Gezonde producten Havermout Lunch Ontbijt Recepten Voeding

Heerlijke Havermout Ontbijtsmoothie!

Door

smoothie1

Door Daniella – Komt het je ook zo bekend voor? ‘s Ochtends weinig tijd en geen zin in brood? Dan is de ontbijt smoothie ideaal voor jou! Zelf ken ik het probleem dat ik ‘s ochtends moeilijk wat door m’n keel kan krijgen, graag neem ik dan iets vloeibaars. Daarom heb ik een recept voor jullie gemaakt om toch genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen en waarmee je lekker kunt variëren. Al benieuwd geworden? Lees dan gauw mijn artikel…

Havermout is geschikt voor een lekker verantwoord ontbijt, havermoutpap is het meest bekend, maar je kunt ook havermout gebruiken voor je smoothie! Havermout bevat de volgende voedingsstoffen: vitamine B1, magnesium, fosfor, vezels. Havermout is daarnaast goed voor de darmen.

Kant en klare ontbijtdranken bevatten vaak veel suiker, ook zijn ze lang niet altijd zo voedzaam en vezelrijk. Zelf een smoothie maken is super simpel en zo klaar!

Uiteraard is het belangrijk om eerst even de ingrediënten klaar te leggen. Pak daarnaast een blender, een keukenmachine of een staafmixer. Hier ben je ongeveer 5 minuten mee bezig.

Wat hebben we nodig?

  • 200 gram diepvriesfruit (aardbeien, frambozen, besjes, hierin mag je lekker variëren)
  • 3 eetlepels brinta (mag ook de ontbijtgranen van de Aldi)
  • 3 eetlepels havermout (muesli mag ook)
  • 100 gram magere yoghurt
  • 1 banaan
  • 1 eetlepel honing (deze kun je ook weglaten)

ingredients

Hoe maak je het klaar?
Snijd de banaan in kleine stukjes. Pak de blender erbij, gooi alle producten erin en mixen maar! Wanneer het ongeveer 20-30 seconden gemixt is, kun je het uitschenken in een groot glas en klaar is je een lekkere verantwoorde ontbijtje! Drink smakelijk! Vind je de smoothie nog iets te dik? Dan kun je er nog wat melk aan toevoegen!

Wat vinden jullie van dit verantwoorde ontbijtje? Heb je het ook zelf klaar gemaakt?

 

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (40)
  1. Tamara 6 jaargeleden

    Dit ga ik zo meteen eens proberen!

    Reageer
  2. Marion 6 jaargeleden

    Smoothies zijn niks voor mij. Ik moet ergens op kunnen kauwen, anders heb ik het idee dat ik niet gegeten heb. Ontbijten doe ik dan ook graag met een mugcake, bananenbrood, volkorenbrood of kwark met allerlei lekkers er in.

    Reageer
  3. Lilian 6 jaargeleden

    Ik sluit me aan bij Marion.. Ik moet ook ergens op kauwen om het idee te hebben dat ik iets heb gegeten, anders ga ik daarna alsnog snaaien… Maar het klinkt wel erg lekker 🙂

    Reageer
    • Katinka 6 jaargeleden

      Ook ik heb na een smoothie niet echt het gevoel dat ik iets gegeten heb. Maar omdat deze smoothie heel voedzaam is, zou je er wel een vol gevoel van moeten krijgen. Ik ga het een kans geven!

      Reageer
      • Daniella van Dijk 6 jaargeleden

        Super Katinka,

        Ik ben heel erg benieuwd hoe je hem vond!

        Reageer
        • Patricia 6 jaargeleden

          Ik ga deze ook eens uitproberen , ziet er heel smakelijk uit.

          Reageer
        • Esther 4 jaargeleden

          Ik heb hem net gemaakt en vind hem super lekker!! 🙂

          Reageer
  4. Jacomijn Wijnja 6 jaargeleden

    Ziet er goed uit! Ga het van de week uitproberen… bedankt voor het delen van dit recept.

    Reageer
  5. Anouk 6 jaargeleden

    Heerlijk!!!!
    Ik maak ze zelf altijd met cruesli of branflakes ipv muesli en brinta!!!
    Heerlijk!!!

    Reageer
  6. Nienke 6 jaargeleden

    Klinkt heerlijk, ik ga het gelijk proberen komende week!

    Reageer
  7. Lilian 6 jaargeleden

    Ik heb mijn blender kan laten vallen 🙁
    Maar dit wil ik erg graag maken dus ga morgen meteen speuren naar een nieuwe!

    Reageer
  8. Simone 6 jaargeleden

    Ik heb hem netg emaakt maar blender is 3x vastgelopen! Ik heb er dus 3 x melk en, coolbest bij gedaan tot hij het deed en kan het resultaat nog lepelen…maar wél lekker.

    Reageer
    • Daniella van Dijk 6 jaargeleden

      Dat is vervelend simone! Met het diepvriesfruit word het al gauw wat dikker en lastiger om te mixen, met normaal fruit word het ook al wat dunner denk ik. Maar lepelen is ook goed te doen lijkt het een beetje op een verantwoorde sorbet;)!

      Reageer
  9. nee 6 jaargeleden

    je hoort havermoutvlokken te laten weken voor je ze consumeert, liefst met een zuur zoals wat citroensap..

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Doordat je ze fijn maalt, ‘weken’ ze in de smoothie. Fruit heeft van zichzelf zuren…

      Reageer
  10. kimberly 6 jaargeleden

    Waar haal jij je havermout? Ziet er goedkoper uit als Quaker 🙂

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Ik kan niet voor Daniëlla spreken, maar ik altijd bij de AH, van het basic merk. 69 cent voor 500g!

      Reageer
      • kimberly 6 jaargeleden

        Ja da weet ik 🙂 Maar helaas heb ik hier geen AH in de buurt 🙂 Ik ben dus op zoek naar een ander merk 😛 1tje die wel kort bij mij te vinden is 🙂

        Reageer
        • Pauline 6 jaargeleden

          Wel een Jumbo? die hebben het ook voor ongeveer 50 cent ofzo! een pak met duitse tekst erop.

          Reageer
  11. Esther 6 jaargeleden

    Die havermout komt van de Deka markt en is inderdaad een stuk goedkoper en volgensmij is hij ook bij de vomar!

    Reageer
  12. Esther 6 jaargeleden

    Whooo super veel fruit zeg! ik had van mijn dietiste begrepen tussen de 50 en 100 gram, ik ben dan pietluttig en houd me aan 50 gram als ik diepvries doe maar volgensmij kan het dus wel meer zijn :-D. Ziet er lekker en zomers uit

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Wat meer fruit is helemaal niet zo erg hoor!

      Reageer
  13. Amparo 6 jaargeleden

    Lijkt me heerlijk, maar ik vind banaan echt heel smerig. Iemand een goede tip om deze te vervangen?

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Je kunt in principe elk fruit gebruiken dat je wilt!!

      Reageer
  14. Kiek 6 jaargeleden

    Zit er in diepvriesfruit nog evenveel vitaminen als in ”gewoon” fruit?

    Reageer
  15. Tamara 6 jaargeleden

    Juist gemaakt als vieruurtje.. Mijn zoontje vond het ook heel lekker.. Hij leek net op een roze smurf haha 😀

    Reageer
  16. Melissa 6 jaargeleden

    Kan ik de banaan ook weglaten? Ik kan niet tegen bananen.

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Ja hoor! Dan kun je gewoon ander fruit kiezen 🙂

      Reageer
  17. moeder FA 6 jaargeleden

    Klinkt echt heerlijk…

    Reageer
  18. Liselotte van Geest 5 jaargeleden

    Ziet er heerlijk uit!
    Kan ik hiervoor ook kwark gebruiken i.p.v. yoghurt?

    Reageer
    • Marloes 5 jaargeleden

      Dat kan! Alleen dan wordt de smoothie steviger, dus misschien wat water of melk erbij 🙂

      Reageer
      • Esther 4 jaargeleden

        Hallo marloes
        Ik heb een vraagje ik hoef niet aftevallen maar wil juist bij komen….hoe kan ik dit het beste doen? En ik ben geen ochtend eter dus heb je smoothie geprobeerd en die is wel lekker 🙂
        Groetjes esther
        Ps ik weeg 45 kilo en ben 1.62 lang ben 7 maanden geleden bevallen en woog 7 maanden geleden nog 72 maar alles is dus weg 🙁

        Reageer
  19. Nicole 4 jaargeleden

    Wat is precies het verschil tussen havermout en ontbijtgranen..?

    Reageer
  20. Vivienne 1 jaargeleden

    Ziet er heerlijk uit! Hoeveel calorieën zitten er hier ongeveer in? Liefs, Viv

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: