Afvallen Challenge Voeding Voedingstips

Challenge: Gezonde week voor de Feestdagen!

Door

Collage gezond

Het is weer bijna december, een maand vol feestdagen, borrels en etentjes. Ik weet dat het voor heel veel mensen niet haalbaar is om in die maand te focussen op gezond leven. Daarom lijkt het me leuk om met zijn allen nog even extra aandacht te besteden aan gezondheid, voordat december begint! Daarom heb ik vandaag een uitdaging voor jullie: de hele komende week extra gezond leven! Hoe en wat, dat lees je hieronder.

Volgende week maandag is het 1 december, we hebben dus precies nog 7 dagen voordat alle feestdagendrukte begint. Inmiddels zijn de pepernoten en zelfs de luxe kerstmaaltijden al volop in de supermarkten te verkrijgen. Het is dus verleidelijk om ‘alvast te beginnen met genieten’. Mijn uitdaging voor jou is om juist het tegenovergestelde te doen.

Ik daag je uit om tot en met zondag extra aandacht te besteden aan gezond leven, om met een extra goed gevoel de decembermaand in te gaan!

Om het wat meer specifiek te maken, hieronder de precieze ‘regels’ voor de komende dagen:

  • Maak je hoofdmaaltijden gezond, tips vind je in dit artikel.
  • Kies voor gezonde tussendoortjes, ideeën vind je hier.
  • Drink gezond. Vooral thee, water en koffie (max. 6 koppen per dag) en voor de afwisseling een glas light frisdrank, rivella, crystal clear of suikervrije siroop. Een zelfgemaakte smoothie, of een glas melk/karnemelk is natuurlijk ook prima. Waarom zoetstoffen in mijn ogen af en toe best kunnen, lees je hier.
  • Beweeg deze week minimaal 3x. Als je geen sport doet, kun je ook een stuk gaan wandelen, fietsen of bijvoorbeeld gaan zwemmen. Als het voor jou haalbaar is om vaker te bewegen, doe dat dan!
  • Omdat het écht niet allemaal 100% gezond hoeft te zijn, mag je één genietmomentje uitkiezen. Bedenk vooraf goed wat je planning is voor deze week, zodat je jouw genietmoment bewaart voor het ideale moment.

Bovenaan

Ik besef me dat dit zeker niet gemakkelijk gaat zijn, in de periode vlak voor Sinterklaas. Ik weet echter zeker dat we dit kunnen, vooral als we weten dat we het met z’n allen doen! Laat dus hieronder zeker even weten als je meedoet, dan steun je niet alleen mij…maar ook alle anderen die ervoor gaan!

Ik zal je natuurlijk deze week helpen herinneren aan de challenge in de artikelen die verschijnen en op Facebook.

Ik hoop dat jullie massaal mee doen, heel veel succes!

Groetjes, Marloes

Ga jij deze uitdaging aan?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (32)
  1. Emma 5 jaargeleden

    Ik doe mee! Ik heb er zin in 🙂

    Reageer
  2. Ati 5 jaargeleden

    Ik doe mee. Heb de laatste weken te veel gesnoept en voel me daar niet fijn bij. Dus. ..ik ga ervoor!

    Reageer
  3. Jantine 5 jaargeleden

    Ik ben d’r ook bij!

    Reageer
  4. Esther Marieke 5 jaargeleden

    Wat een goed idee! Ik ga zeker meedoen. Al lukt gezond eten hier gelukkig bijna altijd wel.

    Reageer
  5. Manon 5 jaargeleden

    Ik doe mee!

    Reageer
  6. Moniek 5 jaargeleden

    Ik doe ook mee!

    Leuk!

    Reageer
  7. Mellie 5 jaargeleden

    Ik doe ook mee! 🙂

    Reageer
    • Marloes 5 jaargeleden

      Super leuk dat jullie allemaal mee doen!

      Reageer
  8. Laura 5 jaargeleden

    Ik doe zeker mee! In mijn schooltas zitten dan vandaag al 4 stukken fruit, een salade voor de lunch en 2 havermout koekjes. En natuurlijk een fles water!

    Reageer
    • Emma 5 jaargeleden

      Hi Laura! Wat maak je dan voor salade voor naar school? Ik wil graag wat anders dan die standaard boterhammen, maar ben altijd bang dat salades verlept worden, haha.

      Reageer
      • Lenneke Dam 5 jaargeleden

        Neem de dressing in een apart bakje mee dan verlept je sla niet. Verder lekker combineren met alles wat je lekker vind. Ik neem het ook vaak mee naar mijn werk

        Reageer
      • Jaelah 5 jaargeleden

        Ik vind een wrap ook altijd wel een lekkere afwisseling voor de standaard boterham. Een wrap kan je heel goed beleggen met allerlei gezonde producten. Zo had ik vandaag een meergranenwrap met zalm, rucola en komkommer mee als lunch.

        Reageer
  9. Lilian 5 jaargeleden

    Ik doe ook mee!

    Reageer
  10. Emy 5 jaargeleden

    Leuk!
    Ik had dit ook al voor mijzelf als doel gesteld :-))

    Reageer
  11. Gwendolyn 5 jaargeleden

    Dit was net de stok achter de deur die ik zocht. Ik doe ook mee!

    Reageer
  12. petra 5 jaargeleden

    Ik doe ook mee…heb vanochtend iets niet zo gezond gegeten…maar deze challenge zet me meteen weer op scherp..thx voor de uitdaging!

    Reageer
  13. Jaelah 5 jaargeleden

    Ik doe mee! Afgelopen week was één grote cheat-week voor mij met allerlei lekkere dingen. Natuurlijk moet dat af en toe kunnen, maar het gevaar bij mij is dat ik erin blijf hangen. Dus dan is dit een goede stok achter de deur. Mijn genietmoment is ook al gepland, dus moet goed komen.

    Reageer
  14. Paula 5 jaargeleden

    Yes, ik doe mee, alleen wel 3 etentjes deze week :-), maar ik zal gezonde keuzes maken!

    Reageer
  15. Marijn 5 jaargeleden

    Ik doe mee! Vanochtend op de fiets naar m’n werk gegaan en vanmiddag de taart bij een verjaardagsfeestje laten staan!

    Reageer
  16. Vera 5 jaargeleden

    Goed idee, ik ga ook weer meedoen!
    Na vorige week uiteindelijk toch niet ziek te zijn geworden heb ik mijn energie weer terug en is het fijn om er een week ‘gezond tegenaan te gaan’!! 🙂

    Reageer
  17. malaika 5 jaargeleden

    Ik doe mee. En bij deze voor iedereen die meedoet zet hem op. We kunnen t 😉

    Reageer
  18. lianne 5 jaargeleden

    Top! Net wat ik nodig had.. Ik doe mee!!

    Succes allemaal 🙂

    Reageer
  19. Inge 5 jaargeleden

    Ik doe mee!!:) op dit moment zit er een home-made spelt/kwarkbrood met rozijnen en kaneel in de oven, om de lunch iets interessanter te maken:) en een alternatief te hebben voor de heerlijke havermoutpannenkoeken die ik bijna dagelijks eet:D

    Reageer
  20. laura 5 jaargeleden

    Hier doet nog iemand mee 🙂

    Reageer
  21. Ati 5 jaargeleden

    Dag 2 en ik moet zeggen het gaat prima! Voel me er goed bij en kost niet zoveel moeite. Even die knop weer om!

    Reageer
  22. Monica 5 jaargeleden

    Ik doe ook mee en ik heb deze week ook twee etentjes op de planning staan en zal zo gezond mogelijk eten

    Reageer
  23. Anne 5 jaargeleden

    Hee Marloes, wat een ontzettend leuk idee!
    Ik zou graag mee willen doen maar ik ben herstellende van een eetstoornis (Vooral het aankomen moet gebeuren). Ik heb een aankomlijst en daarmee moet ik 3x op een dag een tussendoortje ter grote van bijvoorbeeld evergreen koekjes (dus tussen de 130 – 200 kcal). Ik zou het wel leuk vinden om ook iedere dag een “gezond” tussendoortje te nemen alleen dan wel met dezelfde hoeveelheid kcal. (Verplicht van mijn instantie)
    Heb je misschien tips voor mij?

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: