Challenge Voeding

Optima Fit de Zomer in #4 – Broodbeleg en zitten

Door

Alweer de vierde update van de Optima Fit de Zomer in Challenge. In deze video vertel ik je hoe mijn afgelopen week ging en wat voor mij de aandachtspunten zijn. Natuurlijk krijg je ook nieuwe opdrachten, een nieuw weetje van de week en nieuwe fitspiration. Ik zou het super leuk vinden als je hieronder jouw ervaringen achter laat. Ook lees je verderop een korte samenvatting.



De opdrachten van de vorige keer mag je blijven volgen, maar ik vind het belangrijker dat je de focus legt op die van deze week:

1. Eet 7 dagen lang alleen maar zittend. Niet meer staand snoepen bij het aanrecht, een kaasje in de supermarkt of een dropje staand bij het bureau van een collega.
2. Neem dagelijks 2 stuks (of 200g) fruit
3. Kies 7 dagen lang alleen maar gezonde soorten broodbeleg. Ideeën geef ik in de video. Je mag voor twee keer een uitzondering maken.

De fitspiration van vandaag gaat over focussen op wat je WEL gaat eten. Nadenken over wat je niet gaat eten is niet handig, je raakt alleen maar gefrustreerd hierdoor. Zoek lekkere gezonde recepten, plan gezonde tussendoortjes in en fantaseer over jou genietmomentje van de week. Bedenk bovendien dat er niets is dat je niet mag eten, maar dat je keuzes maakt voor je eigen bestwil.

Hier nog even kort op een rijtje hoe je de hele challenge kunt volgen. Abonneer je op mijn YouTube kanaal, dan zie je alle video’s voorbij komen. Volg me op Instagram en gebruik #optimafitdezomer in bij je foto’s. Zo blijf je op de hoogte van waar iedereen mee bezig is. Ook kun je me volgen op Facebook, ook daar zul je updates vinden. Bezoek dagelijks optimavita.nl voor nieuwe tips en ideeën.

Heel veel succes verder!

Groetjes, Marloes

Are you still in? Hoe gaat het bij jou?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (14)
  1. Anke 2 jaargeleden

    Haiii Marloes!

    Ik doe nog steeds mee:)
    Bij de vorige opdrachten kwam ik erachter dat ik toch wel vaak even tussendoor een koekje of een snoepje pak… en ook dat ik niet echt aan die 250gr groente per dag kwam.
    Maar deze week gaan we er weer helemaal tegenaan;)

    Groetjes Anke

    Reageer
  2. Sandra 2 jaargeleden

    Vorige week ging goed! Ik ben echt een latenight snacker..ik eet dan wel rijstwafels en geen chips, maar het is nog steeds eten om het eten. Niet omdat ik trek heb. Dat is mijn aandachtspuntje! En 200g fruit per dag eten wordt een makkie nu de aardbeien weer inde winkel zijn!

    Reageer
  3. Wivineke 2 jaargeleden

    Mijn aandachtspunten zijn gedachteloos eten.. bijv als er een pot koekjes voor mijn neus staat, pakken terwijl ik er niet eens zin in heb. Gaan we meer op letten!!

    Reageer
    • Marloes 2 jaargeleden

      Jaaaaaa herkenbaar!! Op een verjaardag heb ik dat ook met chips of borrelnootjes 🙂

      Reageer
  4. Lilian 2 jaargeleden

    Ook bij mij de avonden! Ik doe het overdag zo goed en dan de avonden….
    Ik had meteen een beeld bij het stukje kaas in de supermarkt. Zag me al zitten op de grond in de winkel om het toch te kunnen eten 😉 Nee hoor, ik neem dat nu eigenlijk ook al niet.

    Reageer
    • Marjolein 2 jaargeleden

      Hihi dat zelf beeld had ik ook… blokje kaas mee naar de koffie corner 😉

      Hier goed maar haak nu beetje af omdat ik zo vliegtuig instap voor vakantie. Lekker veel wandelen en genieten!!

      Reageer
    • Marloes 2 jaargeleden

      hahaahahahaah geniaal

      Reageer
  5. Yvonne 2 jaargeleden

    Hallo Marloes,
    Sinds drie maanden gestopt bij de sportschool (25 jaar volgehouden). Met het besef dat het eigenlijk raar is om te betalen voor bewegen..
    Inmiddels was ik al begonnen met hardlopen en een trainingsschema voor thuis met gewichten.
    Ook meteen maar even een boksbal aangeschaft.
    Wat ik merk is dat het best lastig is om structuur aan te brengen in het sporten. Zo heb ik een schema bedacht met variaties van oefeningen en dagen waarop ik boks of hardloop waar ik mij niet altijd aan hou omdat er altijd een reden is voor een avondje uit eten of een feestje.

    Bij toeval ben ik op jouw website terechtgekomen en na een aantal keer deze te hebben bekeken en nieuwe inspiratie te hebben opgedaan betreffende oefeningen ga ik hem volgen!
    Vandaag ga ik het doen, de challenge voor de komende weken!
    Leuk! Ga ermee aan de slag!

    Mogelijke tip:
    Workout voor bokstraining??

    Reageer
    • Marloes 2 jaargeleden

      Leuk! In mijn ogen betaal je alleen de sportschool niet voor bewegen….maar voor kwalitatief goede apparatuur (thuisapparaten zijn vaak minder stabiel), meer variate qua sportmogelijkheden en goede begeleiding :).

      Reageer
  6. Suzanne 2 jaargeleden

    Ook hier is de avond vaak het trickiest! Ik heb gemerkt dat wanneer mijn avondeten koolhydraten bevat, ik niet lang daarna enorme trek krijg in iets zoets. Dat zijn de momenten waarop de chocola en de koekjes uit de kast getrokken worden.
    Daarom probeer ik nu ‘s avonds alleen vlees/vis en groente te eten en 1 keer in de week volkorenpasta en zilvervliesrijst.
    Ik merk dat die trek in iets zoets dan een stuk minder is.

    Reageer
  7. Elly van der Aa 2 jaargeleden

    Hoi Marloes,

    Sinds begin april van dit jaar met WW al 5 kg kwijt geraakt en jouw tube filmpjes zijn heel motiverend!
    Doordat ik niets meer aan sport deed ( geen tijd, geen zin)
    En daarbij een lichte slijtage in mijn rug heb, kreeg ik ook te weinig beweging. Nu ben ik de oefeningen aan het doen om de rug te versterken die jij op tube hebt staan.

    Mijn aandachtspuntje : dat is mijn dagelijkse glaasje (s)
    wijn. Voor de rest ben ik geen snoeper. Eigenlijk best wel goed. Alleen bij het eten s avonds is dat zo’n lekker geniet momentje. Zo heeft iedereen wel wat denk ik.
    Maar ik probeer er wel op te letten.

    Verder eet ik nooit staand. Dat vind ik niet lekker.
    Ik houd van zitten!! En die kaasblokjes in de
    Winkel loop ik sinds ik weight watchers doe toch al voorbij . Zonde van de punten:)

    Reageer
  8. Stacey 2 jaargeleden

    Hoi,
    Hier nog steeds lekker bezig. Geen brood of zo weinig mogelijk. Mijn maagje sputtert vaak tegen als ik te veel brood/tarwe binnen heb. Weer enkele leuke tips bij.
    En mij water opdracht gaat door, doe er sinds dit weekend een tabletje Vitamine C in en al de ganse tijd is mijn litertje uit

    Reageer
  9. Margot 2 jaargeleden

    Hoi Marloes!

    Ik had een vraagje.. ik ben Veganistisch en ik wil B12 bij slikken. Tenminste ik denk dat dat wel moet. Maar ik snap niet hoe het zit met de ADH. Want in een tabletje zit veel meer dan de 100%. Heb jij hier misschien een tip of advies voor? Of denk je dat ik het eerst met de huisarts moet bespreken?

    Leuke video weer!

    Groetjes!!

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: