Bewegen Persoonlijk

Challenge – ‘The upcoming week’

Door

Start New Castle

Deze week is het tijd voor een mini – challenge. Wie durft? Al eerder is er op de website een artikel geplaatst over hoe belangrijk het is om een goede doelstelling te hebben. De komende week staat in het teken van DE doelstelling. Deze doelstelling is bedoeld voor iedereen, jong/oud, fit of niet fit, het belangrijkste is jouw motivatie! Deze week staat in het teken van volgende week zondag, de dag waarop de doelstelling wordt behaald.

‘The upcoming week’ is bedoeld als een eyeopener. Op deze manier wil ik jullie laten zien dat als je een realitische- en persoonlijke doelstelling formuleert, er zeer goede resultaten behaald kunnen worden.

Wat wordt mijn persoonlijke doelstelling? Ik kies voor twee verschillende doelstellingen, een mentale-  en fysieke doelstelling.

1)      Mentale doelstelling: ‘Als ik zondag mijn laatste training heb afgesloten, dan wil ik tevreden zijn over mijn inzet van de afgelopen week.’

2)      Fysieke doelstelling: ‘Mijn zondagtraining, de 400 repetitions work out, moet sneller dan de vorige keer!’

De bedoeling van mijn doelstellingen is het creëren van bewustzijn ten aanzien van de geleverde prestatie. Mijn eerste doelstelling is geformuleerd met als bedoeling grip te krijgen en houden op mijn trainingen. Er is maar één iemand de baas tijdens trainingen en dat ben jezelf. Als ik de komende week tijdens mijn trainingen de volledig inzet toon, dan behaal ik mijn eerste doelstelling.

De tweede doelstelling is belangrijk in het ontwikkelen van vertrouwen in jezelf, het vertrouwen dat een snellere tijd kunt neerzetten. De doelstelling stimuleert je om hard te werken, je wilt immers zondag je doelstelling halen.
Als je zelf een doelstelling formuleert voor deze week, maak hem dan uitdagend, maar houd het wel realistisch! Je kunt geen verbluffende verbeteringen verwachten in één week.

Het schema

Maandag                            Hardlopen          5 kilometer intervaltraining
Tijdens deze 5km moet je 10 keer een versnelling van 15 seconden uitvoeren. Houdt na deze versnelling direct je basistempo weer aan.

Dinsdag                               Circuittraining
Voor vandaag, een zware circuittraining. Voor de training klik hier

Woensdag                         Rustdag

Donderdag                        Keuze uit
Keuze uit de volgende training:

  1. Hardlopen, dezelfde training als maandag
  2. Circuittraining, voor de training klik hier

Vrijdag                                 Rustdag

Zaterdag                             Circuittraining
Vandaag een opwarmer voor morgen, voor de training klik hier

Zondag                                Challenge           400 reps work out op tijd
Mijn tijd was de vorige keer 9.52, wat wordt mijn tijd vandaag? Voor de training klik hier

Natuurlijk kun je ook je eigen planning aanhouden of deze mixen met mijn planning. Stel zelf jouw programma voor de aankomende week op.

Collage3

De week wordt pittig, bepaal voor jezelf wat je denkt aan te kunnen. Zijn bepaalde combinaties te zwaar, pas ze dan aan aan jouw niveau. Als jij zondag maar tevreden kunt zijn over jouw resultaten. En denk eraan: “Alle verbetering is verbetering” Kleine stappen in het werken aan verbetering zijn immers het belangrijkste.

Besef goed dat deze challenge vooral een mentale kwestie is. In één week kun je geen schokkende lichamelijke vorderingen boeken, maar je zult er versteld van staan wat wilskracht en doorzettingsvermogen kunnen doen met je resultaten.

Volgende week laat ik jullie weten hoe mijn ‘Challenge’ is gegaan, als mensen het leuk vinden om al eerder nieuws te krijgen over de trainingen, laat dit dan weten! Ik ben heel benieuwd hoeveel mensen de uitdaging aan durven?!

Groetjes Albert

Doen jullie mee?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (4)
  1. Linda 7 jaargeleden

    Leuk! Ik ben aan er trainen om 10 km te kunnen hardlopen. Vorige week ben ik gestart met 4 km. En ik wilde over 8 weken mijn doel halen. Gisteren liep ik al 5 km hard. Mijn doel voor komende zondag is minimaal 5,7 km halen… Dan lig ik nog steeds op schema namelijk. Heel veel succes met je doelstellingen deze week!

    Reageer
  2. Albert 7 jaargeleden

    Hallo Linda, In ieder geval heel goed om te horen dat je weer fanatiek aan de slag bent. Zelf ben ik heel benieuwd hoe ik mij zondag voel! Groetjes Albert

    Reageer
  3. Esmée 7 jaargeleden

    Hey!

    Ik ga wel lekker trainen deze week maar ik doe er twee weken over om mijn eind doel te behalen. Aankomend weekend heb ik en een festival en zondag de hele dag EHBO dienst en daar worden mijn prestaties niet beter van 🙂
    Ik ga kijken of ik de fit test beter doe. Die vind ik erg leuk om te doen en een goede meting van mogelijke vorderingen

    Groetjes Esmée

    Reageer
  4. Albert 7 jaargeleden

    Hee Esmee, al met al stel jij al doelen! Één van de belangrijkste aspecten, keep up the good work!

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: