My/Your day in food Voeding

My Day In Food – Anneloes

Door

Schermafbeelding 2015-05-22 om 11.10.40
Door Anneloes:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie mijn dag heb laten zien aan de hand van wat ik eet. Tijd voor een nieuwe ‘My day in food’. Het is vandaag een doordeweekse dag maar ik ben voornamelijk thuis. Ik heb dus wat meer tijd om mijn eten klaar te maken, op de foto te zetten en op te eten. De vorige keer waren er super veel reacties, vandaar dat ik jullie vandaag weer een dagje meenemen.

Schermafbeelding 2015-05-21 om 16.50.41

Zoals iedere morgen start ik mijn ochtend met een lekker kopje koffie. Ik houd er van om rustig wakker te worden ‘s morgens. Meestal trek ik hier ook heel veel tijd voor uit. Door mijn koffie doe ik een scheutje melk. Nadat ik gedoucht heb en mij klaar heb gemaakt voor de dag, begin ik aan het ontbijt. Dit keer is het een schaaltje met magere kwark en wat walnootjes erdoor. Hierdoor houd ik een lang vol gevoel en hier kan ik het de hele ochtend makkelijk op volhouden.

Schermafbeelding 2015-05-22 om 11.05.53

Tussendoor drink ik een groot glas Spa en Bruisend Citroen. Ik vind Spa Rood ook altijd erg lekker maar met een klein beetje smaak vind ik het ook heerlijk.

Schermafbeelding 2015-05-21 om 16.10.02

Als lunch heb ik 2 boterhammen met een ei in het middel en avocado gegeten. Het recept hiervan vind je binnenkort op de site. Ik heb dit ooit eens gezien op social media en wilde dit al een tijdje zelf maken. Ik vond het echt heerlijk. Ik dronk daarbij een groot glas water.

Schermafbeelding 2015-05-22 om 11.01.02

Ik weet dat ik vanavond wat later ga eten dan normaal, dus ik neem een wat groter tussendoortje. Dit keer heb ik een heerlijke grote fruitsalade. Ik hou van fruit en zeker van verschillende soorten fruit door elkaar. Dit is dus echt genieten! Ook had ik nog een gekookt eitje liggen dus die heb ik ook genomen.  Ik drink hier een groot glas Spa & Bruisend Citroen bij.

Schermafbeelding 2015-05-22 om 11.03.15

Als warme maaltijd heb ik het vanavond heerlijk simpel gehouden, wat ik stiekem de lekkerste maaltijden vind. Vandaag werden het aardappelbolletjes uit de Actifry met wat paprika poeder eroverheen, een tartaar en om het kleurrijk af te maken lekkere worteltjes. Smullen!

Ik sportte vandaag niet, op dit soort dagen heb ik nooit behoefte aan een grote hoeveelheid eten. Ik probeer per dag naar mijn lichaam te luisteren en mijn voeding daarop aan te passen. Soms eet ik wat meer en soms wat minder. Dit bevalt me heel goed! Het kan dus best zijn dat deze hoeveelheid voor jou te weinig is, maar ieder lichaam verschilt nu eenmaal.

Dit was ‘my day in food’. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien. Ik vond het in ieder geval weer erg leuk om te doen en om jullie een dagje mee te nemen in mijn dag aan de hand van foto’s van wat ik eet.

Groetjes, Anneloes

Wat vind jij lekker en simpel om ‘s avonds te eten?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (9)
  1. Sofie 7 jaargeleden

    Leuk om te zien! Ik ga een boterham met ei en avocado zeker een keer uitproberen.

    Reageer
    • Anneloes Kon 7 jaargeleden

      Leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

      Reageer
  2. Ellen 7 jaargeleden

    Leuk om te zien! 🙂
    Hoe denk jij over je lichaam die in de spaarstand kan gaan? Als je lange tijd te weinig eet en en weer meer wilt gaan eten maar dan aankomt terwijl je nog steeda niet veel eet?
    Of is hier toevallig al een artikel over? 😉

    Reageer
    • Marloes 7 jaargeleden

      Ik beantwoordde het al eerder in een vraag maar raak video. Ik denk zeker dat dat kan! Te weinig eten is niet goed voor je lichaam. Als je dan iets meer gaat eten, kom je gemakkelijk aan.

      Reageer
  3. Maaike 7 jaargeleden

    Even vraagje,, zijn Japanse bollen ook gezond?

    Reageer
    • Anneloes Kon 7 jaargeleden

      Japanse mix/bollen is iets beter dan de reguliere chips, maar gezond zou ik ze zeker niet noemen.

      Reageer
  4. Ellen 7 jaargeleden

    Oké! Hoe krijg je je lichaam dan weer uit de spaarstand? In 1x veel meer gaan eten of geleidelijk aan?

    Reageer
    • Marloes 7 jaargeleden

      Ik zou het geleidelijk opbouwen en ongeveer 5-6 eetmomenten per dag aanhouden met kleine hoeveelheden.

      Reageer
  5. Ellen 7 jaargeleden

    Oké dankjewel! 🙂

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.