante muesli met noten is echt heel lekker.

    Reageer
  3. Bente 5 jaargeleden

    Wat leuk dat je het gereviewd hebt! Jammer dat hij dus inderdaad niet erg gezond blijkt te zijn, want ik vind het ook altijd zo lekker 🙂

    Reageer
  4. Lisa 5 jaargeleden

    Hoi Marloes,

    Super jammer dat deze krokante muesli bij de liever niet lijst moet, want ik vind de tropical fruit versie echt heel erg lekker! Het vreemde is, dat ik vaak minder trek heb in de loop van de dag als ik deze muesli heb gegeten dan wanneer ik warme havermout met banaan eet. Ik denk dat de afwisseling prima voor mij is.
    Ik had verder nog een vraagje over havermout. Ik eet vaak de oatmeal van Albert Heijn huismerk (die witte zak voor €0,40 ofzo), en ik vroeg mij af of ik dit rauw kan eten? Ik kan nergens op internet vinden dat dit slecht voor je is. Ik eet vaak yoghurt met rauwe havermout en een banaan, dat vind ik super lekker! Ik weet alleen niet of dit gezond is, weet jij dit misschien? Je zou me enorm helpen!

    Bedankt alvast!

    Reageer
    • Sabine79 5 jaargeleden

      mmmm… ik deed het ook wel eens rauw in mijn smoothie..ben dus ook wel benieuwd.

      Reageer
  5. MissNynke 5 jaargeleden

    Ik vind dit altijd zo leuk om te lezen! Ik ben wel benieuwd wat je van de maiswafels van Zonnatura vindt en dan specifiek de maiswafel met amarant, marjolein, tijm en oregano en die met rozemarijn en zeezout. Ik ben bijvoorbeeld ook benieuwd wat amarant dan doet of wat de toegevoegde waarde daarvan is.

    Reageer
  6. Nilgün 3 jaargeleden

    De vergelijking vind ik niet zo goed. Je vergelijkt allemaal “lichte” producten met iets waar veel noten in zitten. Dan is het logisch dat de kcal en de vetten behoorlijk veel hoger is dan bv. alleen havermout.
    En als je puur graansoorten eet is het dan ook logisch dat je meer vezels binnenkrijgt dan een combinatie van granen, noten en fruit ?
    Wat suikers betreft heb je wel weer gelijk.
    Het blijft dus altijd en kwestie van blijven opletten en variëren.

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: