Gezonde producten Voeding

Mijn Instagram Maaltijden #8 – Gezonde inspiratie!

Door

Zo af en toe deel ik de maaltijden die ik in de afgelopen tijd plaatste op instagram. De laatste keer dat ik dat deed, is alweer even geleden. Tijd dus voor een nieuw artikel boordevol inspiratie voor gezonde maaltijden.

Op social media laat ik veel vaker zien wat ik eet, dan hier op optimavita.nl mogelijk is. Anders zouden jullie denk ik gek worden van alle herhaling ;). Gelukkig is daar Instagram, waar ik onbezorgd mijn maaltijden kan delen! Hieronder een samenvatting van de maaltijden die ik de afgelopen maanden deelde. Voor mensen die geen instagram hebben, of voor diegene die het handig vinden een overzicht te hebben!

Maak je klaar voor een flinke dosis inspiratie…

1. Tijdens de warme periode van de afgelopen tijd, maakte ik heel graag salades. Bijvoorbeeld deze met falafel en mango.

2. Ook wraps eet ik nog steeds super graag. Deze met bonen en avocado is mega snel klaar en perfect als lunch en avondmaaltijd.

3. Een tijdje terug deelde ik deze toast met geitenkaas en bosbessen. Het lijkt misschien een aparte combi, maar het is ZO lekker!

1. Een broodje gezond is niet altijd zo gezond. Deze wel!

2. Weer een wrap, deze keer met linzen en hüttenkäse.

3. Een van mijn favoriete ontbijtjes: kwark met fruit, noten en kaneel.

1. Ik maakte laatst een video met allemaal verschillende ideeën voor een gezond ontbijt. Dit was het resultaat.

2. In het aspergeseizoen eet ik heel graag witte asperges. Dit recept past prima in een gezonde leefstijl! Ik combineerde het traditioneel met ei en ham en deed er krieltjes bij.

3. Als ik alleen eet, houd ik het graag simpel. Bijvoorbeeld een salade, met hummus voor wat smeuïgheid, gecombineerd met kipdijfilet. Dit is iets vetter dan normale kipfilet, maar ook een stuk malser.

1. Ik kan vaak niet kiezen tijdens mijn lunch, dus dan maak ik een ik-kan-niet-kiezen-lunch :). Deze keer met vier vezelrijke crackers met ei, hüttenkäse en avocado, hummus en feta, amandelen en honing.

2. Een linzenschotel met kip en groenten. Mega simpel en zo lekker.

3. Dit is de laatste tijd het favoriete wrap recept van Sven en mij. Gecombineerd met onder andere kip en guacemole

1. Wat houd ik toch van pannenkoekjes als lunch! Deze maakte ik van 100g vloeibaar eiwit (eiwit van +- 3 eieren), 35g havermout en 90ml amandelmelk. Even de staafmixer erdoor en +- 2minuten laten staan zodat de havermout het vocht wat opneemt. Dan bakken en beleggen naar keuze.

2. Een vegan linzen curry. Ik eet niet altijd veganistisch, maar af en toe zeker wel.

3. Toast met rucola, rookvlees, hüttenkäse, pijnboompitjes en tomaat. Simpel en super lekker.

1. Weer een ik-kan-niet-kiezen-lunch! Deze keer met rijstwafels en rauwkost.

2. Kwark met blauwe bessen, cashewnoten en koekkruiden (gewoon in de supermarkt te krijgen). Heerlijk als ontbijt!

3. Dit gerecht lijkt heel fancy, maar is het makkelijkste ooit! De oven doet al het werk. Zoete aardappel met sperziebonen, tomaat en zalm.

1. Een heerlijke tacobowl met gerookte kip en wraps uit de oven.

2. Moet ik nog zeggen wat voor lunch dit is? 😉 Ik deed hier onder andere tonijn met een klein beetje mayo op m’n rijstwafel. Zo lekker!

3. Havermoutpap met banaan en pindakaas is echt het beste ever!

1. Mijn maaltijden voor een lange dag werken. Dit is lunch en een tussendoortje. Crackers, rauwkost, 2 eitjes, kwark, vegetarische filet americain, hummus, tapenade en kwark.

2. Makkelijk en snel: vegaburger met zoete aardappel (gaatjes in prikken en een paar minuten in de magnetron) en gemengde groenten.

3. Boterhammen met twee eitjes, kipfilet, komkommer en een beetje curry.

1. Dit keer een lunchbox met alleen lunch: twee volkoren boterhammen met twee eitjes, kipfilet en komkommer.

2. Gezonde zoete aardappel soep, dit is zo lekker!

3. En weer een combinatie van lunch en snack: kwark met banaan en ontbijtgranen en cracker met avocado, ham en rauwkost.

1. Ik eet niet zo vaak Hollandse pot, omdat het vaak niet mijn favoriet is. Maar gehaktbal met aardappelpuree en broccoli vind ik wél heel lekker.

2. Roerbakschotel met kip en aardappel

3. Lunch en snack: crackers met gerookte ham, avocado, eitjes, rauwkost en een eiwitreep.

Ik hoop dat ik je weer wat inspiratie heb gegeven!

Groetjes, Marloes

Welke van deze maaltijden spreekt jou het meeste aan?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (6)
  1. Jorieke 12 maandengeleden

    Hoi Marloes,

    bedankt voor je leuke inspiratie!
    Wat me opviel: jij kiest nooit voor zoet (brood)beleg. Is dat een bewuste keuze?
    En heb je misschien tips voor een echte zoetekauw? (A)

    Groetjes Jorieke

    Reageer
  2. Lisa 12 maandengeleden

    Heel fijn, alles zo bij elkaar. Heel herkenbaar, dat ‘ik kan niet kiezen’. Vraage: de bakjes met twee vakjes, en die waar de crackers precies in passen, waar heb je die vandaan?

    Reageer
    • Nynke 11 maandengeleden

      Volgens mij heeft ze het al wel een keer gezegd, ik dacht dat ze van Mepal waren, zelf ik heb ik zo’n zelfde soort bakje ooit eens bij de Wibra gekocht, super handig 🙂

      Reageer
  3. Romy 12 maandengeleden

    Hoi Marloes,

    Hele leuke inspiratie! Je schreef dat de vegaburger met zoete aardappel zo klaar is, omdat je er gaatjes in kan prikken en in de magnetron kan zetten. Waar koop je dit?

    Groetjes,

    Romy

    Reageer
    • Nynke 11 maandengeleden

      Zoete aardappel koop je gewoon in de supermarkt, Aldi heeft ze ook 🙂

      Reageer
  4. Nynke 11 maandengeleden

    Hoi Marloes,
    Super fijn artikel, ik ben de laatste tijd behoorlijk inspiratieloos, waardoor gezond eten niet echt lukt momenteel. Veel afhaal en bezorg. Maar als ik dit zo zie dan denk ik. Ja dit kan ik ook weer maken. Die zoete aardappel uit de magnetron is inderdaad ideaal. Ik kwam er alleen even niet op. Dus dankjewel. Ik ga mijn best weer doen om weer gezonder te eten en deze post helpt daar zeker bij!

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: