Gezonde producten Voeding

Mijn Instagram Maaltijden #3

Door

instagram-maaltijden

Vandaag weer eens een artikel waarin ik je alle maaltijden laat zien die ik de afgelopen tijd op instagram plaatste. De laatste keer dat ik dit deed was in april, hoog tijd voor een nieuwe editie dus! Deze artikelen zijn bedoeld voor de mensen zonder instagram en voor diegenen die het leuk vinden om gewoon een heleboel inspiratie te krijgen voor gezonde maaltijden! Maak je klaar voor een grote bult aan foto’s ;).

Ik zet een heleboel recepten op optimavita.nl, maar ik vind het ook leuk om af en toe wat extra dingen te delen op social media. Vaak zijn dit gezonde snacks, of varianten op maaltijden die ik eerder plaatste. Ook zijn het wel eens nieuwe recepten. Ik zou het super leuk vinden als je me volgt op instagram.

Hier de maaltijden die ik sinds april plaatste…

collage1

1. Een omelet van alleen eiwit (150g) met paprika, sperziebonen en een beetje chilisaus. Dit was de helft van mijn lunch, ik at ook nog crackers.
2. Hollandse pot zie je bij mij niet zo vaak, ik houd gewoon meer van andere dingen. Deze keer at ik echter wél gewoon broccoli, een gehaktbal en aardappelpuree.
3. Deze havermoutpap van mymuesli.nl vind ik heerlijk! Ik schreef er eerder over. Hij heeft een gingerbread smaak, vooral super lekker in de herfst.

collage2

1. Deze zien jullie regelmatig op mijn instagram voorbij komen, ongeveer 175g witvis met kipkruiden (ja, KIPkruiden) en een hele berg groenten (+-350g). Love it!
2. Deze couscous salade is veganistisch, dus zonder dierlijke producten. Ik at hem in mijn vegan video en plaatste ook het recept.
3. Hier nog een van de vegan maaltijden die ik die dag at. Rijst met groenten en cashewnoten.

collage3

1. Een ontbijtje: 250ml magere kwark met muesli, bosbessen en kokos
2. Deze pannenkoeken maak ik super vaak. Ik mixte 130g vloeibaar eiwit met 100ml melk, 20g havermout en 15g brinta. Als topping appel en kaneel die ik even in de magnetron heb gedaan.
3. De recepten van deze gezonde toetjes vind je hier.

collage4

1. Ik kon niet kiezen bij mijn lunch, dan krijg je dit! Heel veel goodies op een bord.
2. Ontbijt van kwark met mango, bosbessen en amandelen
3. Een salade met veldsla, paprika, komkommer, tomaat, huttenkase, kikkererwten, amandelen en chilisaus. Ik at hier een boterham bij.

collage5

1. Weer de pannenkoeken van hierboven, nu met Walden Farms suikervrije siroop. Daarbij een milkshake van 100g diepvriesaardbeien, 200ml melk en 1 scoop eiwitpoeder.
2. Ontbijt van 250ml magere kwark met 1 kaki en 15g pompoenpitten.
3. Nog een ontbijtje, deze keer kwark met bosbessen, kokos en pompoenpitten.

collage6

1. Avondsnack, tomaat en komkommer met een beetje sweet chilisaus.
2. Het recept van deze gezonde kipshoarma vind je hier.
3. Een snack na het sporten, een smoothie van banaan, 150ml melk en 1 scoop eiwitpoeder.

collage7

1. En daar is hij weer!! Witvis met een mega berg groenten.
2. Kip met groenten en een meergranen wrap. Ik had deze maaltijd thuis klaargemaakt en at hem op mijn werk op.
3. Tapas eten als lunch in Dusseldorf met papa en mama! Wat hebben we gesmuld :).

collage8

1. Rijstwafels als lunch, maar dat wel lekker uitgebreid met tonijn, pindakaas, avocado en hummus en huttenkase en tomaat. Daarbij wat rauwkost.
2. Ontbijtsmoothies neem ik zelf niet vaak, ik houd ervan om groot te ontbijten. Omdat ik weet dat veel van jullie er wel van houden, plaatste ik deze receptjes.
3. lk eet mijn wrap vaak als soort van pizza, deze keer belegd met kip, kikkererwten, paprika, mais, komkommer, champignons en sla.

collage9

1. Een tijdje terug maakte ik een video met daarin 4 gezonde ontbijtjes, hier zie je het resultaat.
2. Deze rijstwafels at ik als snack. Eentje met pompoenspread en een met huttenkase en avocado.
3. Een omelet van 2 eieren, 100g vloeibaar eiwit, doperwten, sperziebonen, paprika, wortel en een beetje paprikaspread.

collage10jpg

1. Een zalmburger met broccoli en zoete aardappel. Het recept van de burger vind je hier.
2. Watermeloen is zo heerlijk! In de zomer aten we dit vaak als avondsnack.
3. Een van mijn favoriete super snelle maaltijden is roerbakmie met kip en wokgroenten. Een beetje sweet chilisaus erbij en je bent klaar!

collage11

1. Weer een omelet! Deze keer niet alleen veel groenen, maar ook een plak kaas en sweet chilisaus.
2. Ook dit eet ik super vaak: zilvervliesrijst met rudvleesreepjes en groenten.
3. Hier nog een van mijn pizza-style-wraps. Deze keer met gehakt, roerbakgroenten, sla, wortel en huttenkase.

collage12

1. Een lunch met vanalles, een geroosterde boterham met kaas, een rijstwafel met avocado en huttenkase, twee gekookte eitjes en veel rauwkost.
2. Een lunchsalade met linzen, veldsla, komkommer, tomaat, gerookte kip en appel.
3. Een variatie aan snack voor tijdens een gezellig avondje met vrienden! Gezond en minder gezond combineren vind ik dan ideaal!

Ik hoop dat je dit artikel weer leuk vond om te zien. Hij zal af en toe blijven terugkomen.

Groetjes, Marloes

Wat voor maaltijden zie jij het liefst recepten van?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (4)
  1. Vera 3 jaargeleden

    Ku je vaker what i eat in a day posten ook in de wintermaanden. 1x in de maand is best weinig.
    En dan gewoon afbeelding e hoeveelheden n plaats van filpje.. is vaak erg lang

    Reageer
  2. L 3 jaargeleden

    Super leuk artikel voor iemand zoals ik zonder instagram!

    Reageer
  3. Anne 3 jaargeleden

    Leuk, thanks!! Ga zo boodschappen doen 😉

    Reageer
  4. Jessica 3 jaargeleden

    Top Marloes, dank je wel om dit met ons ge delen. Inspiratie.. inspiratie ??

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: