My/Your day in food Voeding

My day in food #27

Door

Collage bovenaan

In mijn verjaardagsartikel vroeg ik wat jullie leuk vinden om te zien op optimavita.nl. Heel veel van jullie blijven aangeven de My day in food en Your day in food artikelen leuk te vinden. Ik vind het super leuk om te weten wat jullie leuk vinden, want dan kan ik er iets mee! Dus bij deze ga ik in op jullie verzoek en neem ik je weer een dagje mee in wat ik at en dronk! Have fun.

Vandaag was een niet-sportdag. Ik eet dan vaak minder dan op dagen dat ik wel sport. Deels omdat ik weet dat ik minder nodig heb en deels omdat ik gewoon minder trek heb.

Ik ontbeet met ongeveer 250ml magere kwark met een banaan erdoor en 1 blokje weetabix. Daarbij nam ik een kop thee en een multivitaminetablet. Dit ontbijtje ziet er misschien niet zo lekker uit op de foto, maar ik vind het heerlijk! Sowieso blijft kwark met banaan een van mijn favorieten in de ochtend.

Ontbijt

Tussendoor dronk ik een kop thee en een groot glas water. Ik snoepte een lepel pindakaas uit de pot *Don’t judge me #pindakaasaddict*.

Als lunch maakte ik eiwitwafels, ik plaatste het recept laatst al eens. Bij mijn lunch dronk ik een glas water.

Wafels

Tussendoor had ik best trek. Ik vond op mijn fruitschaal een hele rijpe peer en besloot een smoothie te maken. Ik deed de peer met 150ml melk, 100ml magere kwark en 15g havermout in een maatbeker en maalde deze fijn met een staafmixer.

Smoothie peer

Als avondmaaltijd maakte ik een super snelle pasta, want ik at alleen en dan heb ik geen zin om lang in de keuken te staan. Ik koos voor spaghetti met ham, tomaat en sperziebonen. Je leest het recept morgen op optimavita.nl.

Pasta ham en sperziebonen

‘s Avonds dronk ik nog twee koppen thee, ik snoepte 4 muntendropjes.

Thee drop

Ik hoop dat je deze ‘My day in food’ weer leuk vond om te zien. Ik ben natuurlijk ook heel benieuwd wat jij at en dronk vandaag (of gister).

Groetjes, Marloes

Wat at en dronk jij vandaag? 

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (8)
  1. Lilian 7 jaargeleden

    Ik zit nu aan het ontbijt met een blokje weetabix 🙂

    Gisteren:

    Ontbijt: havermoutpap van amandelmelk met een appel, een handje rozijnen en kaneel
    Middag: 2 volkoren boterhammen. 1 met dun laagje roomboter, ham, sla, komkommer en avocado. De andere met een dun laagje Philadelphia, kipfilet, sla, komkommer en avocado
    Tussendoor: druiven en halve banaan
    Avond: zilvervliesrijst, kip en roerbakgroente gebakken in soja saus.
    Ik dronk bijna 2 liter water en thee over de hele dag.

    Reageer
  2. Lisanne 7 jaargeleden

    Ik zou graag een artikel zien over bonen! Bonen schijnen een goede vervanger te zijn van aardappels. Maar wat is dan de juiste portie?

    Reageer
    • Marloes 7 jaargeleden

      Zoek even op ‘vegetarisch, vlees vervangen’ in het zoekbalkje, dan vind je er een artikel over!

      Reageer
  3. daphne 7 jaargeleden

    kun je zoiets van wafels ook zonder eiwitpoeder maken? en dat het dan ook gezond is natuurlijk?

    Dus met melk en havermout en wat heb je dan nog meer nodig?
    je hebt soms ook van die pannekoekjes gaan die op dezelfde manier en hoe maak je deze zonder eiwitpoeder?

    Reageer
  4. Theodoortje 7 jaargeleden

    Ja zeker altijd leuk om te zien!
    Ik ben wel verbaasd over dat jij vaak weinig koolhydraten eet bij het ontbijt (nu dan 1 weetabix, soms ook niks behalve kwark en fruit), ik kan daar dan echt niet op leven een hele ochtend. Maar dat zal vast persoonlijk zijn…

    Ik at vanochtend een banaan (plus een half glas water) en ben toen naar de sportschool gegaan (daar dronk ik een halve liter water). Direct daarna at ik een eiwitreep en bij thuiskomst 250ml magere kwark met 125gram druiven, wat lijnzaad en een klein beetje honing (met daarbij 2 koppen thee).
    ‘s Middags twee boterhammen, 1 met 30+ kaas, 1 met eiersalade (weer met 2 koppen thee en een glas water).
    Vanmiddag tijdens wat werk 2 reeses peanutbutter cups (ook pindakaas addict!) en als tussendoortje later nog twee rijstwafels met pindakaas (en nog wat water en thee).
    Avondeten was rijst met schelvis en worteltjes (gekookt en daarna nog even gebakken), met een yoghurt dille-sausje (hierbij een glas water). Als toetje straciatella kwark 😉
    Vanavond lekker tv gekeken met nog 2 reeses peanutbutter cups (was een pakje van vier), 1 appel, 1 stroopwafel en 3 koppen thee.

    Reageer
    • Marloes 7 jaargeleden

      Dat is inderdaad persoonlijk! Leuk dat je jouw eetpatroon ook deelt, klinkt heerlijk 🙂

      Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.