Bewegen Challenge Challenge Voeding

Optima Fit de Zomer in #2 – Drinken en Dipjes…

Door

Hi Guys! We zijn alweer een week bezig met de Optima Fit de zomer in challenge. Het is hoog tijd voor een update van mijn kant EN voor nieuwe opdrachten. In deze video vind je ze allemaal. Ik ben natuurlijk ook ontzettend benieuwd hoe het met jou gaat. Laat dus zeker even een reactie achter, dan kunnen we elkaar stimuleren en motiveren!



Weer even een hele korte samenvatting van wat ik gezegd heb. Je mag de opdrachten van de vorige keer aanhouden, maar voel je alsjeblieft niet verplicht. We gaan gewoon elke week een ander aandachtspunt aanhouden, zo zet ik je op verschillende vlakken aan het denken.

De opdracht van deze week is:

  1. Drink 7 dagen alleen maar koffie, thee en water. Spa rood of water waar je zelf een smaakje aan het gegeven met fruit of kruiden is ook goed. Een glas melk of karnemelk drinken op een dag is prima. Ook mag je melk gewoon gebruiken bij het bereiden van je maaltijden. Je mag voor 2 glazen in die 7 dagen een uitzondering maken.

Ik geef eerlijk toe dat ik dit best lastig ga vinden! Ik ben benieuwd hoe dat bij jou zit.

Het artikel over de fitspiration waar ik in de video over praat, vind je hier. Ik geef je tips over hoe je om kunt gaan met dipjes en minder goede dagen.

Hier nog even kort op een rijtje hoe je de hele challenge kunt volgen. Abonneer je op mijn YouTube kanaal, dan zie je alle video’s voorbij komen. Volg me op Instagram en gebruik zelf #optimafitdezomer in bij je foto’s. Zo blijf je op de hoogte van waar iedereen mee bezig is. Ook kun je me volgen op Facebook, ook daar zul je updates vinden. Bezoek dagelijks optimavita.nl voor nieuwe tips en ideeën.

Ik wens je heeeeell veel succes verder. Ik zou het dus super leuk vinden als je laat weten hoe het gaat. Ook als je ideetjes en tips hebt, hoor ik het graag.

Groetjes, Marloes

Hoe gaat de challenge bij jou? 

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (28)
  1. Sandra 2 jaargeleden

    Nee, die koffie op m’n werk is echt niet te zuipen zonder zoetjes 🙁 Vorige week challenge is bij wel gelukt trouwens!

    Reageer
  2. Elise 2 jaargeleden

    Ik probeer altijd aan de volgende metafoor te denken als ik het even een zwak moment heb en best wel flink heb gesnoept, zoals een hele zak snoep en/of een reep chocola. Vaak hoor ik dan dat stemmetje in mijn hoofd dat zegt ‘nu kun je net zo goed doorgaan met snoepen, het is nu toch al verpest.’ Ik probeer dan m’n gedachten om te zetten door te bedenken: als je je telefoon laat vallen en er zit een barst in het scherm, dan gooi je hem toch ook niet nog een paar keer op de grond zodat hij helemaal kapot is? Hetzelfde geldt voor mijn eetgedrag. Een zwak moment is niet erg, en het is nergens voor nodig om gelijk te denken dat alles verloren is!

    Soms helpt het om even aan zoiets te denken, net als wat je zegt dat je bij een rood stoplicht ook niet rechtsomkeert naar huis maakt. Ik wilde hem even delen, hopelijk hebben jullie er iets aan!

    Reageer
    • Juul 2 jaargeleden

      Okay, dit is zó’n slim idee! Ik heb dat altijd, dan denk ik ‘alles is nu toch al verpest…’, maar ik ga hier echt aan proberen te denken… Thanks!!

      Reageer
    • Marloes 2 jaargeleden

      Das ook een goede!! Thanks

      Reageer
  3. Ellen 2 jaargeleden

    Ooh dit is voor mij helemaal niet moeilijk. Op het werk drink ik alleen maar groene thee en water en ‘s avonds drink ik ook alleen thee en water. Vrijdag ben ik jarig dus dan zal ik wel een beetje frisdrank drinken, maar dan ook vaak spa rood (citroen) of zero frisdrank. Ik vind het gewoon ook niet meer lekker sinds ik het niet meer (regelmatig) drink 🙂

    Reageer
  4. Irma 2 jaargeleden

    De challenge voor deze week vind ik niet moeilijk. Ik drink sowieso alleen maar water en thee. Frisdranken vind ik niet lekker. En wat
    een leuke workout van vrijdag! Pittig, maar je voelt je na afloop zo goed.

    Reageer
  5. Annema 2 jaargeleden

    Dank Marloes, door verdrietige omstandigheden vorige week niet op mijn eten gelet. Jouw hulp over dipjes helpt. We gaan er weer voor.

    Reageer
  6. Marjolein 2 jaargeleden

    Hier is vorige week erg goed gegaan met veel sporten.
    Dat ga ik deze week weer proberen.
    In principe drink ik dagelijks alleen maar water/thee. Dus dat moet lukken.
    Drink soms 1 of 2 keer iets anders puur voor de smaak, maar dat ga ik deze week proberen ook te laten staan.

    Aankomende zondag word mijn “threatday” want dan moederdag en gaan we eerst met mijn ouders ergens ontbijten en ‘smiddags naar schoonouders. Dus dat word echt een eetdag 🙂
    Daarom probeer ik de hele week ook gewoon het sporten goed te houden en goed op eten te letten!

    Bedankt voor de video!

    Reageer
  7. Marjolein 2 jaargeleden

    Haha sta ik net met het melkkannetje in de keuken om een cappuccino te maken voor mezelf terwijl ik jouw filmpje heb aangezet….melk staat weer in de koelkast ?. Zal wel mn cappuccino en bouillon missen….heb een lage bloeddruk.

    Reageer
    • Marloes 2 jaargeleden

      Hahah, koffie met halfvolle melk vind ik zeker kunnen!

      Reageer
  8. Nancy 2 jaargeleden

    Ik zit met een keelontsteking, dus het sporten is deze week niet gelukt – ik hou me nu ook even wat minder aan de Challenge. Ik wil graag eerst even beter worden. Dus de work out ga ik nog doen, maar nu even niet.

    Reageer
  9. b 2 jaargeleden

    he marloes! wat vind jij van de melkunie protein chocolade drink? (zag ze bij de AH) Is het gezond om te nemen als tussendoortje? (Ik kon alelen een review vinden over de kwark, maar misschien kende je deze al. Leuke video! Groetjes!

    Reageer
    • Marloes 2 jaargeleden

      Ik denk dat het vooral handig is voor na het sporten. Niet op een niet-sportdag.

      Reageer
  10. Jolanda 2 jaargeleden

    vorige week ging heel goed, ik doe nu nog even de challenge zonder de extra beweging of sporten. Dus puur op het eten letten.
    Alleen in het weekend is het minder gegaan. Sowieso eet ik dan al minder dan ik “vroeger” had gedaan, maar omdat we nu tijdelijk in huis wonen bij mijn ouders, is het toch heel lastig om de routine/discipline vast te houden als ik niet hoef te werken.
    Maar vandaag weer vrolijk verder. Ik drink eigenlijk alleen maar water en thee, behalve op mn werk nog 500 ml (in totaal over de hele dag) suikervrije energiedrink. Ik ga de blikjes opmaken en dan proberen ervanaf te kicken, erg lastig, maar het moet! 🙂

    Heel fijn om op Instagram ook de anderen te volgen met de #optimafitdezomerin, mooie stimulans!

    Reageer
  11. Bianca 2 jaargeleden

    Gaat goed komen! Verder gaat het goed. Alleen moeite met kleine snoepjes, zoals soms een lolly of een suikervrij dropje… pak daarvoor in de plaats nu smintjes of suikervrije anta flu.
    Workout was lekker! Lekker afwisselend.

    Reageer
  12. Vera 2 jaargeleden

    Ook van lopen kun je spierpijn krijgen….dat merk ik nu ik weer langzaam kan lopen na een zweepslag! Jeetje, ik wist niet dat zulke gewone dingen zo’n inspanning konden worden!

    Dan wil ik toch nog even de moeite nemen om je wat feedback te geven. Dat vind ik best lastig, want ik vind je site top en ik kijk elke dag! Dus ik hoop dat je het goed opvat (al zie ik je tot nu toe altijd zeer professioneel met feedback omgaan, dus ik waag me eraan 🙂

    Allereerst de aspartaam. Ik weet van iemand uit de voedingsindustrie dat veel, zo niet alle, onderzoeken uiteindelijk worden gefinancierd door de voedingsindustrie zelf. En tja…laten we eerlijk zijn…zij zijn erbij gebaat als de uitkomsten positief zijn! Via omwegen financieren die voedingsbedrijven de instanties die onderzoek doen en op die manier hebben ze invloed. Dus kun je niet neet spreken van onafhankelijk onderzoek. Dat maakt dus ook dat we niet zeker weten of er uiteindelijk niet toch gaan blijken dat aspartaamveel slechter is dan we nu denken. Ik vind dat we ons bewust moeten In dat deze bedrijven hier veel aan verdienen.
    Zelf eet ik zeker niet helemaal gezond, ben niet vegetarisch en vermijdt ook geen suiker of vet. Maar met aspartaam ben ik voorzichtig! Dan maar wat suiker!

    En dan viel me op dat je zegt ‘je mag…’. Dus dat we in de challenge bepaalde dingen MOGEN eten. Ook al Is dat heel positief geformuleerd, ergens denk ik dan toch: goh…wie bepaalt dat? Misschien werkt het psychologisch wel krachtiger om te zeggen: draag jezelf uit om alleen…..
    Nouja, ik ben dan ook wel gevoelig hiervoor en word dan soms wat opstandig…een recalcitrante tante 🙂

    Goedbedoeld hoop ik dat je er iets mee kunt!

    Reageer
    • Marloes 2 jaargeleden

      Hi Vera. Natuurlijk is feedback altijd welkom, fijn dat jullie meedenken! Aspartaam is een van de meest onderzochte stoffen in de afgelopen jaren. Inderdaad zijn veel onderzoeken niet betrouwbaar, maar heel veel zijn dat wel! De bevindingen zeggen dat 14 eenheden per dag niet schadelijk zijn, dit is al met veiligheidsmarge. Als ik zeg dat 3-4 glazen per dag niet schadelijk zijn, heb ik dus een belachelijk grote marge EXTRA ingebouwd. Veel mensen met zwaar overgewicht drinken dagelijks veel suikerrijke dranken, die nog veeeeelll schadelijker voor ze zijn naar mijn idee. Alleen maar water, thee en koffie drinken is voor hen geen optie. Dan hebben 3-4 glazen aspartaamhoudende drank als compromis toch echt mijn voorkeur.
      Wat betreft mijn woorden in de video, tjah…je hebt een punt. Maar mijn video’s zijn niet geregisseerd en ik probeer ze altijd uit mijn hart op te nemen. Ik hoor ZO vaak dingen die ik beter anders had kunnen formuleren…of taalkundige foutjes. Als ik die eruit zou halen, zou het net TV worden. Ik vind dit juist de kracht van YouTube.

      Ik hoop dat je me begrijpt!

      Reageer
      • Vera 2 jaargeleden

        Hoi Marloes,

        Dankjewel voor je uitgebreide reactie!
        Of de onderzoeken nu betrouwbaar zijn of niet…je redenatie over 3-4 glazen voor mensen met overgewicht kan ik wel volgen. Soms is het een keuze uit het beste van het slechtste/minder goede. Voor mezelf vind ik het dan ook prima om 2 glazen redelijk verdunde ranja met suiker te drinken. Dat beetje suiker neem ik dan zelf liever dan de aspartaam, maar zo snap ik wel dat iedereen daarin zijn eigen afwegingen moet maken.

        Wat betreft je filmpjes…die moet je zeker zo spontaan en uit je hart houden! Het is ook voor welke woorden je gevoelig bent. Ik merk zelf gewoon dat woorden ook een bepaalde psychologie met zich meebrengen. Zoals het woordje ‘niet’: onze hersenen registreren dat niet goed. Maar dus ook het verschil tussen ‘iets mogen’ of ‘jezelf uitdagen om…’.

        Ga vooral door met werken vanuit je passie en overtuiging! Dan blijf ik een trouwe volger, en ook eentje die af en toe een uitgebreidere reactie plaatst 😉

        Reageer
        • Marloes 2 jaargeleden

          Dank je wel! Ik waardeer je feedback en kritische blik enorm. Ik vind het dan ook belangrijk om je een beetje mee te nemen in mijn denkwijze 🙂

          Reageer
  13. Margo 2 jaargeleden

    Vandaag sowieso 2 liter water op! En had vandaag Legday bij de sportschool! Heb ook weer een uur gesport vandaag ging het echt super! Morgen een examen maken 2 uur maar daarna ook weer sporten dus komt het helemaal goed! Ben weer echt goed gemotiveerd!

    Reageer
    • Marloes 2 jaargeleden

      Succes met je examen!! En goed bezig jij 🙂

      Reageer
  14. Lies 2 jaargeleden

    Ik drink soms, 2-3 keer per week, een glas optimel drink bij mijn lunch.
    Wat vind jij van optimaal drink? Valt dit onder oké?

    Reageer
    • Marloes 2 jaargeleden

      Ik zou gaan voor (soja)melk of karnemelk. Ik wil juist zoete dranken vermijden deze 7 dagen. Ik merk dat veel mensen heel erg veel behoefte hebben aan zoet, vandaar.

      Reageer
  15. Fa 2 jaargeleden

    Helaas kan ik je niet horen wat je zei…ben doof maar tekst opdracht over thee koffie en water in 7 dagen lukt me wel..duimen

    Reageer
    • Marloes 2 jaargeleden

      YouTube heeft een functie die ondertiteling biedt als het goed is 🙂

      Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: