pindakaas
My/Your day in food Voeding

My Day In Food – Wat eet Tamarah!?

Door

Door Tamarah: In veel artikelen wordt er gevraagd of ik een keer ‘My day in food’ kan delen. Vandaar dat ik nu eindelijk, maar toch, een dagje deel uit mijn leven. Bereid je voor…

Eigenlijk is mijn voedingspatroon niet heel regelmatig de laatste paar weken, waardoor de ene dag er echt anders eruit ziet dan de ander. Ik merk de laatste tijd dat ik op sommige dagen echt te weinig eet en op sommige dagen voldoende of te veel. Zodra er niet echt een bepaalde structuur in mijn leven is, (bijvoorbeeld weten wanneer ik pauze heb) dan merk ik dat meteen in mijn eetgewoontes. Vandaag deel ik een dag die goed ingepland was. Het was maandag en ik had een terugkomdag op de opleiding van 09.30 t/m 15.30. Waarom deze dag voor mij goed voelde, was omdat ik grotere porties aan eten mee kon nemen, altijd nog wat op school aan eten kan kopen en goed verzadigd was gedurende dag.

Mijn ontbijt

Ik heb ontbeten met Brinta en magere melk. In een kommetje doe ik ongeveer 250 ml magere melk en vul ik het met Brinta totdat ik het een goed papje vind. Daarnaast heb ik een lekker bakje koffie (zwart) bij het ontbijt gedronken.

Tussendoor

In de ochtend neem ik vaak wel wat tussendoor, dit keer was het een banaan, dat gaat zo makkelijk mee in je tas.

Lunch

Als lunch nam ik 3 volkorencrackers (wasa) en 2 rijstwafels. De crackers had ik licht besmeerd met pindakaas (ja ik had serieus een potje pindakaas mee Haha) en de rijstwafels waren belegd met kipfilet.

Tussendoor

Ik was nog wel aardig verzadigd en had geen trek. Dit keer had ik geen tussendoortje nodig. Wat ik nog wel had genomen was een cappuccino zonder suiker. Wel een lekkere cappuccino op school van gemalen bonen.

Warme maaltijd

Ik wist niet wat ik moest eten. Ken je die eeuwige struggle?! Uiteindelijk na lang zitten peinzen ben ik naar de supermarkt gegaan (die gelukkig om de hoek is) en heb ik biefstuk, kruidenboter, gepofte aardappel en broccoli gekocht. De biefstuk heb ik met een goed gevulde theelepel kruidenboter gegeten, de gepofte aardappel kon in de oven en de broccoli had ik afgewogen. Ik weeg mijn groenten wel af, omdat ik genoeg groentes wil consumeren op een dag. Als ik het niet afweeg denk ik snel genoeg te hebben, terwijl ik dan meestal maar 100-150 gram groenten neem.

Na het avondeten

Ongeveer 2 uur na het avondeten heb ik nog een halve bak Optimel vanille kwark gehad. Dit vind ik zo lekker nog om ‘s avonds te eten!

Over de dag heb ik ongeveer 3 flesjes water gedronken en een blikje Pepsi Max Cherry (love it).

Ik zal binnenkort ook delen hoe een dag eruit ziet als ik niet goed weet hoe mijn dag zal zijn. Dan is mijn voeding namelijk zooo anders. Aan een minder gestructureerd dag moet ik namelijk wennen, waardoor het vaak voorkomt dat ik veel te weinig eet!

Hoe zag jouw dag eruit? En heb jij een regelmatig voedingspatroon?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (4)
  1. Emma 9 maandengeleden

    Begin met een glas water.
    Ontbijt 1 sneedje waldcorn met pindakaas.
    Tussendoor banaan, peer, groene thee en water.
    Lunch boterham en volkorencreaker met kaas en groene thee.
    Tussendoor water, groene thee handje noten.
    Avondeten rode kool met klein beetje aardappelen en half rundersacijsje en een schaaltje yoghurt zonder vet.
    S avonds alleen thee

    Reageer
    • Tamarah Openneer 9 maandengeleden

      Oehh dat klinkt lekker!

      Reageer
  2. Hanna 9 maandengeleden

    Klinkt allemaal lekker, maar is dit niet heel weinig?

    Reageer
    • Tamarah Openneer 9 maandengeleden

      Het was ook lekker:)! Misschien dat het weinig lijkt, maar ik heb gedurende dag niet veel trek gehad. Ik eet graag op gevoel en als ik niet meer nodig heb, eet ik ook niet veel meer. Op dagen dat ik sport, merk ik dat ik meer trek heb en dan ook meer ga eten.

      Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: