Afvallen Beweegtips Bewegen Challenge Challenge Voeding Voedingstips

Gezond in januari! Ik daag je uit…

Door

Het is 2 januari, zoals beloofd is het tijd voor een nieuwe challenge! Ik daag je uit om de hele maand januari extra aandacht te geven aan gezond leven. Hoe en wat precies, dat vertel ik je in de video.



We starten dus met 3 aandachtspunten:

  • Eet elke dag 200g groenten en 2 stuks fruit (1 stuk fruit is +- 100g)
  • Neem alleen maar gezonde tussendoortjes. IdeeΓ«n vind je hier of hier in het artikel van een eerdere challenge.
  • Beweeg minimaal 3x per week. Is dit Γ©cht niet haalbaar voor jou, maak dan afspraken met jezelf over hoe je het gaat opbouwen.

Ik de loop van deze maand komen er telkens uitdagingen bij, zodat je langzaam steeds gezonder zult gaan leven. Natuurlijk kun je ook al naar eigen inzicht aanpassingen maken, maar houd het haalbaar voor de lange termijn! Als je te enthousiast aan de slag gaat, zal je sneller terugvallen in je oude gedrag.

Collage tussendoortjes

Dan nog iets heel belangrijks, dat ik ook al in de video zei: je hebt elke week ruimte voor 2 genietmomentjes. Gebruik deze! Je mag zelf bepalen hoe groot jouw genietmomentje is, kijk wat bij jou past. Dit kan natuurlijk ook per week verschillen.

Ik wens jullie heel veel succes! Ik hoor graag als je mee doet, zodat we elkaar kunnen steunen. Ik doe in ieder geval voor 100% mee.

Groetjes, Marloes

Ga jij de uitdaging aan?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (68)
  1. Jantine 4 jaargeleden

    Ik doe mee. Het sporten is geen probleem maar met gezond eten ga ik nog wel eens de mist in…

    Reageer
  2. Esther Marieke 4 jaargeleden

    Ik doe heel graag mee! Kan je hulp wel beetje gebruiken πŸ˜‰

    Reageer
  3. marjolein 4 jaargeleden

    Ook ik doe mee!! Klinkt als goede uitdaging! 3x per week bewegen moet gaan lukken!
    De gezonde tussendoortjes moet ook goed komen! Lijkt me goed om hier steun bij te krijgen!

    Veel succes allemaal!

    Reageer
  4. Eliiis 4 jaargeleden

    Ik doe mee! 3x per week bewegen, 3 alcohol momenten en alleen maar gezonde tussendoortjes!

    Reageer
  5. Mellie 4 jaargeleden

    Ik doe mee! πŸ™‚

    Reageer
  6. Laura 4 jaargeleden

    Ik doe mee! πŸ™‚

    Het 3x in de week sporten gaat me wel lukken de gezonde tussendoortjes ook maar het voldoende groente en fruit wordt wat lastiger.

    Maar met elkaars steun moet het lukken. πŸ™‚

    Reageer
  7. Lotte 4 jaargeleden

    Geldt een blogilates filmpje ook als workout? Ik doe mee, heb er zin in! πŸ˜€

    Reageer
  8. Wil 4 jaargeleden

    Ik doe mee. Even weer aanscherpen voor me zelf na deze weken….
    Bewegen doe ik graag al laat op dit moment m’n rug me een beetje in de steek. Ga vanmiddag een stukje hardlopen, kijken hoe of het gaat en dan moet optima ook lukken…..De oliebollen en appelbeignets zijn op. Koelkast zo even opruimen en fris en fruitig inpakken;-) succes allemaal!!

    Reageer
  9. wendy 4 jaargeleden

    Ik doe ook ΕΊeker mee!! πŸ™‚

    Reageer
  10. Manon 4 jaargeleden

    Ik doe zeker mee!
    Ik merk ook gewoon dat na die ongezonde kerst en feestdagen ik helemaal klaar ben met ongezond eten.
    Geef mij maar een lekkere fruitsalade in plaats van een oliebol die nog over is :p

    Reageer
  11. Heleen 4 jaargeleden

    De 1e keer dat ik mee ga doen met een challenge.
    Lijkt me echt het proberen waard!
    Ga me volledig inzetten!

    Reageer
  12. Samantha 4 jaargeleden

    Yes I’m in!!

    Ik ben hier zo erg aan toe. Ik ben helemaal klaar met ongezond eten. Ik voel me daar echt niet prettig bij. Ik hou van de healthy life :). Ik ben gelukkig vorig jaar best wat kilo’s kwijt geraakt en ik hoop dat ik dit jaar mijn streefgewicht ga halen.

    Reageer
  13. Berdie 4 jaargeleden

    Ik doe mee! Niets als goede voornemen, maar omdat ik het daar wel hoogst tijd voor vind na deze schransmaand haha. Geen spijt van, maar nu weer lekker aan de slag! Hij begint pittig! Ik studeer vaak thuis en doe zelf vaak boodschappen, dus voor mij de uitdaging om niet ongezonde dingen te kopen en te snoepen thuis. Succes iedereen!

    Reageer
  14. Vera 4 jaargeleden

    Ik doe ook mee!
    De feestdagen waren heerlijk, maar ik ben er nu klaar mee….succes allemaal!!!

    Reageer
  15. Sandra 4 jaargeleden

    Ik doe ook mee! Omdat ik nog vakantie heb ben ik net om 10:00 uur opgestaan. Onder het genot van een kopje thee en een ontbijtkoek je video-boodschap bekeken Toen dacht ik wel meteen, ‘had ik maar een appel genomen ipv een plakje ontbijtkoek’ haha. Maar ik ga er voor. Dat bewegen gaat zeker lukken maar die 200 gram groente en 2 stuks fruit wordt de uitdaging maar ik ga hem aan πŸ™‚ Ga nu de artikelen lezen over de gezonde tussendoortjes! Heb er zin in!

    Reageer
  16. Emma 4 jaargeleden

    Ik doe mee !

    Reageer
  17. M 4 jaargeleden

    Oeh! Die tussendoortjes worden voor mij onwijs lastig, maar ik ga m’n best doen!

    Reageer
  18. Rianne 4 jaargeleden

    Ja!! Dit is de ommekeer πŸ˜‰

    Reageer
  19. Corina 4 jaargeleden

    Hoi Marloes, de beste wensen voor het nieuwe jaar. Mooie challenge heb je weer! Ik doe graag mee. Ik ben er klaar voor! Groetjes, Corina

    Reageer
  20. Laura 4 jaargeleden

    Ik doe mee πŸ™‚
    Groetjes Laura

    Reageer
  21. Minoes 4 jaargeleden

    Ik doe mee! Bij de opdrachtecht, 3x sporten, gezonde tussendoortjes en groente en fruit verwacht ik geen problemen. Ik gun mezelf alleen altijd 3 genietmomentjes, die eigenlijk altijd op dezelfde dagen zijn. De uitdaging wordt dus, elke week 1 moment schrappen. Donderdag na de voetbal training drink ik standaard een wijntje, op vrijdag halen we altijd lunch en zaterdag voetbal ik weer en daar hoort een wijntje bij, drie momenten dus…..

    Reageer
  22. Linde 4 jaargeleden

    Ik doe mee! πŸ™‚ πŸ™‚ πŸ™‚

    Reageer
  23. petra 4 jaargeleden

    Ja k doe graag mee.

    Reageer
  24. Sanne 4 jaargeleden

    Ik doe mee! Dat bewegen wordt een makkie want ik doe alles op de fiets en ik houd van sporten:) De andere regels gaan me wat moeilijker af denk ik. Ik vind die van de groente en fruit wel een hele goeie! Ik had alleen nog een vraagje: betekend 1 stuk fruit is + – 100 g dat als je extra fruit eet dat je dan groente mag skippen? Groetjes van Sanne

    Reageer
  25. romy 4 jaargeleden

    Ik doe mee, sporten geen probleem, groente een fruit ook alles weer bij het oude komt goed

    Reageer
  26. wendy 4 jaargeleden

    Ik doe mee!

    Reageer
  27. Lilian 4 jaargeleden

    Ik doe mee! Maar schrik wel van nog meer dan deze drie haha.
    Maar goed hoor! Het is nodig πŸ˜‰

    Reageer
  28. Anja 4 jaargeleden

    Ik doe ook mee. Mijn zoontje is 4,5 maand en ben nog altijd niet helemaal
    mijn zwangerschaps kilos kwijt. Het zal niet gemakkelijk Word en, geef namelijk ook nog borstvoeding. Mijn grootste probleem zijn mijn ongezonde tussedoortjes. Maar ik ga ervoor en zie wel of het me lukt

    Reageer
    • Lilian 4 jaargeleden

      4,5 maand! Niet zo streng voor jezelf hoor πŸ˜‰

      Reageer
      • Anja 4 jaargeleden

        Dank je Lil Ian

        Reageer
  29. Marieke 4 jaargeleden

    Ik doe ook graag mee. Ben vandaag net weer begonnen met sporten. Had op de een of andere manier zomaar een pauze van 3.5 mm ingelast. In de tussentijd ook heerlijk gegeten en gedronken

    Reageer
  30. Yvon 4 jaargeleden

    Hoi,

    Ik kijk sinds kort naar jou YouTube kanaal en helemaal leuk.ik wil ook vanaf Γ .s maandag 5 jan’15 beginnen met meer bewegen en gezonder eten lees afvallen.ik wil graag de kettle Bell oefeningen doen maar met wat voor gewicht kan je nou voor het eerst beginnen?graag hoor ik van je,groetjes yvon

    Reageer
  31. Monica 4 jaargeleden

    Ik doe ook mee. Ook het gezond eten lukt bij mij best goed, alleen die tussendoortjes……

    Reageer
  32. Carolien 4 jaargeleden

    Ik doe zeker en vast mee! Super begin van het jaar! Voor mij zal het vooral moeilijk worden met de zoetigheden, ik ben een echte zoetebek!

    Reageer
  33. Marloes 4 jaargeleden

    Super leuk dat jullie allemaal mee doen!! πŸ˜€

    Reageer
    • Yvon 4 jaargeleden

      Hoi marloes,ik had gisteren hier een vraag gesteld over de kettle Bell .heb dat nog nooit gedaan maar met wat voor gewicht kan je dan eerst gebruiken?wil ook vanaf maandag daaraan beginnen en dan kan ik het vandaag nog halen,vandaar dat ik deze vraag opnieuw aan je stel.groetjes yvon

      Reageer
  34. Jessica 4 jaargeleden

    Ook ik doe mee.. zal lastig worden voor elk van de challenges bij me. Heb me de laatste tijd wat laten gaan. Gezonde voeding en tussendoortjes en ook men sport heeft geleden :-(. Maar we gaan ervoor. Het stimuleert me allesinds met jou als coach Marloes. Grts πŸ˜‰

    Reageer
  35. Selma 4 jaargeleden

    Hoi Marloes,
    Als eerste de beste wensen voor 2015. Dat het een heel mooi, gezond en sportief jaar voor je mag worden.
    Ik ga de uitdaging ook aan. Leuk!
    Deze drie dingen gaan me lukken. Ben benieuwd welke uitdagingen er nog bij gaan komen.
    Tot donderdag!
    Groetjes Selma

    Reageer
  36. Sandra Stieding 4 jaargeleden

    Ik doe mee! het bewegen wordt lastig of telt wandelen ook, want dat wil ik toch echt weer gaan oppakken omdat ik het heerlijk vind! Net als lunch salade op wat 100 gram aan groenten oplevert en dat vanavond nog eens want het het is zaterdag en dat is bij ons in de (schoon)familie patat dag.
    Succes en vooral veel plezier allemaal!
    Sandra

    Reageer
  37. nathalie 4 jaargeleden

    ik doe ook mee wil zo graag afvallen en misschien lukt het me zo

    Reageer
  38. Caitlin 4 jaargeleden

    Hoihoi,
    Ik doe zeker mee! Top dat je dit weer doet Marloes!

    Reageer
  39. barbara 4 jaargeleden

    Ik ben vandaag pas begonnen, maar dan ook gelijk met mijn geniet momentje. Een nieuwjaarsontbijt op het werk. Wel heb ik al bewustere keuzes gemaakt als ik van nature zou doen, dus dat is al winst. De tussendoortje zijn vandaag dus alleen nog maar fruit. Vanmiddag gelijk uit het werk en voor het avondeten sporten, kijken of het haalbaar is op tijd van het werk weg te gaan en of het haalbaar is zonder hongerklap, maar dan hoef ik s avonds de deur niet meer uit, want met een zoontje van 4 is 3 avonden sporten op de langere termijn niet vol te houden voor ons gezin.

    Reageer
    • Marloes 4 jaargeleden

      Snap ik Barbara! Heel goed dat je kritisch kijkt naar wat mogelijk is. Misschien in het weekend een beweegmoment plannen dan :).

      Reageer
  40. Birgit 4 jaargeleden

    Ik ga de uitdaging ook aan. Vaak geprobeerd, maar nu samen met Marloes.

    Reageer
  41. Lisan 4 jaargeleden

    Een beetje laat, maar ik wil ook graag meedoen met de challenge πŸ˜€

    Reageer
  42. barbara 4 jaargeleden

    Hoi Marloes,
    Nog een vraagje:
    Telt pilatus ook als sport? ik zweet er niet van en op het “wapperen met de armen” na doet het weinig met mijn hartslag maar ik krijg er vaak wel spierpijn van.
    Ik heb het zelf nooit als sporten gezien maar als actieve ontspanning.

    Reageer
    • Marloes 4 jaargeleden

      Hoi Barbara, van mij mag je dat absoluut als sport zien hoor :). Je traint er je spieren mee!

      Reageer
  43. Diana 4 jaargeleden

    Als het nog kan, zou ik ook nog graag mee willen doen met de challenge.
    Ik wil afvallen en dit lijkt me nou net hΓ©t steuntje in de rug.

    Reageer
  44. Marieke 4 jaargeleden

    Paar dagen later; maar ik doe ook mee!!

    Reageer
  45. Marjon 4 jaargeleden

    Ik doe ook mee!
    Al begonnen met weer op de fiets naar mijn werk te gaan, des het begin is er πŸ™‚

    Reageer
  46. Katinka 4 jaargeleden

    Leuke challenge, ik doe mee! Zo meteen worteltjes met hummus eten als tussendoortje, om aan de 200 gram groenten te komen πŸ™‚ Fruit is meestal geen probleem. Hoeveel tijd reken je als één sportmoment? Ik fiets bijvoorbeeld elke dag een half uur, telt dat ook?

    Reageer
    • Marloes 4 jaargeleden

      Daarom zei ik dat je kritisch moet kijken naar wat voor jou mogelijk is. Als je elke dag fietst, dan is dat in ieder geval flinke beweging! Kijk hoe vaak het realistisch is om daarnaast te sporten, maar houd het haalbaar voor jezelf.

      Reageer
  47. Varinia 4 jaargeleden

    Vandaag je site en youtube kanaal ondekt! Ik ben er helemaal weg van en ga gelijk meedoen! Dankjewel. <3

    Reageer
  48. Marloes 4 jaargeleden

    Dit gaat helemaal goed komen, ik doe mee πŸ™‚

    Reageer
  49. Ramona 4 jaargeleden

    Hey ik ben Ramona ben 30 jaar en wil mee als het nog mag hoor haha ben namelijk wat te laat kwam je tegen op YouTube ik ben ik eet zelf eigenlijk niet veel smoothie elke ochtend het liefst groen smiddags twee broodjes en s avonds avond eten en geen toetje ( vind ik zonde van de smaakt van me eten hahaha) alleen beweeg ik gewoon niet genoeg….ik weeg nu 66 kilo

    Reageer
  50. sylvia 4 jaargeleden

    ik doe ook mee; alleen het sporten wordt een probleem ik werk 40 uur heb een hond (daarmee wandel ik ook elke dag wel een halfuur).

    Reageer
    • Marloes 4 jaargeleden

      Dan kun je gewoon wat steviger doorstappen met de hond!

      Reageer
  51. Yvon 4 jaargeleden

    Hoi marloes,ik doe sinds deze week (afgelopen dinsdag en vandaag donderdag)je kettle Bell workout.die van 18 of 21 min.6 oefeningen,hoop dat je weet welke ik bedoel.hihi maar hoeveel keer mag je die in de week dat doen?had al een poos niet meer gesport ,sinds kort wandel ik wel geregeld .deze week maandag bijna 2 gewandeld snel en gisteren en dinsdag en vandaag de kettle Bell oefeningen gedaan.de planning was om dit om de dag te doen hoe ik het nu doe ,weet dan niet of ik dan vanuit niks naar dit voor de spieren te veel is of dat ik het moet opbouwen.graag hoor ik van je.ik doe dit omdat ik wil afvallen.groetjes gvon

    Reageer
  52. Eszti 4 jaargeleden

    Vanaf vandaag ga ik ook mee doen! Erg leuke challenge!

    Reageer
  53. wendy 4 jaargeleden

    Hoi, Ik ontdek nu pas deze leuke challenge.
    Wat houd die in ?
    Kan ik nog meedoen?
    Waar kan ik de vorige workouts beginners vinden?
    Waar kan ik de uitleg vinden?

    Reageer
    • Marloes 4 jaargeleden

      Hoi Wendy. Scroll eens door de artikelen van januari, dan kom je alles tegen!

      Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: