Persoonlijk Voeding

My day in food #6

Door

Collage

De laatste ‘My day in food’ is alweer een hele tijd geleden. De clean eten challenge leek me een mooie aanleiding om weer eens te laten zien wat ik heb gegeten over een dag. Misschien levert het je wat inspiratie voor jouw ‘cleane’ maaltijden. Deze ‘my day in food’ is van dinsdag 25 juni.

Vandaag was een thuiswerkdag voor mij. Ik heb ontzettend veel administratie gedaan voor mijn praktijk en ik heb voorbereidingen getroffen voor een project dat ik na de zomer ga doen. Daarnaast ben ik aan het opruimen geweest in huis. ‘s Avonds moest ik werken in de sportschool, al voelt sportlessen geven voor mij haast niet als werken :-D.

Ontbijt

Mijn dag startte met mijn (momenteel) favoriete ontbijt: havermoutpap met banaan. Voor twee personen zet ik een pan op het vuur met 600ml melk. Hierbij doe ik 130g havermout en ik snijd er een banaan in stukjes door. Dit verwarm ik totdat er een dikke pap ontstaat. Dan doe ik het in kommen en snijd ik er verdeel ik er nog een banaan in stukjes over. Heerlijk zoet en heel ‘clean’!

Gedroogde pruimen

Als tussendoortje snackte ik 3 gedroogde pruimen. Lekker zoet 🙂

Lunch

Voor de lunch besmeerde ik twee boterhammen met kokosolie op de ene boterham smeerde ik humus en legde daar een paar plakjes avocado en komkommer op. Voor de andere bakte ik een ei, ik bakte 3 plakjes tomaat en wat tijm even mee. Naast mijn boterhammen legde ik een tomaat en stuk komkommer.

Noten

Mijn middagsnack was een klein handje macademianoten.

Avondeten

Als avondmaaltijd maakte ik quinoa met kip en gebakken groentes. Om de groentes op smaak te maken gebruikte ik knoflook, ui, peper en wat gezeefde tomaten. De warme maaltijd at ik vroeg en ging daarna naar de sportschool om Zumba en Bodypump te geven.

Toetje

Bij terugkomst van de sportschool at ik mijn ‘toetje’, 3 lepels magere kwark met stukjes peer (het was een extreem grote peer, dus ik nam een halve) en een flinke lepel muesli.

Het clean eten gaat goed! Al moet ik er wel bij nadenken. Ik heb bijvoorbeeld heel bewust kokosolie op mijn brood gesmeerd in plaats van halvarine. Daarnaast nam ik een glas water in plaats van een glas cola light. Bij de avondmaaltijd had ik denk ik normaal gesproken een klein beetje chilisaus toegevoegd, nu wat meer peper. Tenslotte nam ik op het werk vaak een koekje bij de koffie, dit doe ik nu al een aantal weken niet en ik mis het eigenlijk helemaal niet!

Heel veel succes met jullie challenge!

Groetjes, Marloes

Hoe gaat het clean eten bij jou? Valt het mee of tegen?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (4)
  1. Bente 7 jaargeleden

    Ziet er lekker uit! Al zou ik het gedroogde fruit weg laten, dat vind ik echt niet lekker.

    Reageer
  2. Lotte 7 jaargeleden

    Leuk om weer een ‘my day in food’ te zien. Geeft een goed beeld van porties en ik doe altijd inspiratie op!

    Reageer
  3. Tara 7 jaargeleden

    ziet er lekker uit, maar eet je niet wat weinig? mijn dietiste is er niet zo blij mee als ik dit op een dag eet 🙂

    Reageer
    • Marloes 7 jaargeleden

      Ik heb er genoeg aan! Ieder mens is anders, dus heeft een andere behoefte. Het kan best zijn dat jij inderdaad een grotere behoefte hebt. Ik beoordeel dit in mijn praktijk ook per persoon. Met deze hoeveelheid blijf ik op gewicht, ik val niet af :-).

      Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: