Leefstijl Rust en ontspanning

Rekken, wat en waarom? Mijn Stretch Routine

Door

In de afgelopen vlogs vertelde ik een aantal keer dat ik de laatste tijd meer aan het rekken en strekken ben. Ook zag je me regelmatig de oefeningen doen. Ik kreeg vervolgens van heel veel van jullie het verzoek of ik hier eens meer over wilde vertellen. Ik heb besloten een combinatie video te maken waarin ik samen met jou mijn stretch routine uitvoer. Ondertussen vertel ik je over de voordelen van rekken en mijn ervaring ermee. Ik hoop dat je het leuk vind!



Ik probeer dus zo vaak mogelijk even mijn spieren op te rekken. Ik focus daarbij voornamelijk op mijn benen, omdat ik voor die spieren het meeste verkortende krachtoefeningen doe. Ik voel me er super goed bij, kan mijn oefeningen beter uitvoeren en heb minder last van spierpijn. Ook merk ik dat de stretch oefeningen steeds beter gaan. Ik kom telkens een stukje dieper en verder.

Wil jij nog eens rustig nalezen waarom rekken en strekken zo belangrijk is, kijk dan eens naar dit artikel. Ik kan het je in ieder geval zeker aanraden. Mocht je het ook gaan doen, laat dan zeker even jouw ervaringen hieronder achter.

Ik hoop dat je de video fijn vindt! Als jij verzoekjes hebt, hoor ik dat ook graag.

Groetjes, Marloes

Rek en strek jij vaak? Of net als ik te weinig?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (8)
  1. Sandra 3 jaargeleden

    Lekker rustgevend, de video! Ik ga het proberen, ik stretch veel te weinig…

    Reageer
  2. Marjolein 3 jaargeleden

    Fijne video! Ik vind stretchen ook heerlijk, wij doen het met de loopgroep altijd wel na het hardlopen maar ik zou het tussendoor ook wel vaker willen doen.

    Wat ik extra fijn aan deze video vind is het relaxte muziekje op de achtergrond! Soms mis ik wel eens muziek in de videos. Daar heb je vast je redenen voor. 🙂

    Groetjes Marjolein

    Reageer
  3. Ilse 3 jaargeleden

    Jaaa hier hoopte ik al op! Ik bekijk nu steeds je oude video met strek routine ???

    Reageer
  4. Kim 3 jaargeleden

    Prettige video

    Reageer
  5. Lola 3 jaargeleden

    Ik vond dit echt super chill, dankjewel!

    Reageer
  6. Anna de Groot 3 jaargeleden

    Hoeveel keer per week doe je dit?

    Reageer
    • Marloes 3 jaargeleden

      Ik probeer zo vaak mogelijk. Meestal 3-4x per week.

      Reageer
  7. Nanja 2 jaargeleden

    Het valt me op dat je alleen stretcht met flexe voeten, ik doe vaak dezelfde oefeningen nog een keer maar den met gepointe voeten. Is dit een aanvulling of maakt het eigenlijk niet uit?
    En lukt het al om de spagaat goed uit te voeren? 😉

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: