Voeding

My day in food #9

Door

PicMonkey Collage

Ik kom alweer aardig in mijn eetritme na de vakantie. De tips die ik jullie deze week gaf over het minder snoepen na een vakantie gebruik ik zelf ook, want ik merk dat ik in deze periode meer lekkere trek heb! Ik zorg dat ik voldoende eet, maak iedere maaltijd interessant en zorg dat ik veel gezonde producten in huis heb die ik lekker vindt. Het leek me daarom leuk om weer een ‘My day in food’ te maken. Deze maaltijden at ik dinsdag 20 augustus.

Ik begon iets later met werken vandaag en Albert heeft nog vakantie, waardoor we iets langer in bed zijn blijven liggen. Het ontbijt was rond 8:00 uur.

P1030460

Ik at een kom havermoutpap met een halve banaan, een handje kersen en een klein handje noten erdoor. Ik dronk een kop thee en slikte mij vaste vitaminepil. Tussendoor dronk ik 2 koppen koffie, ik doe geen suiker of melk in mijn koffie.

P1030466

Als lunch maakten we de inmiddels welbekende pannenkoekjes van ei en banaan, we aten de lunch rond 12:00 uur. Ik nam er een boterham bij met een beetje honing, geitenkaas, een paar amandelen, een kleine tomaat en een beetje sla. Ik twijfelde of ik ook nog een cracker zou smeren, maar toen ik deze lunch op had was ik er echt geen behoefte meer aan. Ik dronk een glas water.

20130820_160720

‘s Middags dronk ik 3 koppen thee en een glas water. Ik moet op dinsdag altijd Zumba en Bodypump geven van 18:00 uur tot 20:00 uur, daarna eten vind ik te laat dus ik eet mijn avondmaaltijd altijd al om 16:00uur. Ik wilde ‘s ochtends iets maken dat ik gemakkelijk kon meenemen, maar door onverwachte dingetjes tussendoor had ik geen tijd meer. Ik loste dit op door een maaltijdsalade te halen bij de Albert Heijn. Dit is niet het meest gezonde dat je kunt eten, want de verhouding is niet in elke salade juist (weinig groente en veel kaas bijvoorbeeld), voorgesneden groenten verliezen een hoop van hun vitamines en bovendien bevatten de salades veel onnodige toevoegingen, maar…..het is beter dan patat of ander fastfood!

20130820_161024

Ik koos de salade met linzen, brie en noten omdat die lekker voedzaam is. Pasta in salades geeft me niet veel verzadiging en ik krijg snel weer trek, linzen bevatten veel eiwitten en geven daardoor een lang verzadigd gevoel. De hoeveelheid groenten in deze salade is echt aan de krappe kant en de brie is natuurlijk rijk aan verzadigd vet, maar de hoeveelheid brie is ok en de noten compenseren met goede vetten :-).

P1030472

Tijdens het lesgeven dronk ik een halve liter sportdrank zonder suiker en na het sporten een halve liter water. Edit: Oh ja…voordat m’n collega’s commentaar hebben: na het lesgeven snoepte ik een stukje nougat op de sportschool! 🙂 Toen ik thuis kwam nam in een bak met yoghurt, muesli en aardbeien. Ik dronk er een kop thee bij. Op zo’n dag is mijn eetritme anders dan normaal, ik eet geen tussendoortjes maar eigenlijk 4 grotere maaltijden.

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te zien!

Groetjes, Marloes

Wat eet jij als je écht geen tijd hebt om te koken?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (6)
  1. natanja 9 jarengeleden

    hoi marloes heb jij misschien voeding tips als je gevoelige darmen hebt , ik vind het nu heel moeilijk om te eten ivm mijn stoelgang ik heb daar voor ook in het ziekenhuis gelegen

    gr natanja

    Reageer
    • Marloes 9 jarengeleden

      Hoi Natanja, die zijn er zeker maar ze zijn ook heel erg persoonlijk. Veel vezels eten en veel drinken zijn de basistips. Maar ik raad je aan om met dit probleem naar een diëtiste bij jou in de buurt te gaan, die kan precies jouw hele voedingspatroon met je doornemen en adviezen afstemmen op jouw behoeftes. Veel succes!

      Reageer
  2. natanja 9 jarengeleden

    ik eet al een half jaar volgens die diëtiste maar krijgen mijn darmen er niet mee opgang ,maar bedankt dan gaan ik toch eens coacht opnemen met haar ,of zij nog tips heeft ik denk zelf dat mijn darmen niet goed tegen gluten kan zou dit kunnen ??

    Reageer
  3. oma 9 jarengeleden

    Hai Marloes, ik heb gelezen aat je eet en drinkt. Dat zijn allemaal lekkere dingen en best veel, maar jij beweegd natuurlijk wel veel. Ik zou dat alles niet op kunnen. Wel drink ik zeker net zo veel. Liefs Opa en Oma.

    Reageer
  4. Rolf Akker 9 jarengeleden

    Marloes,
    AH salade en dat terwijl er nog geen 200 meter van de sportschool een groenteboer zit???
    😉

    Reageer
    • Marloes 9 jarengeleden

      Hahaha 🙂 De volgende keer ga ik daar zeker eens kijken voor een lekkere maaltijd!

      Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: