Gezonde producten Voeding

Mijn Instagram Maaltijden #2

Door

Mijn Instagram maaltijden

In september vorig jaar liet ik jullie al eens de maaltijden zien die ik toen had geplaatst op instagram. Hier kwamen leuke reacties op. Het is sowieso fijn voor de mensen die geen instagram hebben, die op deze manier toch een beetje op de hoogte blijven. Ook merk ik dat veel van jullie het fijn vinden om af en toe een overzichts-artikel te zien met een hele hoop inspiratie voor gezonde maaltijden. Vandaag doe ik dat nog eens. Hieronder vind je alle maaltijden die ik in de afgelopen maanden op instagram plaatste.

Ik zet een heleboel recepten op optimavita.nl, maar ik vind het ook leuk om af en toe wat extra dingen te delen op social media. Vaak zijn dit gezonde snacks, of varianten op maaltijden die ik eerder plaatste. Ook zijn het wel eens nieuwe recepten. Ik zou het super leuk vinden als je me volgt op instagram.

Ik geef hieronder een korte toelichting over ieder gerecht. Als ik een link heb naar een recept, dan plaats ik die erbij.

Colage5

1. Een maaltijd die ik niet zelf maakte, maar at in bij een leuk lunchtentje in Alkmaar. Het tentje heet ‘Echt’ en je kunt er super lekkere, gezonde maaltijden krijgen. Ik ging voor een salade met mango en linzen.
2. Een lekkere snack hoeft echt niet moeilijk te zijn. Ik at op deze dag een bakje heerlijke zoete pitloze rode druiven.
3. Ik verlang terug naar zomerfruit als ik dit zie! Kwark met nectarine, rozijnen en kokoschips. Ik at dit als ontbijt.

Collage1

1. Dan drie receptjes die je kunt terugvinden. Allereerst deze gezonde erwtensoep met kip.
2. Een gezonde variant op de hamburger
3. En een heerlijke salade die ik at als lunch, met ananas en feta.

Collage2

1. Soms eet ik een wat kleiner ontbijtje, als ik snel daarna ga sporten. Op deze dag was dat 200ml Skyr en 100g druiven.
2. Of ik doe fruit met kwark als snack, hier een kaki met 100ml magere kwark.
3. Wafels blijven een favoriet sinds ik mijn wafelijzer heb. Deze keer eiwitwafels met kwark en een beetje Walden Farms pancake syrup. Zoooo lekker! Een recept voor eiwitwafels vind je hier. Ik varieer soms met het recept door bijvoorbeeld brinta te gebruiken in plaats van havermout.

Collage3

1. Een ander gerechtje dat ik graag maak met eiwitpoeder, zijn pannenkoeken! Deze foto kreeg mega veel likes. Ik mixte hier 100ml vloeibaar eiwit met 150ml melk, 40g brinta en 1 scoop eiwitpoeder. Ook hier ging kwark en Walden Farms siroop overheen.
2. Een lunch van 3 rijkbelegde rijstwafels (kipfilet, komkommer, huttenkase, avocado en pindakaas) met een gekookt ei en flink wat rauwkost.
3. Een omelet van 3 eieren met rode ui, tomaat, spinazie en kaas.

Collage4

1. Ik eet regelmatig op mijn werk, ik neem dan vrijwel altijd een bakje mee waarin ik mijn eten toen. Deze keer was het salade met kip en pasta.
2. Ik mis de kaki’s zooo erg! Momenteel zijn ze moeilijk verkrijgbaar. Ik was dan ook dolgelukkig toen ik laatst een rijpe vond en at hem als snack met kwark.
3. Heel regelmatig zul je avondmaaltijden voorbij zien komen die er zo uit zien. Een groot stuk vis met mega veel verschillende groenten. Deze keer zalm met courgette, aubergine, champignons en paprika.

Collage5

1. Hier nog een voorbeeld: Pangasius met broccoli, sperziebonen en tomaat. Ik krijg hier spontaan trek in nu ik dit typ :).
2. Dit is ook een van de dingen die ik graag meeneem als ik op mijn werk eet. Mie met kip, roerbakgroenten en champignons. Ik kruidde de kip met kipkruiden. Super makkelijk, snel klaar en nog lekker ook!
3. Ik eet ook best wel eens boterhammen! Deze at ik bij Rasheeda. 2 rogge/tarwebroodjes met ei, kaas, filet americain en avocado. Super lekker en het vult goed.

Collage6

1. Ik houd ontzettend van sushi, maar het is minder gezond dan het lijkt. Daarom maak ik graag een gezondere variant, een sushibowl, als lunch of avondmaaltijd. Het recept vind je hier.
2. En daar is weer een meal-prep bakje voor mee naar het werk! Kip met sla en zoete aardappel. Val het op dat ik gigantisch van kip en vis houd!? 😉
3. Als ik een makkelijke lunch wil maken, ga ik graag voor een salade met tonijn. Deze keer combineerde ik het met sla, tomaat, komkommer en augurk.

Collage7

1. Weer een boterhammen-lunch. Ik belegde deze met veel hüttenkäse, gerookte ham en tomaatjes. De hüttenkäse bevat veel eiwit, waardoor je langer vol zit.
2. En nog een omelet, met roerbakgroenten, rucola, een beetje kaas en een beetje curry voor extra smaak.
3. Nog een voorbeeld van een salade met tonijn. Deze is met tomaat, komkommer, druiven, sla en een beetje sweet chilisaus. Ik vind de zoete druiven en de pittige chilisaus heerlijk combineren met de tonijn.

collage8

1. Een tijdje terug plaatste ik een totaal ander ontbijt recept dan normaal, namelijk een wrap met fruit, kwark en pitten!
2. Hier een meer ‘normaal’ ontbijtje voor mijn doen. Een flinke bak kwark met diepvriesaardbeien, kokosrasp en pompoenpitten.
3. Nog een maaltijd die ik op mijn werk at, rijst met gehakt, sperziebonen, appel en tomatenpuree. Ik vond dit erg geslaagd. Het recept vind je hier. Later kreeg ik een appje van vriendin Ati, dat haar zoontje van 1,5 ook had zitten smullen van dit gerecht. Zo leuk!

Collage9

1. Deze keer een ongezondere maaltijd, pizza! Dit is een van mijn favoriete cheatmeals. Ik haal de bodem kant en klaar bij de Albert Heijn. Mijn favoriete beleg is ui, paprika, tomatenpuree, mozzarella, gerookte ham, champignons en rucola!
2. Dat pizza ook gezond kan zijn, liet ik zien in dit recept voor een wrap pizza. Ik vind dit echt een heerlijke lunch!
3. Hier zie je drie verschillende mugcakes, super simpele ontbijtjes die je heel gemakkelijk kunt maken in de magnetron. Ik maakte er een tijdje terug een video over.

Collage10

1. Een ovenschotel met pasta, mozzarella en veel groenten. Hier vind je het recept. Ik vond hem erg geslaagd. Mijn vriend niet zo, die is nu eenmaal een echte vleeseter :).
2. Als ik boterhammen eet, dan beleg ik ze meestal rijkelijk. Hier zie je er eentje met hüttenkäse, appel, kipfilet, sla en een beetje sweet chilisaus. In dit artikel legde ik uit hoe ik deze maakte.
3. Hier mixte ik 200ml melk met 35g havermout en deed er achteraf een scoop eiwitpoeder bij. Ik at dit als deel van mijn lunch en vond het heerlijk!

Ik hoop dat je het leuk vond om al deze gerechtjes op een rijtje te zien. Als je me volgt op instagram, zie je er regelmatig meer voorbij komen. Ook kom je daar stukjes van mijn workouts tegen.

Groetjes, Marloes

Wat is jouw favoriet van al deze maaltijden?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (9)
  1. Run66 4 jaargeleden

    Top deze update met weer heel veel inspiratie !

    Hoe fijn zou het zijn als er een Optima Vita receptenboek verschijnt … Ben vast niet de enige die dit graag zou willen.

    Reageer
    • Marloes 4 jaargeleden

      Haha, lief! Ik hoor het vaker inderdaad. Misschien iets voor de toekomst 🙂

      Reageer
  2. Annie Laumen 4 jaargeleden

    Super !!!!!!! inspiratie.
    Een boek zou niet verkeerd zijn .

    Reageer
  3. Linda 4 jaargeleden

    In de tussentijd dat ik dit artikel lees zit ik een heerlijke ‘pizzawrap’ te eten mmmmmmmm

    Reageer
  4. Vera 4 jaargeleden

    Lekkerrrrr!! Ik eet nou eenmaal vaak brood omdat ik in het onderwijs werk en het dan gewoon erg makkelijk is. Ik verheug me dan ook op de meivakantie. Dan kan ik weer eens lekker variëren met mijn lunch. Bovenaan mijn lijstje staat de wrap-pizza-lunch….die wil ik proberen!! 🙂

    Reageer
  5. Lotte 4 jaargeleden

    Als je een boek uitgeeft koop ik die ook zeker weten:-) altijd zo handig dat je alles stap voor stap uitlegt, met foto’s! Ik kan dan alles exact nadoen 😉

    Reageer
  6. Sjef 4 jaargeleden

    Ziet er inderdaad erg lekker uit allemaal! Ik wou dat ik of iemand anders bij ons thuis zoveel inspiratie had en zo goed was met eten 😮

    Waar haal je al die inspiratie vandaan? Jarenlange ervaring?

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: