Afvallen Tussendoortje Tussendoortjes Voeding

Healthy ‘get well’ Smoothie!

Door

Klaar2

Ik ben deze week niet helemaal fit. Het voelt dan altijd nóg beter om gezonde producten te eten. Het liefst ben ik altijd zo snel mogelijk weer topfit. Ik maakte daarom een heerlijke gezonde smoothie, die ik graag met jullie wil delen. Hij is heerlijk als tussendoortje, of voor bij het ontbijt of bij de lunch.

Ingrediënten (2 personen)

  • 1 banaan (hoe rijper hoe zoeter de smoothie)
  • 1 sinaasappel
  • 100ml melk
  • 100ml magere yoghurt
  • 2 eetlepels speltvlokken (of havermout, havervlokken, haverzemelen etc.)
  • 1 eetlepel chiazaad (of lijnzaad etc.)
  • Eventueel wat kokosrasp als garnering.

Bereiding
Schil de banaan en de sinaasappel en snijd ze in grove stukken. Doe deze in een blender of in een maatbeker (als je een staafmixer gebruikt). Voeg de speltvlokken en de chiazaadjes toe.

1

Doe nu ook de melk en de yoghurt erbij en mix alles door elkaar.

2

Giet de smoothie in 2 glazen. Ik deed er wat kokosrasp op als garnering, maar je kunt hier ook wat schijfjes banaan of stukjes sinaasappel voor gebruiken.

Klaar is je super gezonde smoothie! Hij zit boordevol vitamines en mineralen door het fruit, voedingsvezels door de speltvlokken, eiwit door de melk en de yoghurt en goede vetten en vezels door de zaden.

Klaar2

Ik ben vast snel weer helemaal de oude ;-).

Groetjes, Marloes

Wat eet/drink jij graag als je niet helemaal fit bent?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (13)
  1. cheyenne 6 jaargeleden

    wat klinkt dit lekker zeg! ik voel me ook niet 100% fit, misschien helpt zo’n smoothie wel 🙂
    xo, cheyenne

    Reageer
  2. Wil 6 jaargeleden

    Beterschap beide. Op aan de smoothie!
    Ik ga me nu even buigen over de havermout taartjes…….

    Reageer
  3. Haimanti 6 jaargeleden

    Hmm ziet er lekker uit! Vanmiddag bij de lunch denk ik zo!
    En Beterschap!

    Reageer
  4. Anne 6 jaargeleden

    Marloes! IK BEN FAN!!!!!!
    Wat een geweldige site en heerlijke recepten. Ben blij dat ik je site gevonden heb.
    Hoop dat ik op mn ideale gewicht kom door middel van jou gezonde recepten en filmpjes.
    Dankje!!! Xxx Anne

    Reageer
  5. Hannah 6 jaargeleden

    Ik maak straks ook een smoothie, maar dan als extra energie voor mijn geplande work-out. Banaan, melk, whey en misschien wat cacao. Heerlijk!

    Reageer
  6. Louise 6 jaargeleden

    Hoop dat jullie snel opgeknapt zijn, beterschap!

    Deze smoothie lijkt een beetje op die ik vaak maak als ontbijt: melk, chiazaad, havermout en wheypoeder.
    Hier voeg ik dan nog fruit aan toe, stukjes mango of frambozen uit de vriezer en nog wat vers fruit, meestal banaan. Erg lekker en je hebt de rest van de ochtend geen honger meer!

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Klinkt ook goed! Dank jullie wel allemaal voor de lieve beterschapswensen :-). Het gaat alweer een stuk beter!!

      Reageer
  7. Pauline 6 jaargeleden

    mmm, lekker en makkelijk 🙂 ga ik ook eens maken vandaag op mijn luie zondag!
    Beterschap!

    Reageer
  8. Madelon 6 jaargeleden

    Lekker! Ik heb hem net ook voor het eerst gemaakt en ben er nu van aan het genieten 🙂 Bedankt voor het delen!

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: