Persoonlijk Voeding

Eten zonder toegevoegde suikers: Onze ervaring!

Door

In onderstaande video vertellen we je hoe wij de afgelopen voedingchallenge hebben ervaren. Een hele week lang hebben we geprobeerd te eten zonder toegevoegde suikers. Wil je weten of het ons gelukt is? Kijk dan snel!



Allebei hebben we dus een uitzondering gemaakt en een product gegeten waar suiker in zit. Een perfecte voeding is helemaal niet nodig, als je over het algemeen maar goed oplet. Als je weet dat je in een week 3 verjaardagen hebt, kun je misschien beter keuzes maken in ongezonde producten. Maar als je af en toe een feestje hebt, hoef je echt niet alles te laten staan!

We hebben ons beiden heel goed gevoeld in de afgelopen week. We hadden veel energie en konden ons goed concentreren. In hoeverre dat echt door de suiker komt, zal je nooit weten. Het voelt in ieder geval goed! Wij gaan dan ook beiden door met het letten op toegevoegde suikers in producten. Zeker wat betreft de hoofdmaaltijden. Af en toe een suikerrijk tussendoortje is naar onze mening geen probleem.

Hoe is jouw afgelopen week gegaan? Heb je de challenge serieus gevolgd, of heb je aanpassingen gedaan naar je eigen omstandigheden? Allebei is natuurlijk prima. We zijn ook heel benieuwd of deze challenge je aan het denken heeft gezet. Ga jij in het vervolg beter opletten, of heeft het voor jou niets veranderd?

Groetjes, Albert en Marloes

Vertel, hoe ging het bij jou? Hoe ga je nu verder?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (8)
  1. natanja 7 jaargeleden

    video staat nog op prive ,jammer , ik gaan hem zeker kijken ben erg benieuwd naar jullie ervaringen

    Reageer
  2. Esther 7 jaargeleden

    Leuk filmpje om te zien! Aangezien vooral Albert normaal gesproken ontbijt met producten met toegevoegde suikers, ben ik eigenlijk wel benieuwd wat hij afgelopen week heeft gegeten als ontbijt, want dat is voor mij altijd de lastigste maaltijd om gezond te eten.

    Reageer
    • Marloes 7 jaargeleden

      Havermoutpap met banaan, Brinta met banaan of muesli met vers fruit en wat geraspte kokos! Deze drie ontbijtjes hebben we afgewisseld. Kijk anders ook eens naar de eerdere artikelen over gezond ontbijten! Van havermoutpap is een video te vinden.

      Reageer
  3. Martine 7 jaargeleden

    Hallo ik heb een vraagje. Hoeveel stuks fruit raad je maximaal aan per dag?

    Bij mijn ontbijt heb ik altijd een halve banaan (door de havermout) en vandaag een mandarijntje.
    Tussendoor heb ik vandaag een lekkere nectarine, perzik en een paar stukjes ananas genomen.
    Na het trainen de andere helft van mijn banaan.

    Dus in totaal 1 banaan 1 nectarine, 1 perzik, 1 mandarijn en een paar stukjes ananas.
    Meestal heb ik iedere dag 1 banaan, 1 appel en 1 mandarijn of portie aardbeien.

    Alvast bedankt!
    Liefs!

    Reageer
    • Marloes 7 jaargeleden

      Hallo Martine, ik vind 3-4 stuks fruit per dag geen probleem. Ik zou zelf proberen niet iedere dag op 4 of hoger te zitten, ivm natuurlijke suikers. Maar je kunt natuurlijk altijd beter een extra mandarijntje eten dan een stroopwafel 🙂

      Reageer
  4. Jorien 7 jaargeleden

    Hey Marloes en Albert, leuk om te zien hoe jullie het ervaren hebben. De week ging bij mij goed, alleen zaterdagavond had ik een uitzondering. Mijn zus kwam op bezoek dus we zijn heerlijk uit eten geweest. Prima 🙂 Ik wil suikervrij (vrijwel suikervrij) doorzetten, ook omdat ik exact hetzelfde als Albert heb: je bent veel stabieler en minder onderhevig aan “sugarrushes” ofzo. Ik heb er alleen op het moment vreselijk moeite mee. Het lijkt wel dat wanneer ik een “uitzondering” heb gemaakt, ik moeilijk weer compleet terug naar suikervrij kan. Hoe dan ook, heb het er op het moment even lastig mee. Zeker omdat ik vreetbuien krijg, als ik eenmaal 1 ding heb gehad. Dan gaat de rest van de paar koekjes die in de trommel zaten er vrolijk achteraan zeg maar. Net alsof de rem er dan finaal vanaf vliegt. Hebben jullie nog tips om dit soort vreetbuien te voorkomen? 🙂

    Reageer
    • Albert 7 jaargeleden

      Klinkt stom, maar blijven oefenen! Nooit meer een koekje eten is geen optie, dus blijf proberen om ÊÊn (of twee) koekjes te nemen. Plaats de trommel direct terug in de kast en zet er iets anders bovenop, dan kost het een extra handeling om nog een koekje te pakken. Blijf in gedachten houden dat een heleboel koekjes eten niet ideaal is, maar als dit maar heel af en toe gebeurt ook geen ramp is. Laat je niet uit het veld slaan door 1 ‘eetbui’! Succes!!

      Reageer
      • natanja 7 jaargeleden

        en als je klein bent zetten het hoger kost het nog meer moeite !!

        Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: