Challenge Voeding

Gezond in mei – Dagmenu’s voor de vierde week

Door

Schermafbeelding 2015-04-30 om 12.42.43

We zijn inmiddels al ruim over de helft met ‘gezond in mei’. De laatste dagen gaan in! Hopelijk vinden jullie het nog steeds leuk om zo met de voeding bezig te zijn. Ook voor deze week staan er weer 7 dagen voor je uitgeschreven, hieronder lees je wat je zou kunnen doen met je voeding.

Hopelijk heb je je eigen manier van het volgen van de voeding gevonden en kun je ook deze week weer lekker gevarieerd eten op je eigen manier. Ook voor deze week mag er genoten worden van lekkere dingen. Kies daarom voor twee genietmomentjes deze week en neem iets wat jij echt lekker vind. Alleen zo is het haalbaar en blijf het leuk.

Je kunt dus prima variëren met producten, dat is vooral handig als je alleen woont, want dan hoef je niet heel veel verschillende producten in huis gaan halen. In de menu’s lees je bijvoorbeeld: ‘magere vleeswaren’. Welk soort je neemt, kun je zelf bepalen. Dit geldt ook voor alle andere productgroepen. Hier vind je een lijst met gezonde soorten broodbeleg. Hier vind je tabellen met daarin gezonde opties voor de warme maaltijd. Gezonde ontbijtgranen vind je in dit artikel.

Ook met drinken kun je variëren, in plaats van thee of water kun je ook spa rood (met een smaakje) of een kop koffie nemen. Af en toe een glas rivella, crystal clear, cola light, sinas light of limonadesiroop zonder suiker is ook geen probleem.

Dag 1
Ontbijt: 2 volkoren boterhammen met kalkoenfilet. Een kop thee.
Tussendoor:  Een stuk fruit naar keuze en een kop thee.
Lunch: Een salade met blauwe kaas en druiven zoals hier beschreven. Een kop thee.
Tussendoor: Een bakje fruitsalade naar keuze, zoals bijvoorbeeld deze een kop thee.
Warme maaltijd: 200g aardappelen 200g groente naar keuze en 100g kipfilet.
Tussendoor: Een volkoren cracker met hummus en een kop thee.

Salade-blauwe-kaas-druiven-1024x662

Dag 2
Ontbijt: 250g magere kwark met 30 gram noten en een stuk fruit. Een kop thee.
Tussendoor: 2 rijstwafels en een kop thee.
Lunch: 2 volkoren boterhammen met kipfilet en rosbief. Een volkoren cracker met ei. Een kop thee.
Tussendoor: Een stuk fruit naar keuze en een kop thee.
Warme maaltijd: 75g volkoren pasta met broccoli en tomaat en pangasiusfilet zoals in dit
recept beschreven.
Tussendoor: Een kop thee.

Dag 3
Ontbijt: 3 volkoren crackers met kipfilet, hummus en appelstroop en een kop thee.
Tussendoor: Een stuk fruit naar keuze en een kop thee.
Lunch: 250g magere yoghurt met 50g muesli en een stuk fruit. Een kop thee.
Tussendoor: 1 a 2 rijstwafels met kipfilet en een glas water.
Warme maaltijd: 75g zilvervlies rijst (ongekookt) 200g roerbakgroente en 100g kipfilet door elkaar gehusseld met 1 eetlepel ketjap. Een glas water.
Tussendoor: Een stuk fruit naar keuze en een kop thee.

Dag 4
Ontbijt: 250ml melk met havermout (gekookt) en een stuk fruit naar keuze erdoor. Een kop thee.
Tussendoor: Twee glazen water
Lunch: 3 volkoren boterhammen met fricandeau, kaas en appelstroop. Een kop thee.
Tussendoor: Een stuk fruit naar keuze en een kop thee.
Warme maaltijd: Een stamppot gemaakt van rucola zoals hier beschreven staat. Een glas water.
Tussendoor: 1 volkoren beschuit met een stuk fruit, bijvoorbeeld aardbeien en een kop thee.

Schermafbeelding-2015-03-18-om-10.53.42

Dag 5
Ontbijt: 1 volkoren boterham met kipfilet en 2 volkoren crackers met jam en kaas. Een kop thee.
Tussendoor: Een stuk fruit naar keuze en een kop thee.
Lunch: Een kom linzensoep zoals hier beschreven. Een kop thee
Tussendoor: Een appel sandwich, het recept vind je hier. Een kop thee.
Warme maaltijd: 200g aardappelen, 200g groente naar keuze en een hamlapje.
Tussendoor: Een stuk fruit naar keuze en een kop thee.

Dag 6
Ontbijt: Een smoothie van 2 stuks fruit, magere yoghurt en havermout. Een kop thee.
Tussendoor: 1 à 2 rijstwafels. Een kop thee.
Lunch: 2 geroosterde volkoren boterhammen met makreel. 1 volkoren boterham met appelstroop. Een kop thee.
Tussendoor: Een stuk fruit naar keuze. Een kop thee.
Warme maaltijd: 75g volkoren pasta met rode pasta saus, 100g gehakt en 200g groente naar keuze. Een glas water.
Tussendoor: Een kop thee.

Dag 7
Ontbijt: 250g magere kwark met geroosterde pompoenpitten en een stuk fruit. Een kop thee.
Tussendoor: Een kop thee.
Lunch: Havermout pannenkoeken met blauwe bessen zoals hier beschreven en een kop thee.
Tussendoor: Een stuk fruit naar keuze en een kop thee.
Warme maaltijd: Zoete aardappel met gehakt en spinazie zoals hier beschreven. Een glas water.
Tussendoor: Een handje noten en een kop thee.

Klaar1-1024x698

Ik hoop dat ik je met deze dagmenu’s weer flink wat inspiratie heb kunnen geven. Heel veel succes de laatste dagen van de challenge!

Groetjes, Anneloes

Hoe pas jij de dagmenu’s aan aan jouw wensen?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (2)
  1. Kimberley 4 jaargeleden

    Ik doe niet mee aan de challenge, maar vind dit soort menu’s alsnog handig als houvast van wat een ‘goede’ eetdag is 🙂 De zoete aardappel met gehakt en spinazie ga ik zeker maken binnenkort!

    Reageer
    • Anneloes Kon 4 jaargeleden

      Dank je voor je bericht! Iedereen kan meedoen op zijn of haar eigen manier, dus al jij ze gebruikt als een houvast, is dat natuurlijk helemaal goed! 😉

      Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: