Gezonde producten Leefstijl Persoonlijk Voeding

Mijn Instagram Maaltijden #4

Door

Instagram maaltijden

Een keer in de zoveel tijd laat ik je alle maaltijden zien die ik in de afgelopen tijd op Instagram plaatste. De laatste stamt uit november vorig jaar, dus er zijn weer genoeg nieuwe foto’s om met jullie te delen! Leuk voor mensen die geen instagram hebben, maar ook voor alle andere als soort van boost aan inspiratie! Ik deel allerlei verschillende maaltijden. Soms zijn ze gezond, soms een beetje minder. Ik geef je van iedere foto een korte beschrijving.

De maaltijden die ik plaats op instagram, zie je lang niet allemaal voorbij komen op optimavita.nl. Dit komt omdat het soms variaties zijn op eerder geschreven recepten. Soms vind ik het recept gewoon het delen niet waard, of heb ik al andere recepten ingepland staan voor die week. Ik zou het super leuk vinden als je me volgt op Instagram.

Let’s go, hier de maaltijden die ik de afgelopen tijd heb gedeeld. We beginnen met de nieuwste en gaan langzaam terug in de tijd:

Collage1

1. Deze plaatste ik afgelopen maandag. Ik lunchte toen in twee delen. Dit was mijn tweede deel, een omelet van 2 eieren, 100g vloeibaar eiwit, 1 plak kaas met kruiden, spinazie, tomaat en paprika.
2. Een calorierijke snack: 250g optimel Griekse stijl in koffiesmaak. Met een klein stukje pure chocolade, wat nootjes en een beetje kaneel. ZO lekker was dit! Een welverdiend op een sportdag :).
3. Biefstuk met zoete aardappel uit de oven en sla. Hier vind je het recept.

Collage2

1. Volkoren spaghetti met heel veel groenten, rundertartaar en tomatenpuree.
2. Weer een snack. Twee rijstwafels, eentje met pindakaas en eentje met hüttenkäse.
3. Geloof het of niet….dit is de biefstuk van hierboven, toen ik hem mee had genomen naar mijn werk. #instagramlie haha

Collage3

1. Twee boterhammen met twee gebakken eitjes, kipfilet, paprika en rucola
2. Een snack: magere kwark met pecannoten, kokoschips en een beetje Walden Farms siroop.
3. Nog een snack, rauwkost met hummus als dip.

Collage4

1. Een salade met sla, komkommer, tomaat, wortel, augurk, een halve avocado, huttenkase en witte bonen. Ik at deze als lunch.
2. Mijn ultieme cheat: allemaal verschillende soorten chocolade. Ik eet doordeweeks eigenlijk niets ongezonds, in het weekend vind ik het dan heerlijk om een lekker grote portie te snoepen.
3. Nog een lunch, deze is een combinatie van kippensoep, twee rijstwafels, eentje met huttenkase en eentje met pindakaas, een roggebroodje met beenham en mosterd en wat tomaatjes en komkommer.

Collage5

1. Als ontbijt nam ik de laatste tijd heel vaak dit: 250g magere kwark met een appel (of ander fruit), high protein muesli en kaneel.
2. Je merkt het al, ook in de winter eet ik graag salades! Deze is met gerookte kip, kidneybonen, avocado en zoete aardappel.
3. Ook dit at is als lunch, Duitse biefstuk met een salade van rauwkost, avocado en een dressing van een beetje honing en een beetje mosterd met water.

Collage6

1. Eiwitpannenkoeken met pindakaas, Walden Farms siroop en kaneel. Het recept vind je hier.
2. Een volkoren wrap met sla, kip, kidneybonen, mais, paprika, champignons, tomaat en komkommer als avondeten.
3. Een lunch van 3 rijstwafels, eentje met hüttenkase en avocado, eentje met kipfilet en eentje met pindakaas. Daarbij een gekookt ei, rauwkost en cup a soup.

Collage7

1. Deze tacobowl is de laatste tijd een van mijn favorieten geworden. Het recept vind je hier.
2. Weer volkoren spaghetti met veel groenten, mager gehakt en tomatenpuree.
3. Pepernoten muffins! Deze maakte ik rond Sinterklaas. Hier het recept.

Collage8

1. Een wrap met sla, komkommer, tonijn, hüttenkäse, paprika, olijven, druiven en een gekookt eitje.
2. Omelet met gerookte ham, tomaat en rucola. Dit at ik met crackers erbij.
3. Een weekend lunch: een pistolet met tomatenpuree, gerookte ham, mozzarella, rucola, olijven en zongedroogde tomaatje. Net een pizza, heerlijk!

Collage9

1. Een gezond stoofpotje met rundvlees, waarvan ik het recept deelde.
2. Ik eet ook heel regelmatig ‘gewone’ stamppot met spekjes. Ik doe er dan we extra veel groenten door (in dit geval andijvie) en neem een klein stukje rookworst.
3. Ontbijt, 250ml melk met 35g havermout, een banaan en een halve scoop eiwitpoeder. Daarop een beetje kaneel.

Collage10

1. Deze roggebrood lunch plaatste ik eerder als inspiratie op optimavita.nl.
2. Een van mijn all time favoriete vegetarische recepten: couscous met geitenkaas en nectarine.
3. Kip met sla en een wrap als avondmaaltijd.

Collage11

1. Weer een omelet! Dit keer met kipfilet, tomaat en spinazie. Daarbij een roggebroodje met kaas.
2. Deze salades maakte ik voor de babyshower van vriendin Annelies, die inmiddels al lang bevallen is. Ik plaatste ze met een tekst op Instagram waarvan zij niet kon uitmaken waarover het ging.
3. Een avondmaaltijd: rijst met kip, sperziebonen, doperwten, champignons en paprika.

Collage12

1. Ik vind deze pasta ZO ontzettend lekker. Het is er een met garnalen, tomatensaus en rucola. Het recept vind je hier.
2. Kip met groenten en rijst, ook een steeds terugkerend geheel op mijn pagina :).
3. Hier mijn favoriete minder-ongezonde-afhaalmaatijd. Witte rijst met zeevruchten en groenten.

Ik hoop dat je het weer leuk vond om te zien! Volg me dus zeker even. Ik deel namelijk niet alleen mijn maaltijden, maar ook oefeningen en andere dingen die ik aan het doen ben.

Groetjes, Marloes

Welke maaltijd van hierboven trekt jou het meest aan? (Behalve de chocola ;))

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (4)
  1. Linda 4 jaargeleden

    De couscous met geitenkaas en nectarine is mijn absolute favoriet!!! Vind alles heel lekker hoor, maar die heb ik al vaak gemaakt en vind ik zoooooo lekker!!

    Reageer
  2. -123- 4 jaargeleden

    Marloes ik wil meer vetten in m’n dieet , maar ook nog eiwittenhoog houden. Kan jij hier bij een q&A of volgend filmpje advies over geven. Producten met genoeg eiwit en wat vet en verzadigd gevoel….

    Xxx

    Reageer
  3. Sam 4 jaargeleden

    Als je spieren wilt bouwen en weinig vermassa wil moet je toch vooral veel koolhydraten eiwitten eten en vet minder rind 20 procent

    Meeste eten juist minder koolhydraten en meer vetten en eiwit

    Wat is nu beter voor spiermassa en minder vetmassa

    Us volkoren brood een goede koolhydraten bron of beter rijst bataaat peulvruchten

    Reageer
  4. Ise 4 jaargeleden

    Dat ziet er allemaal zo goed uit!! Fijne inspiratie 🙂

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: