dagmenu 14 afvallen
My/Your day in food Voeding

What I Eat in a Day #14 – Dagmenu Afvallen

Door

Ik ga je vandaag laten zien wat ik eet als ik wil afvallen. Natuurlijk weet ik dat ik niet hoef af te vallen, maar na afgelopen weekend (zie mijn vlogs), is het wel nodig om even een paar balansdagen te hebben. Ik weet dat ik me weer veel fitter en lekkerder voel als ik een paar dagen extra oplet. Kijk mee naar hoe ik dat doe.



In de video zie je mijn eten en drinken van afgelopen dinsdag. Ik werkte in de ochtend thuis en ging rond 14:45uur naar mijn praktijk, waar ik een aantal cliënten zag. Daarna gaf ik twee sportlessen op de sportschool waar ik werk.

Ik hoop dat je wat inspiratie hebt opgedaan uit mijn dagmenu. Ik raad je aan om het nooit klakkeloos over te nemen, maar altijd goed te blijven luisteren naar je eigen lichaam. Let er daarbij goed op wanneer je honger hebt en wanneer je genoeg hebt gegeten.

De video over het eten van koolhydraten vind je hier. Kijk hem zeker even als je meer wilt weten over waarom ik op deze manier eet. Ook hierbij geldt dat het zeker niet voor iedereen aan te raden is. Vooral mensen met een intensief beroep, hebben soms behoefte aan een grotere hoeveelheid koolhydraten in hun voeding.

Voeding blijft altijd ontzettend persoonlijk. Een patroon van een ander overnemen zal je voor een paar weken volhouden, maar daarna niet meer. Pas het dus altijd aan op jouw eigen wensen, om een langdurend effect te bereiken.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.

Groetjes, Marloes

Eet jij heel anders? Heb je iets aan mijn tips. 

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (14)
  1. Sandra 5 jarengeleden

    Thanks voor de inspiratie! Ik eet heel anders, maar ik heb veel aan je tips en ideeën!

    Ik ga binnenkort verhuizen dus ik ben nogal raar aan het eten (koelkast en kastjes moeten leeg;) ) Daarbij ben ik ook een stuk minder streng wat tussendoortjes betreft, want stress. Tja, ook al zijn je tussendoortjes rijstwafels met pindakaas, als je daar teveel van eet voel je je ook niet goed…
    Ik kan niet wachten tot ik weer normaal ga eten…heb wel weer een balansweekje nodig!

    Reageer
    • Marloes 5 jarengeleden

      Oohhh dat kan ik me zo goed voorstellen! Succes met de verhuizing!

      Reageer
      • Sandra 5 jarengeleden

        Dank je 🙂

        Reageer
  2. -123- 5 jarengeleden

    Whahaha tussendoor wat reclame :p (of hopelijk mogelijk toekomstige sponsoring)

    Reageer
    • Marloes 5 jarengeleden

      De reclame wordt aangepast op jouw kijkgedrag….die verschilt dus per persoon ;). Geen idee wat je kreeg te zien dus 🙂

      Reageer
      • -123- 5 jarengeleden

        Ik vind dat het juist leuk! Ik wist niet dat body en fit tropische flavours had en vifit nu ook al zo snel proteïne poeder!

        Reageer
  3. Anne 5 jarengeleden

    Leuke video!!
    Ik zie bij jou altijd vrij veel kip en zuivelproducten in gerechten, goed voor de eiwitten, maar is zoveel eiwit nodig en gezond in ook kunstmatige vormen? Ik ben heel benieuwd hoe jij denkt over de documentaire ‘what the health’, lijkt me super interessant om een artikel over te lezen of video over te zien van jou!

    Reageer
    • Marloes 5 jarengeleden

      Het is echt niet perse nodig, maar ik voel me er fijn bij. Ik heb de documentaire nog niet gezien, maar natuurlijk wel veel gehoord en gelezen. Ik vind dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Naar mijn idee kan een vegetarische/veganistische voeding heel gezond zijn, net als een voeding mét vlees en vis :).

      Reageer
  4. Neverdullmoments 5 jarengeleden

    Ik vind dit soort video’s super inspirerend, blijf dit vooral doen! 😀

    Reageer
  5. Amy 5 jarengeleden

    Hoi Marloes,

    Ik eet vaak (en veel) magere kwark en Skyr om ruim voldoende eiwitten binnen te krijgen voor het sporten.
    Ik meng dit met Happy Flavour van Body & Fit.
    Nu ben ik benieuwd wat jouw mening over dit product is.

    Reageer
    • Marloes 5 jarengeleden

      Ik zou het niet te veel en te vaak gebruiken, om jezelf niet teveel te wennen aan een zoete smaak. Maar voor af en toe vind ik het prima!

      Reageer
  6. Ilse 5 jarengeleden

    Ik probeer, nu ik op mezelf woon, wat meer op mn voeding te letten met behulp van Myfitnesspall. Nu kom ik echt steeds boven mijn calorie-voorschrift uit en eet ook meer koolhydraten dan volgens de app zou moeten… What to do?!

    Reageer
  7. Annabel 4 jarengeleden

    Hoi Marloes, ik heb een vraagje.. Ten eerste wil ik even kwijt dat ik je al heel lang volg en vooral heel veel heb aan al je lekkere recepten. Nu ben ik al een redelijke tijd bezig met gezond eten en op af en toe een cheatdagje gaat het heel goed. Sinds kort probeer ik ook meer te sporten en zie steeds meer resultaat, dat doet me goed. Het enige wat ik moeilijk vind is de eetschema’s. Ik maak nu elke zondag mijn eetschema voor de komende week, dit kost me veel tijd en ik kan dan ook heel chagerijnig worden als ik door een afspraak of iets me er niet aan kan houden. Hoe doe jij dit? Werk jij gewoon lekker zonder eetschema en kijk je per dag wat je luncht en dineert? Dit zou ik het liefst willen doen, alleen ben bang dat ik dan onbewust heel erg ga uitschieten in koolhydraten of net te weinig groente pak.. Heb jij tips? Alvast heel erg bedankt 💓

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: