oeps teveel snoepen
Leefstijl Persoonlijk

10 Favorieten die ik niet meer gebruik…

Door

Soms praat ik heel enthousiast over een bepaald product of een bepaalde gadget en zie je hem een paar maanden later nooit meer terug in mijn artikelen en video’s. Tjah…dat komt denk ik doordat ik altijd op zoek ben naar nieuwe favorieten, haha! Ik verander mijn leefstijl zo ontzettend vaak, dat ik bepaalde items soms wekenlang enthousiast gebruik en daarna ineens niet meer. Vandaag zie je 8 van zulke producten. Ik vertel je waarom ze verdwenen zijn uit mijn routine.

1. Fitnesshandschoentjes

Ik heb tijden getraind met fitnesshandschoentjes. Vooral als ik mijn bovenlichaam trainde, kon ik echt niet zonder! Inmiddels gebruik ik ze nooit meer. Ik heb denk ik iets meer eelt op mijn handen ontwikkeld, maar ik doe ook niet zo vaak meer oefeningen waarbij ik ze รฉcht nodig heb. Bijvoorbeeld bij het optrekken krijg ik nog wel vaak erg last van mijn handen. Ik doe dat echter heel weinig (zonder elastiek of apparaat) tegenwoordig!

2. Haarbandjes

Ik droeg vrijwel altijd haardbandjes tijdens het sporten. Nu eigenlijk nooit meer. Ik vind ze toch niet zo fijn meer zitten en inmiddels is m’n haar iets langer, dus heb ik niet zo veel korte plukjes meer.

3. Magere yoghurt

In de eerste jaren van mijn blog, was ik GEK van magere yoghurt. Ik at het super vaak. Inmiddels heb ik dit vervangen door magere kwark. Kwark bevat meer eiwit dan yoghurt, waardoor ik er langer een vol gevoel van houd. Om die reden vind ik kwark momenteel fijner om te gebruiken!

4. Zweetbandjes

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik betrap mezelf erop dat ik de laatste tijd bijna nooit meer een zweetbandje om mijn pols doe! Jarenlang was dit een van mijn ‘staple pieces’. Je zag me vrijwel nooit sporten zonder zo’n bandje. Stiekem denk ik erover om deze gewoonte terug te halen.

5. Hartslagmeter

Een hartslagmeter droeg ik ook een periode altijd tijdens mijn training. Inmiddels niet meer. Ik weet ondertussen ongeveer aan te voelen hoe hoog mijn hartslag is. Bovendien vind ik momenteel trainen op gevoel fijner dan trainen op hartslag. Ik denk zeker dan een hartslagmeter in sommige gevallen een erg handige trainingstool kan zijn!

6. Activiteitentracker

Ook heb ik een tijdje een activiteitentracker (soort fancy stappenteller) gedragen. Daar ben ik al tijden mee gestopt. Ik vond het trouwens altijd wel motiverend om meer te bewegen! Ik denk dus zeker dat het nuttig kan zijn. Misschien moet ik er zelfs weer een tijdje een gaan dragen…om mezelf te stimuleren naast mijn sporten ook wat meer te bewegen!

7. 3/4 sportbroek

Tot een paar jaar geleden droeg ik bijna alleen maar 3/4 sportleggings. Inmiddels draag ik altijd lang (of korte in de zomer). Ik vind de lange broeken iets fijner zitten. Bovendien heb ik het idee dat mijn benen korter lijken in een 3/4 broek, maar dat kan ook aan mij liggen ;).

8. Zonnatura oerflakes spelt

Ik noemde deze zelfs in een van mijn favorieten artikelen in 2016! Inmiddels gebruik ik ze eigenlijk nooit meer, vooral omdat ik graag afwissel van ontbijtjes eens in de zoveel tijd. Ik ben nog steeds wel enthousiast over deze jongens! Maar er zijn tegenwoordig zo veel lekkere en gezonde ontbijtvariaties :).

9. Kaki

Mijn favoriete fruit was een kaki! Totdat ik erachter kwam dat dit een van de weinige dingen is die ik รฉcht niet kan eten zonder onwijze buikklachten te krijgen. Met pijn in mijn hart heb ik de kaki vaarwel gezegd.

10. Sprinten

Haast een beetje pijnlijk om te noemen: vorig jaar voorjaar en zomer was ik ZO fanatiek aan het sprintjes trekken voor mooie billen. Ik heb het inmiddels al maanden niet gedaan! Ik denk er wel over om het weer op te pakken als het weer weer wat mooier wordt, ik vond het namelijk heerlijk! Bovendien, werkt het รฉcht voor mooie billen.

Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen en dat je nu beter snapt waarom sommige dingen verdwenen zijn uit mijn routine :). Mocht je nog aanvullingen hebben op dingen die je mist bij mij, laat het dan zeker even weten!

Groetjes, Marloes

Herken je deze ‘hypes’ ook bij jezelf? Kun je voorbeelden noemen?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (3)
  1. Myhappyfood 2 jaargeleden

    Hoi! Leuk artikel weer! Alleen de titel klopt niet helemaal?? Je noemt er namelijk 10 ipv 8.. die extra 2 zijn natuurlijk wel extra leuk?

    Reageer
    • Marloes 2 jaargeleden

      Hahahaha, zo stom! Ik wilde er eerst 8 doen maar wist er al schrijvende steeds meer! Ik heb de titel nooit aangepast. Ga ik nu doen, thanks!

      Reageer
  2. Kim 2 jaargeleden

    Leuk! Ik heb jarenlang doordeweeks als ontbijt havermout met fruit gegeten. Alleen door jou heb ik de brinta ontdekt ๐Ÿ˜‰ Dat eet ik nu dus heel vaak. Ik ga dus ook door fases wat betreft eten. Sprinten doe ik soms op de loopband. Misschien een optie bij slecht weer? ๐Ÿ˜‰

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: