Persoonlijk Sportvoeding Tussendoortjes Voeding

My day in food #1

Door

P1000744
Regelmatig krijg ik vragen over mijn dagelijkse eetpatroon. Hoe deel ik mijn dag in en welke producten gebruik ik graag? Dit inspireerde mij voor een terugkerend thema op mijn blog: My day in food! In deze artikelen laat ik je zien wat ik op een bepaalde dag gegeten heb. Vandaag deel 1 van de My day in food-serie. Ik laat je zien wat ik gegeten heb op donderdag 21 maart 2013.

De laatste tijd neem ik vrijwel altijd een banaan bij mijn ontbijt, zo ook deze dag. Ik startte met een banaan in stukjes gesneden met muesli met gedroogde vruchten. Ik voegde hier magere yoghurt aan toe. Ik drink bij mijn ontbijt altijd een mok thee.
Collage ontbijt
Ik houd van een flink ontbijt en heb hierdoor ‘s ochtends vaak geen behoefte aan een tussendoortje. Vooral als ik aan het werk ben, wat deze dag het geval was, voel ik niet de behoefte om iets te eten. Toen ik aankwam op mijn werk nam ik een kop thee en halverwege de ochtend nam ik een kopje koffie, hierbij snoepte ik twee chocolade paaseitjes.
Eitjes
Als lunch nam ik twee volkoren boterhammen. Een met kaas, tomaat, komkommer en rucola en een met pindakaas. Hierbij kookte ik een ei. Ik dronk een mok thee (I know….theeleut!)
P1000710
Tussen 15:00 uur en 16:00 uur krijg ik vaak trek. Ik kies er daarom meestal voor om rond 15:00 uur een tussendoortje te nemen, dit voorkomt dat ik ga snoepen. Vandaag nam ik een volkoren knäckebröd met halvarine en gerookte ham. Ik dronk een glas water en even later nog een glas cola light.
P1000722
Donderdag is voor mij een dag dat ik Bodypump en Zumba geef in de sportschool, ik eet op deze dag vaak vroeg mijn avondmaaltijd. Vandaag had mijn vriend een etentje, ik moest dus alleen eten. Voor mezelf koken vind ik geen enkel probleem, maar ik kies vaak wel voor iets dat snel klaar is. Vandaag maakte ik een van m’n favoriete gerechten: pasta met tonijn en rucola. Het recept van dit gerecht plaats ik zondag!
P1000744
Tijdens het lesgeven dronk ik een halve liter water, na de lessen nam ik nog eens een halve liter. Ik raad aan om per uur sporten in ieder geval een halve liter te drinken. Als ik na het sporten thuis kom, vind ik het belangrijk om een kleine maar voedzame maaltijd te eten. Dit geeft mijn lichaam de kans om goed te herstellen. Deze keer koos ik voor een appel in stukjes gesneden met yoghurt en een beetje kaneel. Ik dronk….. jawel…. een kop thee.
P1000749

Dit was de eerste ‘My day in food’. Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen. Laat me weten of je zulke artikelen vaker wilt zien op optimavita.nl!

Groetjes, Marloes

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (4)
  1. Carieke 9 jaargeleden

    Yes, keep these days in food coming!! 😉

    Reageer
  2. Ilse 9 jaargeleden

    Echt heel leuk en leerzaam!

    Reageer
  3. Ingrid 9 jaargeleden

    Hoi,
    Je hebt lekkere recepten! Alleen de pannenkoekjes vond ik een beetje smaakloos, daarom heb ik er wat poedersuiker op gedaan. Ook leuke filmpjes voor oefeningen.

    Gr Ingrid (zusje van Berber)

    Reageer
    • Marloes 9 jaargeleden

      Hey Ingrid!
      Ik hoorde al van Berber dat je me aan het volgen bent, leuk! Als je een goede rijpe banaan hebt, worden de pannenkoekjes al wat zoeter. Je kunt ook iets meer kaneel toevoegen.
      Groetjes, Marloes

      Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: