My/Your day in food Voeding

My day in food #23

Door

Collage my day in food 23

We hebben ondertussen heel wat challenges waar we rekening mee moeten houden. Vooral de laatste, het eten zonder toegevoegd suiker, ik echt vrij lastig! Het leek me daarom leuk om jullie weer eens een dag mijn voedingspatroon te laten zien. Ik hield deze dag zo veel mogelijk rekening met de opdrachten die we hebben gesteld voor deze maand!

Ik had vandaag een thuiswerkdag, dat maakte het voor mij een stuk gemakkelijker. Ik schreef artikelen, bereidde een workshop voor en deed administratie. ‘s Aavonds gaf ik twee sportlessen op de sportschool.

P1000853

Als ontbijt nam ik brinta. Ik verwarm mijn melk in de magnetron, daar doe ik alvast een banaan in stukjes bij, zodat mijn pap straks iets zoeter wordt. Doordat je de banaan mee verwarmt, mengen de fruitsuikers door het hele gerecht. Dan voeg ik brinta toe tot ik de juiste dikte heb. Ik deed er ook een paar rozijnen en wat kaneel doorheen. Ik dronk een kop thee.

Appel

Meestal heb ik ‘s ochtends geen behoefte aan een tussendoortje, maar als ik thuis werk vaak wel. Ik nam een van mijn favoriete snacks, appel met walnoot, rozijn en kaneel uit de magnetron. Ik dronk een halve liter water.

P1050084

Toen was het tijd om te lunchen. Ik had deze dag constant veel trek! Soms heb je dat, de meeste vrouwen zullen het wel kennen…..that time of the month ;). Ik koos daarom bewust voor havermoutpannenkoeken als lunch. Deze vullen als een gek, perfect voor een hongerig dagje! Ik belegde er een met avocado, een met kaas en een met pindakaas. Hier ging ik een heel klein beetje de ‘fout’ in, ik heb namelijk pindakaas met stukjes….en die bevat een klein beetje toegevoegd suiker! De normale calvé pindakaas trouwens niet. Ik vind zo’n iniminie schoonheidsfoutje echter niet zo erg. Ik dronk een kop thee.

Tussendoor at ik niets, ik dronk een kop koffie en een glas water.

4

Als avondmaaltijd maakte ik volkoren penne met spinazie, uit en gerookte zalm. Door het spinaziemengsel deed ik een heel klein beetje creme fraiche. Ik dronk hier niets bij. Tijdens het sporten dronk ik een halve liter water, daarna nog een halve liter.

P1010297

Thuisgekomen na het sporten, pakte ik een kom magere yoghurt en ik sneed er een peer in stukjes doorheen. Ik dronk een kop thee.

Mijn maaltijden van vandaag voldoen vrijwel helemaal aan alle challenges die we hebben gesteld de afgelopen tijd. Op de pindakaas met stukjes na. Ik hoop dat je er inspiratie uit kunt halen.

Veel succes verder!

Groetjes, Marloes

Wat at jij vandaag/gisteren?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (13)
  1. Lotte 6 jaargeleden

    heel leuk om te zien wat je zoal eet op een dag!
    Ik ontbeet gisteren met magere yoghurt, met cruesli volvezel (dankzij jou haha!), goji bessen, walnoten en chia zaad. Als tussendoortje at ik een mandarijn en in de middag 2 sneetjes brood met pindakaas, hierna ging ik sporten. Toen ik thuis kwam at ik een plakje bananenbrood en een kiwi. Als avondeten at ik quessadilla’s met als toetje mango. Voor de rest heb ik ongeveer 2,5 liter water gedronken.
    Over het algemeen was dit een prima dagje. Ik vroeg me nog wel het volgende af: is het goed om in de middag brood te eten als je een strakker lichaam wil? Of belemmert het brood toch om dat laatste vetje weg te krijgen? Ik hoop dat jij of iemand anders advies kan geven!

    liefs

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Klinkt prima Lotte! Brood past naar mijn idee prima in een gezonde leefstijl, ook als je de laatste vetjes wilt wegkrijgen! Ik houd ervan om te combineren met bijvoorbeeld ei, om langer vol te blijven. Hier vertel ik over in de vraag maar raak video van binnenkort!

      Reageer
  2. Lilian 6 jaargeleden

    Wat leuk om te lezen weer. Het zou een dag uit mijn leven kunnen zijn. Alleen de avond maaltijd niet, maar dat klinkt (op de zalm na, die ik zou vervangen voor kip) heerlijk.

    Reageer
  3. Danielle 6 jaargeleden

    Leuk om zo n voedsel dagboek te zien! Moet je vaker doen!

    Reageer
  4. Manon 6 jaargeleden

    Leuk om weer te zien.
    Ik krijg altijd zoveel motivatie om gezond te eten als ik zie hoe anderen dat ook doen!
    Een vriendin van mij vind dat ook altijd super leuk als ik het weer heb over allerlei gezonde receptjes.
    Ik vind het ook echt leuk om mijn ervaringen en zo met haar te delen 🙂

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Dat is ook heel leuk! Ik bespreek ook vaak ideetjes met vriendinnen.

      Reageer
  5. Caroline 6 jaargeleden

    Havermoutpannekoeken! Je hebt me daar zo gelukkig mee gemaakt, makkelijk en lekker!
    Heel leuk om te zien wat je zelf eet.

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      😀 Fijn dat ik je gelukkig maak 😉

      Reageer
  6. Sandra Stieding 6 jaargeleden

    Hoi, ik wil je even laten weten dat ik pindakaas met stukjes van de zonnatura aan het proberen ben en daar zit geen toegevoegde suiker in, wel zeezot. Erg lekker!
    Verder inspirerende dag. Niet veel tijd, dus mijn eetmenu skip ik, maar echt goed bezig, al zeg ik het zelf *U*
    Sandra

    Reageer
  7. Ati 6 jaargeleden

    De havermout pannenkoeken eet ik zeker een keer in de week. Ik vind ze heerlijk en erg voedzaam! Een gezonde traktatie. Verder heel de week al gezond bezig. Gezonde maaltijden, geen ‘ foute’ tussendoortjes en veel drinken. Voel me er prima bij, behalve dan een nare verkoudheid die niet weg gaat ;-). Als ik trouwens overdag toch een neiging heb om te snoepen zeg ik letterlijk tegen mezelf: “snoepen is niet nodig, heb ik echt trek dan kan ik beter een gezond tussendoortje nemen” . E n dat doe ik dan ook. Trots op mezelf 😉 En in het weekend: genietmomentje met mijn guilty pleasures M&Ms en Milka Oreo

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: