Bewegen Challenge Challenge Voeding

Fit de Zomer in Challenge – De Start!

Door

Waaaahhhh, wat heb ik hier zin in! We gaan weer starten met een nieuwe challenge! Ik daag jullie uit om tot eind mei extra aandacht te besteden aan gezond leven. Wanneer we starten? NU! Zodra je dit gelezen hebt, no way back *kijkt heel evil*. Geen rare crashdiëten, geen beloftes hoeveel kilo je afvalt, maar gewoon op een hele gezonde manier met z’n allen bezig zijn met gezonder leven. Doe jij mee? Kijk de video hieronder voor meer informatie.



Vanaf vandaag start dus de ‘Fit de Zomer in’ Challenge. Hij loopt tot en met 31 mei, anderhalve maand knallen dus. Ik geef je in video’s en artikelen verschillende uitdagingen gedurende deze periode. Soms zijn dat workouts, soms oefeningen en de andere keer opdrachten. Van alles wat dus. Vandaag krijg je direct de eerste opdrachten:

  • Ga minimaal 3x per week 45 minuten bewegen. Je mag een beweegmoment ook spreiden over meerdere dagen, bijvoorbeeld 15 minuten op maandag en 30 minuten op dinsdag. Houd wel een minimum van 3 momenten aan. Als je meer kunt bewegen, dan is dat natuurlijk super!

Buiten sporten

  • Beoordeel of je écht trek hebt in een tussendoortje, als je eigenlijk geen behoefte hebt dan kun je beter niets nemen. Als je wel trek hebt, kies dan voor een gezond tussendoortje. Voorbeelden van gezonde tussendoortjes zijn:
    • Een stuk fruit
    • Tomaat, komkommer, paprika, wortel of andere rauwkost
    • Een gekookt ei, of ei uit de magnetron.
    • 1-3 rijstwafels, eventueel met mager beleg
    • Een klein handje noten, niet teveel want noten bevatten veel calorieën
    • Breaker high proteïn zonder toegevoegd suiker
    • Een klein handje rozijnen of 3 gedroogde pruimen/abrikozen/dadels
    • Een kopje bouillon of cup a soup. Niet te vaak, want het bevat veel zout. Als je een hoge bloeddruk hebt, kun je dit beter niet doen
    • Een augurk met een plakje ham eromheen, of augurk zonder ham
    • Zelfgemaakte zoete of hartige ei-muffins
    • Een plakje gezond bananenbrood
    • Een halve avocado met wat peper en zout
    • 100g hüttenkäse met tomaat en kruiden, of met een stuk fruit erdoor
    • Een schaaltje magere yoghurt of kwark, eventueel met wat fruit erdoor
    • Andere ideeën voor tussendoortjes vind je als je op het kopje ‘voeding’ gaat staan hierboven en dan op ‘tussendoortjes’ klikt. Ook bij ‘recepten’ vind je een kopje ‘tussendoortjes’.

ei muffins

  • Gun jezelf twee keer per week een genietmomentje! Neem dan waar je op dat moment écht zin in hebt en voel je niet schuldig. Probeer optimaal van het moment te genieten en beperk je niet teveel in de portie. Probeer wel kleine ongezonde dingen zoveel mogelijk te vermijden, bijvoorbeeld een klein koekje bij de koffie of een stukje kaas in de winkel.

Elke woensdag verschijnt er een nieuwe video, waarin ik je nieuwe opdrachten geef voor de komende week. Ook evalueren we de afgelopen week samen. Probeer de opdrachten van de weken ervoor ook gewoon aan te houden, zodat je langzaam steeds gezonder gaat leven!

Ik ben heel erg benieuwd of jij meedoet, laat het dan zeker even hieronder weten. Ik zou het ook super leuk vinden als je al je vriendinnen, familieleden en kennissen aanspoort om ook mee te doen. Dan gaan we met z’n allen hard bezig om ons flink wat fitter te voelen gedurende de zomermaanden! Houd ook mijn Instagram en Facebook in de gaten, daar zul je ook af en toe een update vinden.

Zet hem op toppers!

Groetjes, Marloes

Ga jij de ‘Fit de Zomer in’ Challenge aan?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (37)
  1. L 5 jaargeleden

    Yes, ik doe mee heb er zin in!
    Mijn valkuil is het snoepen, ik moet hier echt aan werken.
    Succes allemaal!!!

    Reageer
  2. Irma 5 jaargeleden

    Jaaaa! Ik doe mee. Heb er echt zin in. Ik moet alleen wel uitkijken met de kleine snoepmomentjes zoals een klein koekje bij de koffie of een stukje kaas in de winkel. Maar ik ga daar echt aan werken. Succes allemaal.

    Reageer
  3. Dionne 5 jaargeleden

    Ik ga mee doen! Ik ben een emotie eter, dus dit kan een behoorlijke uitdaging worden, maar ik ga het in ieder geval problemen.
    Ik wil iedereen veel succes en plezier wensen

    Reageer
  4. Annie Laumen 5 jaargeleden

    Mijn valkuil is het weekend.
    Paar glaasjes wijn bier chips chocolade of wat nootjes
    en daar wil ik aan gaan werken.

    Reageer
  5. Annie Laumen 5 jaargeleden

    Heel veel suc6 !!!!!!!! allemaal.

    Reageer
  6. Tirza 5 jaargeleden

    Jaaa, leuke challenge!
    Ik doe ook mee. 🙂

    Reageer
  7. Anne 5 jaargeleden

    Ook ik doe met je mee! Mijn probleem is dat ik mezelf geen tijd gun om drie keer in de week te sporten maar dat gaan we vanaf vandaag veranderen!

    Reageer
  8. Mellie 5 jaargeleden

    Jaa ik doe mee! 😀

    Reageer
    • Marloes 5 jaargeleden

      Yeahhhh, zo trots op jullie allemaal!! Heel veel succes!

      Reageer
  9. Michelle 5 jaargeleden

    Ja ik doe mee!! Leuke challenge 🙂

    Reageer
  10. Sara 5 jaargeleden

    Leuk, ik doe mee en m’n zus ook 🙂
    Succes allemaal, op naar een mooie zomer!

    Reageer
  11. Mares 5 jaargeleden

    Wij doen mee!!!
    Met een fulltime baan en iederen van ons een part-time studie, 3 honden en een huishouden komen wij vaak tijd te kort. We besteden veel aandacht aan gezond eten en gezonde boodschappen maar dat bewegen schiet er eigenlijk altijd bij in! Challenge dus!!

    Marlous: heb je nog tips voor ons, wij gaan van 1 tot en met 9 mei een weekje naar Griekenland.

    Reageer
  12. Heleen 5 jaargeleden

    Leuk! Ik ga meedoen.
    ‘S avonds niet snoepen is de grootste uitdaging, maar ik ga er voor

    Reageer
  13. Jana 5 jaargeleden

    Ik doe mee! Vooral de ‘kleine snoepmomentjes’ vallen mij enorm zwaar. en de weekends…

    Reageer
  14. Willemijn 5 jaargeleden

    Ik heb er zin in!!! Ben benieuwd of het gaat lukken! Hou vooral in het weekend wel van wat hartigs en een glaasje wijn/bier. Maar ben zeker gemotiveerd!
    Erg leuke challenge (tot nu toe :)).

    Reageer
  15. Sannie 5 jaargeleden

    Leuk je enthousiasme! Ga je zeker volgen!

    Reageer
  16. Nynke 5 jaargeleden

    Heerlijk dat enthousiasme, je energie en positiviteit! Ik wil ook meedoen!

    Reageer
  17. Samantha 5 jaargeleden

    Heel leuk ik doe mee????????????

    Reageer
  18. Samantha 5 jaargeleden

    Vraagje. In filmpje zeg je dat je je kan abonneren. Maar hoe doe ik dat?

    Reageer
  19. Lineke 5 jaargeleden

    Aaahhhh, vorige keren deed ik nooit mee aan de challenges. Nu heb ik twee vriendinnen overgehaald om met me mee te doen.
    Geen idee of het lukt maar we gaan ons best doen.

    Groetjes, Lineke, Rianne en nadieh

    Reageer
  20. Sandra 5 jaargeleden

    Jaaa, ik doe ook mee. Het wordt een zware dobber om niet meer te snoepen, maar er moet nu wat gebeuren voor dat ik weer veel te dik word…
    Ik ga extra vaak op je website Optimavita kijken om gemotiveerd te blijven!!
    Ben heel benieuwd hoe ik een weekje vakantie all inclusive ga overleven…???

    Reageer
  21. Amany 5 jaargeleden

    Ik was een zak chips aan eten en het moment dat je zei: ‘We starten vandaag! Geen excuses, je start nu!’ keek ik naar de zak legde hem opzij en zei: ‘I’ll come back for you!

    Reageer
  22. Janita 5 jaargeleden

    Ja, ik doe ook mee! Het gezond eten gaat goed, na bijna 30 kg te zijn afgevallen weet ik ook heel goed ik wel en niet moet eten, maar toch is de bewuste keuze nog heel moeilijk soms. Ik heb er zin in!

    Reageer
  23. Vera 5 jaargeleden

    Hoezo enthousiast 🙂
    Ik doe mee! De afgelopen 2 weken was ik al begonnen om het sportritme er weer in te krijgen. Na een astmatische periode is het soms even lastig de draad op te pakken. Dat is gelukt.
    De extra stimulans van de challenges en van alle lezers die meedoen vind ik altijd SUPER!!

    Reageer
  24. Sannie 5 jaargeleden

    Jaaaaa ik ga meedoen! Superleuke video !!!! Erg motiverend!!!!!

    Reageer
  25. Marjolein 5 jaargeleden

    Jaa, ik ga ook proberen mee te doen…
    Het kan zijn dat ik moet afhaken halverwege ivm een operatie… maar tot die tijd ga ik het zeker proberen tot hoever mijn gezondheid het toe laat… 🙂

    Ben benieuwd naar alle uitdagingen die komen gaan deze 6 weken!!

    Reageer
  26. Katrien 5 jaargeleden

    Hoi,

    Vorige week was ik op zoek naar gezonde dagmenu’s en kwam zo op jouw site terecht.
    Ik was meteen verkocht. Je dagmenu’s zijn lekker en met niet al te veel rekenwerk. Na 1 week op zo’n manier eten voel ik me al een pak ondernemender/fitter. Ik doe zeker mee met de challenge. Vooral bewegen wordt een uitdaging.

    Reageer
  27. PatriciaKleijn 5 jaargeleden

    Wat leuk zeg en wat goed dat er elke week iets bij komt zo blijft het afwisselend en leuk. Ik ga zeker meedoen omdat ik een beetje vastloop nu met het gezonder leven zit nu een beetje in een dip dus ik ga er zeker voor 😀

    Reageer
  28. Annet 5 jaargeleden

    Doe ook heel graag mee, omdat ik echt een jojo type ben helaas.

    Reageer
  29. Fit 5 jaargeleden

    Ik doe ook mee!

    Reageer
  30. Frederique 5 jaargeleden

    Ik doe ook mee! Met de vorige challenge, het bijhouden van je eten, ben ik al een kilo kwijt geraakt. Mijn streven is 3kg dus dat gaat al top! In mijn leven is qua indeling de laatste 3/4 maanden veel veranderd dus wil mbv deze challenge een nieuw patroon proberen te creëren in mijn week.

    Reageer
  31. Annemarie Voets 5 jaargeleden

    Super Marloes, ik doe graag wee mee

    Reageer
  32. Katinka 5 jaargeleden

    Ik doe mee, Marloes! Drie keer sporten moet makkelijk lukken, maar niet snoepen op 2 genietmomentjes na wordt echt een uitdaging 🙂

    Reageer
  33. barbara 5 jaargeleden

    Ik doen mee!

    Reageer
  34. Cynthia 5 jaargeleden

    Jaaaa leuk! Ik doe ook mee

    Reageer
  35. Marianne 5 jaargeleden

    Na het zien van je filmpje kan ik alleen nog maar zeggen ik doe mee;-)

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: