Bewegen Challenge Challenge Voeding

Fit de Zomer in! – Update 6

Door

Update 6 van de Fit de Zomer in Challenge! Ik geef je de nieuwe opdrachten voor de komende week en ik vertel je natuurlijk hoe mijn afgelopen week is gegaan. Ik was vastberaden om extra m’n best te doen, nadat het de week ervoor even wat minder ging. Een overzicht van alle opdrachten vind je hieronder.



We hebben nog 13 dagen te gaan tot het eind van de maand mei! Dat betekent nog 1 update voor de eindvideo. Reden genoeg om nog even flink te gaan knallen met z’n allen. Hier de nieuwe opdrachten voor de komende week.

  • Bedenk voor jezelf wat het belangrijkste aandachtspunt is voor de komende periode. Stel daarbij een haalbaar doel voor jezelf. Bijvoorbeeld als je nu maar 1x per week beweegt, dat je het vanaf nu in ieder geval 2x gaat doen. Of dat je 1 stuk fruit eet per dag als je dat nog niet doet.
  • Maak een planning voor jouw maaltijden van de dag die komen gaat. Bedenk dus alvast wat je gaat ontbijten, lunchen en wat je warme maaltijd gaat zijn. Bedenk ook alvast je tussendoortjes. Probeer er daarbij voor te zorgen dat het in ieder geval 200g groenten, 2 stuks fruit, 2 zuivelproducten (of vervangers), een porties vlees/vis/vleesvervanger en volkoren producten bevat.

Fit de zomer in

Hieronder vind je alle oude opdrachten nog eens op een rijtje.

  • Eet iedere dag een gezond ontbijt, voorbeelden en uitleg vind je hier
  • Eet elke dag 2 stuks fruit, of ongeveer 200 gram.
  • Beoordeel of je écht trek hebt in een tussendoortje, als je dat inderdaad hebt, neem dan een gezond tussendoortje. Voorbeelden van gezonde tussendoortje noemde ik in het eerste artikel.
  • Ga minimaal 3x per week 45 minuten bewegen.
  • Gun jezelf twee keer per week een genietmomentje! Probeer optimaal van het moment te genieten en beperk je niet teveel in de portie. Probeer wel kleine ongezonde dingen zoveel mogelijk te vermijden.
  • Drink elke dag 2 liter vocht. Bij voorkeur water, thee en eventueel een paar koppen koffie. Dit mag je aanvullen met Spa bruisend en eventueel een paar glazen light frisdrank, rivella of crystal clear.
  • Eet elke dag minimaal 200 gram groenten. Meer mag altijd!
  • Eet alles wat je eet bewust en kauw goed.
  • Schrijf voor jezelf dingen op die goed zijn gegaan.
  • Maak je warme maaltijden zo ‘clean’ mogelijk, zonder pakjes en zakjes.

Ik hoop dat ik mijn patroon kan voortzetten zoals het de afgelopen week ging, want daar ben ik eigenlijk gewoon heel tevreden over. Ik heb natuurlijk gewoon mijn genietmomentjes gehad en die waren dit keer wat groter, maar dat vind ik prima! Mijn aandachtspunt gaat zijn dat ik extra oplet op het niet onbewust snoepen. Dus niet stiekem hele kleine extraatjes naar binnen werken.

Veel succes verder toppers! Laat natuurlijk even weten hoe het met jou gaat.

Groetjes, Marloes

Hoe is jouw afgelopen week gegaan? En wat is jouw aandachtspunt voor de komende periode?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (7)
  1. R 6 jaargeleden

    Wat ben ik blij dat het bij jou ook wat minder uit soms. Qua sportmomenten was het bij mij niets de voorbije twee weken door een zware verkoudheid. Heel vervelend. Maar dat kan ik binnenkort weer oppikken. De eetmomenten gingen gelukkig wel redelijk goed. Alleen zaterdag met het songfestival was het genietmoment wel heel uitgebreid!

    Reageer
  2. Sara 6 jaargeleden

    Leuke nieuwe opdracht weer, een aardig rijtje wordt het zo!

    Reageer
  3. Vera 6 jaargeleden

    Ik ben de afgelopen periode gewoon heel blij met MyFitnessPal. Ik probeer telkens ‘s morgens direct ontbijt en eventueel ook al lunch en avondeten in te vullen. De avondmaaltijden plan ik sowieso al vooraf. Dan weet ik dus ook hoeveel ik nog kan/wil eten aan tussendoortjes.

    Verder had ik me vorige week voorgenomen na een werkdag eerst een glas water te drinken direct bij thuiskomst. Met 4 dagen vrij met dit lange Pinksterweekend heb ik dat dus nauwelijks kunnen doen. Dus dat wordt mijn persoonlijke doel de komende week: elke dag na het werk eerst een groot glas water drinken.

    Ik zit wel een beetje met die zuivel. Mijn darmen houden er namelijk niet zo van 🙂 Ik ga van de week eens kijken bij de sojamelk, want ik vind het wel lekker om een halve mok warme melk met een halve mok koffie te doen. Misschien dat ik de soja-variant wel goed kan verdragen.

    Dankjewel voor alle inspiratie en voor het ‘aan het denken zetten’. Dat reflecteren helpt me enorm!

    Reageer
  4. Katinka 6 jaargeleden

    Bij mij ging het ook goed de afgelopen week! Precies twee genietmomentjes gehad (aantal Oreo’s en suikerwafel) deze keer. Morgen een brownie bakken als genietmoment :-). Ik merk dat ik door de 2 genietmomentjes veel bewuster met snacks omga. Veel van mijn snacks waren eerst uit ‘gewoonte’: twee stukken ontbijtkoek met boter bij de koffie, een gevulde koek bij een kopje thee, een pakje Sultana’s die ik als snack krijg op werk… Dat zijn dingen die ik helemaal niet echt lekker vind. Veel beter om 2 keer per week écht te genieten van iets lekkers.

    En over het van tevoren plannen wat ik eet, dat is bij mij niet nodig vind ik. Ik werk veel thuis de laatste weken, dus hoef bijvoorbeeld niks mee te nemen. En aan het fruit, groente, zuivel en volkorenproducten kom ik elke dag wel! Mijn aandachtspunt de komende weken is om tijdens verjaardagen en gezellige activiteiten niet al het lekkers aan te nemen dat me aangeboden wordt. En niet zomaar drankjes, maar alleen wat ik echt lekker vind.

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: