Leefstijl Persoonlijk

Mijn Sportweek #4

Door

Volleyballen

Ik vertelde je een tijd geleden regelmatig wat ik in een week aan sport heb gedaan. De laatste echte ‘mijn sportweek’ stamt uit oktober 2014. Dat is zo lang geleden!! Tijdens de challenge in mei vertelde ik je ook wel eens wat ik die week had gedaan, maar vaak als onderdeel van een groter artikel. Het leek me daarom leuk om weer eens een sportweek met jullie te delen.

Het is officieel zomervakantie. Voor veel mensen betekent dat, dat ze vaak iets minder gaan sporten. Voor mij is het vaak andersom, omdat veel van mijn collega’s van de sportschool op vakantie gaan. Degene die niet op vakantie zijn, vallen in voor hun lessen. Dat betekent dus meer groepslessen geven dan normaal! Ik vind dit altijd heel leuk, omdat je ook eens lessen geeft die je anders niet zo vaak doet. Deze week was dat een les Bodyshape op maandag. Hieronder lees je ook wat ik de andere dagen deed.

Maandag
Ik begon ‘s ochtends met een buikspierkwartier, dat ik altijd geef als ik werk als fitnessinstructeur. Zoals de naam al zegt, doen we 15 minuten buikspieren. ‘s Avonds gaf ik dus een les Bodyshape. Ik deed een Warming up van ongeveer 7 minuten en vervolgens deed ik 3 nummers High Impact Aerobics. Dit betekent voor mij niet teveel moeilijk passen, maar gewoon lekker veel springen en zweten. Daarna deed ik oefeningen voor de benen, billen, borst, armen, rug en buik. In een uurtje train je op deze manier je hele lichaam én je conditie.

IMG_20150713_174713

Dinsdag
Op dinsdag gaf ik mijn eigen lessen, namelijk Zumba en Bodypump. Ik sportte dus 2 uur. Dit lijkt misschien veel, maar ik ben het inmiddels helemaal gewend. Bovendien vind ik de combi van deze twee lessen prima, omdat je met Zumba puur je conditie traint en met Bodypump puur kracht.

Woensdag
Ik twijfelde of ik zou sporten, een dagje rust is misschien namelijk ook wel verstandig af en toe ;). Ik had er echter wel veel zin in en besloot daarom een klein stukje te gaan hardlopen op een laag tempo. Mijn hartslag komt dan niet boven de 140 uit (wat voor mij niet hoog is), ik liep ongeveer 5km.

Donderdag
Op donderdag geef ik, net als op dinsdag, weer Bodypump en Zumba. Omdat ik weet dat ik het fijn vind om veel te sporten, is het belangrijk dat mijn lichaam goed kan herstellen. Daarom neem ik ‘s avonds na mijn lessen altijd nog een kleine maaltijd met koolhydaten en eiwitten. Bij mij is dat vaak kwark met fruit. De koolhydraten vullen mijn energievoorraden weer aan en de eiwitten zorgen ervoor dat mijn spieren kunnen herstellen.

Vrijdag
Nu nam ik wel een rustdag :).

Leg Press

Zaterdag
Ik trainde in de sportschool, dit keer geen lessen maar gewoon lekker voor mezelf. Ik deed 20 minuten cardio (ik maak het dan flink pittig!) en daarna krachtoefeningen. De focus legde ik vandaag vooral op benen en billen, maar ik deed daarnaast ook nog wat andere oefeningen. Als ik voor mezelf train, doe ik relatief weinig herhalingen (ongeveer 3 sets van 15) met een zo hoog mogelijk gewicht. Dit vind ik een fijne afwisseling op mijn groepslessen, waarin ik vooral veel herhalingen doe met weinig gewicht. Zo houd ik mijn lichaam lekker allround.

Zondag
Vandaag ging ik beachvolleyballen met een groep vrienden. Ik vind dit eigenlijk niet eens als sporten voelen, omdat je zo lekker gezellig bezig bent met elkaar. Toch is het best heftig voor je lichaam, omdat je veel aan het springen bent in het mulle zand. Een perfecte workout dus! Ik moet zeggen dat ik mijn benen nog wel flink voelde van zaterdag :). Op de foto zie je mij met het zwarte korte broekje met witte letters en een blauw shirtje.

Volleyballen

Ik hoop dat je het leuk vond om weer eens een ‘mijn sportweek-artikel’ te lezen. Als je dit vaker wilt zien op optimavita.nl, laat het dan zeker even weten. Natuurlijk kun je het ook gewoon zeggen als je het niet zo leuk vindt. Ik vind het heel belangrijk om aan te sluiten op jullie wensen.

Groetjes, Marloes

Wat deed jij deze week aan sport?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (2)
  1. Marvin 4 jaargeleden

    Nu het voetbalseizoen afgelopen is bestaat mijn sportweek bijna alleen uit 3 – 4 krachttraining + 2x hardlopen. Elke donderdagavond beachvolleybal ik, heerlijk om te doen 🙂 (als het weer een beetje meewerkt natuurlijk)

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: