Afvallen Gezonde producten Voeding Voedingstips

Mijn Instagram Maaltijden!

Door

Bovenaan

Zoals een heel aantal van jullie weten, kun je me ook volgen op Instagram. Ik plaats daar regelmatig foto’s van wat ik aan het doen ben. Niet alleen workouts, maar ook meer persoonlijke dingen zoals een tripje naar Schiermonnikoog. Ook zet ik er regelmatig foto’s op van maaltijden die ik eet. Omdat ik weet dat veel van jullie geen Instagram hebben, hier een overzicht van de maaltijden die ik de laatste tijd plaatste.

Ik plaats in dit artikel alleen de maaltijden die ik zelf maakte. Zo probeer ik jullie meer inspiratie te geven voor jouw eigen maaltijdmomenten. Je ziet op Instagram ook af en toe maaltijden voorbij komen die ik buiten de deur at. Ik weet daar niet precies de ingrediënten van, dus lijken ze me minder interessant voor jullie.

Ik zal per maaltijd een korte toelichting geven over wat het is. Maak je klaar voor een grote hoeveelheid good stuff. Let’s go!

Collage1

1. Een ontbijtje, havermoutpap met banaan en een kop thee. Ik doe altijd ongeveer 300ml melk en 55g havermout.
2. Lunch, 2  gebakken eieren met zongedroogde tomaatjes, een beetje feta, zonebloempitjes en spinazie.
3. Eiwitpannenkoeken als lunch! Het recept vind je hier.

Collage2

1. Lunch, drie speltcrackers. Twee met kalkoenfilet, hüttenkäse en komkommer en een met pindakaas.
2. Avondmaaltijd, gezonde falafel! Je vind het recept hier.
3. Lunch, havermoutpannenkoeken (150ml melk, 1 ei en 70g havermout) met kipfilet, geitenkaas en appelstroop.

Collage3

1. Ontbijt, 300ml magere kwark met 20g geroosterde pompoenpitten, banaan en kaneel
2.Lunch, omelet! Het recept vind je hier.
3. Ontbijt, havermoutpap met appel en kaneel

Collage4

1. Avondmaaltijd, couscous met doperwtjes, sperziebonen, tomaat, pompoenpitten en geraspte kaas.
2. Lunch, een boterham met hüttenkäse, tomaat en komkommer, een halve met pindakaas en een halve met hummus en komkommer.
3. Lunch, havermoutpannenkoeken met kwark en warme frambozen. Het recept vind je hier.

Collage5

1. Snack, fruitsalade met meloen en banaan. Klik hier voor het recept.
2. Ontbijt, magere kwark met geroosterde zonnebloempitjes en sinaasappel.
3. Lunchsalade met linzen en druiven. Lees hier hoe je het maakt.

Collage6

1. Snack, wortel en kokosnoot
2. Snack, appel met pindakaas en kaneel
3.Lunch, havermoutpannenkoeken! (Ja, I love them)

Collage7

1. Lunch, pannenkoeken van 2 eieren en 1 rijpe banaan en groenten met een beetje chilisaus.
2. Ontbijt, 400ml kwark met een nectarine en kokoschips
3. Avondmaaltijd, tartaar met veel groenten en een klein beetje aardappels uit de oven

Collage8

1. Lunch, een volkoren boterham met kaas, 2 gekookte eieren, een appel en een sinaasappel
2. Lunch, salade met 150g tonijn, augurk, komkommer, tomaat, sla en als dressing een beetje chilisaus met water.
3. Lunch, omelet van 3 eieren met rode ui, tomaat, doperwtjes, rauwe ham en een beetje Parmezaanse kaas.

Ik hoop dat deze gerechten je wat inspiratie hebben gegeven! Ik zou het super leuk vinden als je me volgt op Instagram.

Groetjes, Marloes

Welke van deze gerechten zou jij ook maken?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (5)
  1. Cynthia 4 jaargeleden

    Krijg er trek van!!! Ziet er heerlijk uit allemaal.

    Reageer
  2. Jelle 4 jaargeleden

    Kan ik het recept van de couscous ook ergens vinden? Het ziet er lekker en gezond uit.

    Reageer
  3. Joyce 4 jaargeleden

    hoi
    ik maak elke dag wel iets van je recepten ben inmiddels na twee zwangerschap weer op me oude gewicht 27 kilo eraf vroeg me af of je ook een recepten boek hebt?

    Reageer
    • Marloes 4 jaargeleden

      Nee, die heb ik niet :). Lijkt me wel super leuk om eens te maken…

      Reageer
  4. Roos Groenen 3 jaargeleden

    De maaltijden zien er zeer smakelijk en gezond uit. Ik zal het zeker opslaan als voedselinspiratie. Ga zo door!

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: