Leefstijl Vraag maar raak

Vraag maar raak #14 – Gezond leven

Door

Ik plaatste vorige week een melding op Facebook en Instagram dat ik een vraag maar raak video ging opnemen. Jullie hebben massaal vragen gesteld over gezond leven. Ik vind het echt ontzettend leuk om te weten waar jullie meer informatie over willen hebben. Ik heb een aantal vragen uitgezocht, helaas kan ik ze niet allemaal beantwoorden. In deze editie onder andere alles over eetbuien tijdens je menstruatie, het vervangen van melk en over buikspieroefeningen na de zwangerschap.



Ik hoop dat ik jullie vragen heb kunnen beantwoorden. Als jij de volgende keer ook een vraag wilt stellen, volg me dan op Facebook of Instagram, dan blijf je op de hoogte van wanneer ik een video ga opnemen.

Groetjes, Marloes

Heb jij nog aanvullende tips over eetbuien tijdens de menstruatie? Wat werkt voor jou?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (7)
  1. Vera 6 jaargeleden

    Leuke vragen weer!
    Mijn tip voor de menstruatieperiode…ik kies soms gewoon 1 lekker product, bijvoorbeeld een zak M&M’s, die ik dan gewoon in 2 dagen opeet! 🙂 Klinkt misschien stom, maar dan weet ik dat ik het bij dat ene product hou. Dat spreekt ik dan af met mezelf, zeg maar. Dat werkt beter dan dat k 3 of 4 dagen lang door huis blijft struinen op zoek naar van alles.
    Zo herkenbaar trouwens! Ik vond de vraag over ‘1 pak koekjes per week in 1 keer of verdelen’ ook erg leuk. Ik snap ‘m helemaal!!! 🙂

    Reageer
  2. Angela 6 jaargeleden

    Haha bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag (ja, die over de koekjes :p), weet ik dat ook weer. ik vind jou blog echt super leuk! Met name omdat dit gewoon een lekker nuchter blog is en niet zo gefocust is op superfoods, geen koolhydraten etc. Ga zo door!!

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Dank je wel! Ook voor je super leuke vraag 🙂

      Reageer
  3. Zoë 6 jaargeleden

    Hi! Goeie tips! Ik heb nog een suggestie voor een video;

    Iedereen kent waarschijnlijk wel Julia’s, het pasta tentje dat op bijna elk station wel te vinden is. Met mijn werk lunchen we daar elke woensdag. Super lekker en gezellig natuurlijk! Maar nou vraag ik me af… Hoe gezond zijn die pasta’s? Ik neem altijd de volkoren penne als pasta soort, en hou onwijs veel van carbonara. Ik wil m’n lunch niet al te calorierijk hebben, dus vroeg ik me af; wat zijn de voedingswaarden van deze pasta’s en hoe maak ik een gezonde keuze als ik een genietmomentje bij de julia’s inplan?

    Zou echt te gek zijn als hier een artikel/reactie op zou komen!

    Groetjes!

    Reageer
  4. ornella 6 jaargeleden

    Beste Marloes,

    Ik heb een vraagje over de calorieinname op een dag als je afvalt. Als een vrouw op dieet is en bijvoorbeeld 1200 kcal mag eten, maakt het dan uit of ze die 1200 kcal eet door het eten van koekjes en chocolade of door alleen gezonde dingen te eten? Gezonde voeding is natuurlijk veel voedzamer en beter voor je, maar ik vraag me gewoon af als je binnen je calorieinname blijft het dan uitmaakt wat je eet!

    Alvast bedankt!

    Reageer
    • sweetpea 6 jaargeleden

      Ik heb ooit een tijd lang heel goed opgelet, door bepaalde zaken wel en niet te eten wat het met mijn lichaam, geest en energie deed.
      Dit omdat ik sommige verklaarbare en sommige onverklaarbare klachten had. Een van de dingen waar ik achter ben gekomen is het volgende. Als ik iets met bijvoorbeeld maizena eet, of snelle koolhydraten dus witbrood, witte rijst, witte meel gebruik dat ik veel minder afval bij eenzelfde calorie opname als bij lange koolhydraten zoals bruine rijst, volkoren pasta, speltmeel etc.
      Ook mijn energie werd beter, ik had minder dip momenten en ik sliep beter.

      Van andere mensen (ik ondersteun mensen op een forum met het afvallen) hoor ik dat zij weer aankomen van andere producten. Zo vallen mensen die regelmatig in hun eetpatroon karnemelk drinken met een smaakje, bijvoorbeeld citroen af. En als ze deze vervangen in hetzelfde eetpatroon voor bijvoorbeeld Optimel stagneren ze of gaat het gewicht weer toenemen.

      Ook ben ik erachter gekomen dat het aantal Kcal en mijn beweging ten opzichte van veel andere vrouwen respectievelijk achter en hoger moet zijn om hetzelfde gewichtsverlies te krijgen.

      Dit is natuurlijk geen wetenschappelijk bewijs. Maar je zou het zelf best een keer een tijdje kunnen uitproberen.

      Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: