My/Your day in food Voeding

My day in food #21

Door

Collage

is alweer anderhalve maand geleden dat ik jullie voor het laatst liet zien wat ik at en dronk gedurende een dag. Hoog tijd voor een nieuwe editie van ‘My day in food’! Vandaag mijn maaltijden van donderdag 6 november. Klik snel verder om te weten te komen hoe mijn dag eruit zag…

Ik begon de dag met een ochtend thuis werken. Ik had daarom wat meer tijd om een heerlijk ontbijtje te maken. Ik ging voor havermoutpap met banaan erdoor, ik verwarmde de banaan mee in mijn pannetje, zodat de pap heerlijk zoet wordt. Ik deed er een paar amandelen overheen voor een extra bite. Ik dronk een kop thee en slikte een multivitaminepil.

1

Als ik thuis werk, krijg ik vaak rond een uur of tien trek in een tussendoortje. Als ik bezig ben met cliënten heb ik hier vaak helemaal geen behoefte aan. Ik probeer op het moment dat de trek begint een gezond tussendoortje te nemen, anders weet ik dat ik een uur later lekkere trek krijg. Ik ging voor twee flinke wortels. Ik dronk een halve liter water en een kop koffie.

P1010070

Mijn lunch bestond uit twee boterhammen, ik belegde er eentje met pindakaas en een met kaas, sla, tomaat en komkommer. Ik at er ook een gekookt eitje bij. Ik dronk niets.

P1000710

‘s Middags dronk ik tussendoor drie koppen thee. Ik had het ontzettend druk, geen behoefte aan een tussendoortje dus. Bovendien moest ik alweer vroeg avondeten, omdat ik op donderdag altijd sportlessen geef. Ik at ‘s avonds quinoa met kip en gemengde groenten die ik wokte. Voor wat extra smeuïgheid voegde ik wat gezeefde tomaten toe. Na het eten dronk ik een kop koffie op het werk, daar zat een stukje nougat bij.

Avondeten

Tijdens het sporten dronk ik een halve liter water, daarna een glas rivella. Toen ik thuis kwam maakte ik warme appel uit de magnetron met een paar rozijnen, drie halve walnoten en wat kaneel. Ik dronk een kop thee.

Appel

Dat was weer een heerlijk gezond dagje! Was ook wel nodig, want gisteren, morgen én overmorgen ga ik uit eten! Ik vind het dan heel fijn om op ‘normale dagen’ wat extra op te letten.

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te zien!

Groetjes, Marloes

Wat heb jij vandaag/gisteren gegeten en gedronken?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (12)
  1. Priscilla 8 jarengeleden

    Hoi Marloes, ik vind het altijd heel leuk om jouw ‘My day in food’ te lezen!
    Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een ‘My day in beweging’ (alhoewel een andere naam misschien beter past 😉 ). Wat doe jij bijvoorbeeld aan beweging op een dag dat je niet naar de sportschool gaat?
    Ga je bijvoorbeeld wel eens wandelen of fietsen (bij het boodschappen doen bijv.)?
    Ik hoop dat je hier iets mee kan 🙂
    Ik vind je blog in ieder geval super leuk om te lezen, ik kijk elke dag!
    Groetjes Priscilla

    Reageer
    • Marloes 8 jarengeleden

      Dank je wel voor je complimentjes en je tips Priscilla!

      Reageer
  2. Stacey 8 jarengeleden

    Leuk om dit af en toe eens van een nader te lezen. Zelf hou ik ook regelmatig een eetdagboekje bij om bij te houden wat er allemaal naar binnen gaat op een dag.

    Reageer
  3. Rosa 8 jarengeleden

    Goede tip! Ik ga ook eens banaan mee verwarmen in de pan havermout 🙂

    Reageer
  4. Lilian 8 jarengeleden

    Leuk om te lezen! Je zegt dat je de banaan mee hebt verwarmd in het pannetje. Maar hij ligt er zo netjes bovenop. Ben nieuwsgierig hoe dat je lukt? Ik eet havermout altijd met appel, maar banaan lijkt me ook lekker!

    Reageer
    • Marloes 8 jarengeleden

      Ik heb er een paar plakjes gewoon bovenop gelegd 🙂

      Reageer
      • Lilian 8 jarengeleden

        Haha dan snap ik het! Dankjewel

        Reageer
  5. Manon 8 jarengeleden

    Leuk om te zien wat een ander de hele dag eet. Lekker gezond 🙂

    Reageer
  6. Marlin 8 jarengeleden

    Super leuk om te lezen en geeft weer een beetje inspiratie :).
    Dankjewel!

    Reageer
  7. Manon 8 jarengeleden

    Ik maak ook best vaak havermout met banaan. Inderdaad heel erg lekker 🙂

    Reageer
  8. Monica 8 jarengeleden

    Hoi Marloes,

    Ik ben al een paar weken via jouw Youtube filmpjes aan het sporten met de Kettlebell. In het begin deed ik de Short Full Body Kettlebell Workout en sinds gisteren de 18 min. Full Body Kettlebell Workout, die ik 15 minuten in totaal doe, want ik haal het niet altijd om 1 minuut lang de oefeningen te doen en daarom tussendoor 45 seconden.
    Ik ben nu jouw Food blog aan het doorlezen, wat eet jij lekkere en gezonde tussendoortjes :-).
    Ik kom meestal niet verder dan fruit, yoghurt met muesli of een Sultana, Liga, Bolletje graanreep met een kop koffie verkeerd of thee….dus ik ga hier eens wat vaker spieken en dat ook eens proberen 🙂

    Groetjes Monica

    Reageer
    • Marloes 8 jarengeleden

      Leuk Monica! Welkom op mijn blog 🙂

      Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: