Afvallen Gezonde producten Voeding Voedingstips

Gezond in mei – Onze Favoriete Dagmenu’s!

Door

Ideaal dagmenu bovenaan


De laatste dagen van de ‘gezond in mei challenge’ zijn aangebroken! De afgelopen tijd hebben jullie heel veel ideeën gekregen voor het invullen van jouw dag in voeding. Ook de laatste twee dagen van mei willen we je van inspiratie voorzien! Daarom lees je in dit artikel de favoriete gerechten van Anneloes en mij, gevormd tot een dagmenu.

Wij zullen dus in dit artikel onze favoriete gerechten van het moment in een dagmenu plaatsen. Zo zie je eigenlijk onze ‘perfecte gezonde dag’. Smaken verschillen natuurlijk, daarom is het juist zo leuk om het verschil tussen onze favorieten te zien.

Marloes
Wat ontzettend lastig om per maaltijdmoment maar één keuze te kunnen maken!! Ik vind zo veel dingen lekker. Mijn favorieten kunnen per periode sterk verschillen, ik heb altijd fases dat ik bepaalde producten eet. Ik heb mijn keuzes dan ook maar gebaseerd op de producten die ik momenteel super lekker vind :).

Collage ideaal dagmenu

Ontbijt: +- 300 ml magere kwark met een banaan en 30g geroosterde zonnebloempitten erdoor. Een beetje kaneel erover vind ik ook erg lekker! Daarbij een kop thee.
Tussendoor: Een kop koffie en een kop thee, ‘s ochtends heb ik meestal niet zo veel zin in een tussendoortje, die ‘bewaar’ ik dus liever voor later.
Lunch: 3 Havermoutpannenkoekjes, eentje met avocado, een met kaas en een met pindakaas. Er gaat bijna geen dag voorbij zonder dat ik pindakaas eet :).
Tussendoor:Een kop thee, water en een schaaltje mango! Heerlijk vind ik dat.
Avondmaaltijd: Nu ik dit typ, heb ik ineens heel veel zin in zilvervliesrijst (of mie) met garnalen en paksoi. Een recept vind je hier. Als ik alleen eet, kies ik vrijwel altijd voor vis, kaas of noten in plaats van voor vlees.
Tussendoor: Een kop thee, een glas crystal clear en een mega grote sinaasappel.

Zoals je kunt zien, ben ik niet heel erg van de tussendoortjes. Ik neem liever bij mijn hoofdmaaltijden een grotere hoeveelheid. Meestal eet ik alleen fruit of bijvoorbeeld snoeptomaatjes als tussendoortje. Dat zie je dus ook terug in mijn ideale dagmenu :). Ik denk dat dit een goed beeld geeft van mijn favoriete maaltijden van het moment!

Anneloes
Net als Marloes herken ik de verschillende fases ook. Ik kan het ene moment helemaal gelukkig zijn met mijn ontbijt en het volgende moment heb ik het zo vaak gegeten, dat ik het niet meer lekker vind en verzin ik iets anders en begint het weer opnieuw. Ik ben niet heel kieskeurig als het gaat om eten, zolang ik het maar ken en herken en het moet gezond zijn. Het liefste ook alles apart, zodat ik het los van elkaar kan eten. (misschien ben ik toch wel kieskeurig). Hieronder vind je mijn favoriete dag.
Schermafbeelding 2015-05-20 om 12.03.05
Ontbijt: Een smoothie met 2 stuks fruit, een handje spinazie een takje munt en magere yoghurt of kwark.Een voorbeeld recept vind je hier. Daarnaast drink ik graag een kop thee of koffie.
Tussendoor: Een kop thee en/ of een kop koffie. Ook ik ben niet heel erg dol op tussendoortjes omdat ik hier geen behoefte aan heb.
Lunch: 2 volkoren boterhammen gezond met een avocado, ei en tomaat en 1 speltcracker met magere vleeswaren. Daarbij drink ik een groot glas water.
Tussendoor: een bakje snoepgroenten. Meestal kies ik voor tomaatjes omdat deze zo lekker weg eten. Daarbij drink ik een kop thee en een kop koffie.
Avondmaaltijd: Gebakken aardappel schijfjes met bloemkool en kip. Het recept vind je hier. Ik vind eigenlijk alle maaltijden erg lekker maar de simpelste maaltijden, zoals aardappelen, daar geniet ik meer van dan een samengesteld gerecht. Hierbij drink ik ook een groot glas water.
Tussendoor: Een kop thee 2 volkoren beschuitjes een met kaas en een met aardbeien.

We hopen dat jullie door het lezen van onze favorieten, wat extra inspiratie hebben gekregen voor de laatste dagen in de ‘gezond in mei challenge’! We zijn natuurlijk ook heel benieuwd naar wat jullie favoriete gezonde maaltijden zijn.

Groetjes, Anneloes en Marloes

Hoe ziet jouw perfecte gezonde dag eruit? 

 

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (4)
  1. Bea 5 jaargeleden

    Ha Anneloes, ik eet normaal gezien nooit graag aardappelen, maar sinds je het recept van die aardappelschijfjes gedeeld hebt, wil ik ze elke week wel maken 😀

    Reageer
  2. Anneloes Kon 5 jaargeleden

    Leuk te lezen!

    Reageer
  3. Ellen 5 jaargeleden

    Interessant om te lezen :). Net als de Your day in food. Komen daar binnenkort ook weer nieuwen van? Ik zou graag mee willen doen! Ik worstel erg met mijn gewicht en blijf afvallen terwijl ik eigenlijk al te licht ben. Een professioneel oordeel zou hopelijk kunnen helpen om wat meer te gaan eten!

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: