Recepten Tussendoortje Tussendoortjes Voeding

Gezonde Snack: Appel Sandwich

Door

Gezonde snacks, I love them! Vandaag heb ik een super simpele voor jullie, een appel sandwich met pindakaas en rozijntjes. Het is binnen 3 minuten klaar en je hoeft niets te bereiden. Daarnaast is deze snack super lekker. De combi lijkt misschien vreemd, maar ik vind het echt heerlijk. Je kunt het ook heel goed aan je kinderen meegeven als snack voor op school.



Ingrediënten (2 sandwiches)

  • 1 grote appel
  • Pindakaas
  • Een handje rozijnen

Bereiding
Haal met een appelboor het klokhuis uit de appel. Snijd hem vervolgens in de breedte door de helft en vervolgens in vier plakken. Besmeer twee van die plakken met pindakaas en leg er vervolgens wat van de rozijnen op. Nu kun je een van de andere plakken erop leggen en klaar is je sandwich!

Ik met appel

Je kunt deze snack in één keer opeten als je veel trek hebt, of je kunt een helft bewaren in de koelkast. Zoals ik al zei is dit dus ook een prima optie om mee te geven aan je kinderen voor op school. Verpak de sandwich stevig in een boterhamzakje of in wat aluminiumfolie en hij is good to go!

Probeer deze snack zeker eens, hij is heerlijk!

Groetjes, Marloes

Ga jij deze snack proberen? Of kende je hem al?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (10)
  1. Sandra Stieding 5 jaargeleden

    Wat een leuk idee, ga ik vanmiddag even proberen. Gisteren weer eens een heerlijk mugcake gemaakt. Je recepten blijven inspireren.
    Sandra

    Reageer
  2. Roeline 5 jaargeleden

    Appel met pindakaas ken ik al, is erg lekker! De combinatie van vezels en eiwitten is een goede tegen de trek!

    Reageer
  3. Kiek 5 jaargeleden

    Leuk idee! Alleen vind ik pindakaas zo vet altijd. Heb niet het idee dat als ik appel met pindakaas eet dat dat gezond is. Wat maakt pindakaas gezond?

    Reageer
    • Marloes 5 jaargeleden

      De vetten in pindakaas zijn goede vetten, die je lichaam nodig heeft. Verder bevat het veel vitamines die niet zoveel in andere producten voorkomen, bijvoorbeeld vitamine E. Het is wel calorierijk, dus een klein beetje opletten met de hoeveelheid. Hier is een artikel over pindakaas: https://www.optimavita.nl/voeding/calve-pindakaas-vs-natuurlijke-pindakaas/

      Reageer
      • Kiek 5 jaargeleden

        Bedankt! Erg nuttig. Ga het leren eten, want 1 keer gehad en was niet erg lekker toen. Sommige dingen leer je pas later eten 🙂

        Reageer
  4. sania 5 jaargeleden

    Hoi marloes,
    Dit heeft eigenlijk niks met het artikel te maken maar ik zou toch graag advies willen. Ik loop nu voor 5 maanden ongeveer bij een diëtist die samen met mij heeft berekend wat mijn kcal inname moet zijn en hoeveel ik mag eten per dag. Dit lag tussen de 1200 en de 1500 kcal. Nu ben ik al 17 kilo kwijt maar nu sinds een tijdje voel ik me moe, duizelig, veel hoofdpijn, overdreven vaak plassen, haaruitval, bleke huid, hongergevoel die niet op houd etc. etc. Nu ben ik naar de dokter geweest en die kon niks vinden. Mijn diëtist bleef beweren dat er niks aan de hand was met mijn voeding en daardoor ben ik best wel boos geworden omdat ik voelde dat daar het probleem was. Nu mag ik van haar 300 kcal meer eten.
    Nu ben ik alleen heel erg bang dat ik aankom en dat alles voor niks is geweest. Ook wil ik stoppen met het tellen van Kcal omdat ik aan mezelf merk dat ik erin doorgeslagen ben en ik ook bang ben om te eten. Hoe kan ik dit oplossen en hoe zorg ik ervoor dat ik me weer wat beter ga voelen?
    Ik volg je al een hele lange tijd en mijn diëtist vertrouw ik niet meer zo dus ik hoop dat jij me wat tips of uitleg kan geven.

    Groetjes

    Reageer
    • sanne 4 jaargeleden

      Hoi. Misschien dat ik een beetje laat reageer en misschien heb je hier nu niks meer aan maar ik zal het toch maar even zeggen. 1200 is veeeel te weinig calorieen! Als je teweinig calorieen eet gaat je lichaam in een spaarstand om te overleven. Goed dat je meer calorieen gaat eten probeer niet vwel lager tegaan dan 1700 calorieen en blijf in balans de ene keer wat minder dan 1700 calorieen, de andere keer wat meer. Het kan inderdaad zijn dat je aan het begin wat aankomt. Je lichaam moet even wennen maar op een gegeven moment blijft het stabiel en val je af. (Tenminste dat had ik) ik ging meer calorieen eten en kwam aan het begin wat aan maar dat was niet ineens heel veel (alleen als ik een eetbui had) probeer erbij te sporten, veel water en thee te drinken (ik drink graag spijsverteringsthee van pickwick) neem een goed ontbijt (havermout) eet niet te weinig koolhydraten. Eet genoeg eiwitten zoals kip, kalkoen, zalm, griekse yoghurt, nootjes,pindakaas etc. En sta niet te vaak op de weegschaal. Probeer wat meer te eten en sta dan de eerste week niet op de weegschaal. Laat je niet gek maken. Calorieen tellen is opzich niet erg dan weet je dat je niet teveel of teweinig eet. Maar laat het niet te overdreven worden. Ik hoop dat ik je toch een beetje geholpen heb.. Groetjes

      Reageer
  5. Manon 5 jaargeleden

    Hmm heerlijk!
    Dit is ook heel lekker met bijvoorbeeld wat pure (70%) chocolade 🙂

    Reageer
  6. Joyce 5 jaargeleden

    Dit is zeker een lekkere combi!! Ik kende al wel banaan met pindakaas, maar appel en pindakaas nog niet. De rozijntjes erbij maken het een beetje zoet, deze snack ga ik vaker maken.

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: