Bewegen Persoonlijk Rust en ontspanning

Mijn sportweek #1

Door

Beginner cardio workout

Omdat de ‘My day in food’ artikelen zo bevallen en jullie aangeven er inspiratie uit op te doen, leek het me een leuk idee om ook eens zoiets op beweeg-gebied te doen. Beweging van één dag is een beetje saai, dus ik introduceer hierbij: Mijn sportweek deel 1! In dit artikel vertel ik wat mijn sportmomenten van de afgelopen week waren en hoe ik de week indeel.

Ik vind sporten heerlijk, ik heb daarom vrijwel altijd 4 sportmomenten in de week. Ook wel eens 5, maar meestal niet meer. Het moet voor mij wel echt leuk blijven, als ik écht geen zin heb ga ik niet of bedenk ik een alternatief beweegmoment. Rust nemen is in mijn sportweek ook erg belangrijk. Dinsdag en donderdag geef ik altijd sportlessen op de sportschool, ik kan dan niet de dag daarvoor of daarna zelf een zware krachttraining gaan doen. Dit bewaar ik daarom vaak voor in het weekend. Kijk maar mee naar mijn afgelopen sportweek:

Zaterdag 22 juni: Het was de planning om even een half uurtje te gaan hardlopen. Albert en ik moesten echter nog even de stad in voor wat inkopen en een vriend van ons had wel zin in een kop koffie. Dat werden 2 kopjes koffie en langer in de stad dan gepland. Bij thuiskomst hadden we geen zin meer om te lopen, dus een rustdag!

Collage row

Zondag 23 juni: Vandaag hebben we de rust van gister dubbel en dwars ingehaald. Ik deed een heftige training op de sportschool. We hebben foto’s gemaakt tijdens de training en ik heb mijn oefeningen uitgelegd, de volledige training vind je komende week op optimavita.nl

Maandag 24 juni: Rustdag

Dinsdag 25 juni: Ik gaf ‘s avonds Zumba en Bodypump bij de sportschool, Sportrade fit- en welness in Paterswolde. Ik geef al ongeveer 9 jaar les en vind het nog steeds heerlijk om te doen! Voor degene die niet bekend zijn met deze lessen: Zumba is een les met allerlei verschillende dansvormen, van salsa tot hiphop en van reggaeton tot buikdansen. Bodypump is een krachttraining met stangen met gewichten. Je traint in elk nummer een andere spiergroep. In mijn les komen benen, borst, rug, biceps, triceps, schouders, kuiten, billen én buik aan bod!

Pump

Woensdag 26 juni: Ik had zin om een korte cardiotraining te doen. Het weer was niet zo lekker en buiten lopen vind ik dan niet fijn. Na een aantal consulten te hebben gehad in mijn praktijk ben ik daarom 15 minuten crosstrainer en 15 minuten loopband gaan doen. Ik deed dit op een pittig tempo, om in 30 minuten zo effectief mogelijk te trainen.

Donderdag 27 juni: Tijd om weer les te geven, donderdag altijd eerst Bodypump en dan Zumba. Deze volgorde vind ik fijner, na het krachttrainen nog even goed losdansen!

Vrijdag 28 juni: Rustdag, in de trein naar een vriendin in België, dus 5 uur lang op m’n kont zitten :-).

Deze week heb ik dus 4 sportmomenten gehad, dit aantal probeer ik eigenlijk iedere week wel te halen. Ik ben zeer tevreden over mijn trainingen van deze week. Soms is mijn motivatie aan het begin van een training niet zo heel hoog, maar weet ik dat ik me tijdens en na het trainen super goed ga voelen. Als ik écht geen zin heb (zoals zaterdag), maak ik er geen drama van en sport ik een dag minder.

Willen jullie vaker een ‘Mijn sportweek’ artikel zien op optimavita.nl? Of vonden jullie dit minder interessant? Wel eerlijk zijn hoor! Ik schrijf uiteindelijk voor jullie :-). Albert zou bijvoorbeeld ook eens zijn sportmomenten op deze manier kunnen laten zien.

Groetjes, Marloes

Hoe zag jouw afgelopen sportweek eruit?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (7)
  1. natanja 6 jaargeleden

    hoi marloes , erg leuk om te lezen heb jij misschien tips voor iemand die net begint en wat gewrichts- klachten heeft met namen knie en ,pols en vingers zijn het ergste !!

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Langzaam opbouwen, goed laten adviseren er per dag kijken wat er mogelijk is. Succes Natanja. Als je veel klachten hebt, raad ik aan om te sporten onder begeleiding van een fysiotherapeut.

      Reageer
      • natanja 6 jaargeleden

        dit doen ik al een keer in de week , maar aangezien ik nog 5 kilo kwijt moet en conditie wil opbouwen wil ik vaker ps ,misschien ook wel lekker om mijn hoofd mee leeg te krijgen !!

        Reageer
  2. Jorien 6 jaargeleden

    Hey Marloes,

    Ik zeg vaker doen! Vind ‘t erg leuk om te lezen, en ben ook erg benieuwd naar Albert z’n sportweek 🙂

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Die komt er binnenkort aan Jorien :-). Dank je!

      Reageer
  3. Leonie 6 jaargeleden

    Leuk om te lezen!
    Ik heb zelf ook les gegeven in de sportschool: Sh’Bam!
    Ken je dat?

    Ben gek op Zumba en daarna een uurtje Xco of iets dergelijks!

    Reageer
    • Marloes 6 jaargeleden

      Ik ken inderdaad het idee van Sh’Bam! Heb het zelf nog nooit gedaan, lijkt me heel leuk. Xco is ook leuk!

      Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: