Bewegen Voeding

60 Dagen Challenge – Update dag 30!

Door

Het is vandaag dag 30 van de 60 Dagen Challenge. We zijn halverwege! We vinden het tijd voor een update in videovorm, waarin we jullie laten weten hoe het bij ons gaat en wat tot nu toe de resultaten zijn.


We zijn daarnaast erg benieuwd hoe het met jullie gaat! Lukt het je om 4x per week te bewegen? Zijn de voedingschallenges gelukt, of had je er veel moeite mee?

Als je nog niet (volledig) mee doet, voel je dan vrij om alsnog in te stappen! We hebben nog 30 dagen te gaan en ons doel is om zo fit mogelijk de zomer in te gaan. Wil jij dit ook? Twijfel dan niet en doe mee! Het enige dat je hoeft te doen is 4x per week een beweegmoment in je dagelijkse patroon te bouwen. Dit kan bijvoorbeeld ook een van de home workouts zijn die we de afgelopen tijd hebben gedeeld, je bent dan in 10 minuten al klaar! Volg daarnaast de site voor de challenges op het gebied van voeding. Die van deze week kon je gister lezen.

We gaan er met z’n allen nog even flink tegenaan, voor de komende 30 dagen. Blijf de lat hoog leggen voor jezelf en doe wat je kunt. Af en toe iets ongezonds eten is daarbij helemaal niet erg, maar geniet er dan wel van!

Heb je vragen over beweging of voeding of zou je graag artikelen of filmpjes zien over een bepaald onderwerp? Laat het dan weten bij de reacties.

Veel succes!

Groetjes, Albert en Marloes

Hoe gaat het bij jou? Laat het ons weten!

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (6)
  1. Annette 6 jaargeleden

    Hallo Albert en Marloes,

    Hier gaat het hartstikke goed! Qua bewegen dan.
    Beweeg elke dag nu wel minimaal een uur (wandelen, mountainbiken/racefiets, gewoon fietsen, hardlopen of skeeleren). Alleen het niet snoepen vind ik nog wel lastig. Als ik alleen ben lukt het prima, maar als m’n vriend er weer is ( das zo’n dikke snoeperd) dan gaat het weer mis.
    Verder ging het met het drinken goed, neem sowieso geen suikerrijke dranken, dus dat was een eitje.
    Deze week ga ik voor de 2×2 groente en fruit.
    Ga zo door met jullie site, super leuk om te zien allemaal en motiverend!

    Groetjes, Annette

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Dank je wel Annette! Veel succes verder!

      Reageer
  2. Jorien 6 jaargeleden

    Hey jongens,

    Leuk om te zien, dit filmpje. Hoor je toch ook even van jullie kant dat ‘t ook echt uitdagingen zijn 🙂 Hier gaat t qua eten fantastisch. Bijna 100% gezond (min mijn half bakje caramelvla na het eten, ik MOET een toetje! haha). Ik snoep helemaal niet en hou me ook netjes aan mijn porties, en dat zelfs onder de tentamen/deadlinedruk van het moment! (= ultieme moment om te zeggen “screw it! ik neem gewoon…”) Normaal gesproken sport ik 3/4 keer in de week, en dat schiet er een beetje bij in helaas. Ik doe netjes mijn rpmlessen 2x in de week sowieso, maar ben echt van sochtends tot savonds laat aan mijn onderzoek (voor deadline) ; en ondertussen heb ik lang geleden nog toegezegd extra te werken, dus mijn tijd is propvol. Gelukkig heb ik nog een half weekje daarmee te gaan. Dus daarna doe ik weer mee ook op sportgebied, jongens!

    Liefs, Jorien

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Goedzo Jorien!! Ik neem zelf ook vaak een klein waterijsje als toetje (perenijsjes, mjam!), dan heb je toch even iets zoets maar niet teveel suiker en totaal geen vet!.

      Reageer
      • Jorien 6 jaargeleden

        Waterijsjes! Dat is ook een goed idee, zeker met het warmere weer! 🙂 Al ben ik toch meer een zuivelpersoon voor na het avondeten. Heb je ook suggesties voor “betere keuzes” op dit gebied? Ik begrijp dat magere kwark of yoghurt een betere keus is, maar maakt het bijvoorbeeld veel uit of je vanillevla, caramelvla of vanilleyoghurt neemt? Ik wil ook nog wel eens een beetje magere kwark met een theelepel halvajam nemen. Wat zijn je gedachtes hierover?

        Reageer
        • Marloes 6 jaargeleden

          In vla zit veel suiker en verzadigde vetten, in vanilleyoghurt veel suiker. Gezond kun je deze dus niet noemen. Maar dat hoeft ook niet altijd!! Neem af en toe gewoon lekker wat je het aller lekkerst vindt, ookal is dat slagroomijs ;-). Gezonder is inderdaad magere kwark of yoghurt, een beetje halvajam of bijvoorbeeld wat vers fruit erdoor is een goede optie om het wat zoeter te maken. Eventueel heb je de optimel toetjes, als je niets tegen zoetstoffen hebt tenminste… Ik vind af en toe wat zoetstof best kunnen!

          Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: