Afvallen Beweegtips Bewegen Challenge Gemiddeld Workouts

Weekend workout Challenge!

Door

Collage

Goedemorgen op deze mooie zondag! Ik ga je vandaag aan het werk zetten :). Ik daag je uit om een van de komende dagen de oefeningen uit te voeren die je hieronder ziet! Je bent er niet lang mee bezig, maar je hebt wel een pittige training achter de rug als je klaar bent. Bovendien kun je alles gewoon lekker thuis uitvoeren. Ok, van je stoel af, lets get active!

Hieronder zie je de oefeningen en het aantal herhalingen. Neem de tijd die je nodig hebt, het is niet erg als je af en toe pauze neemt. Doe het op je eigen niveau. Ik vind het belangrijker dat je houding goed is, dan dat je alles zo snel mogelijk uitvoert.

Het zijn zes verschillende oefeningen, waarmee je het hele lichaam traint. Lekker effectief dus!

Muur Pushup

Pushup

We beginnen met een Pushup, voor de borstspier. Doe deze oefening 30x Deze kun je tegen de muur uitvoeren zoals op de bovenste foto, of op de knieën zoals daaronder. Als je hem super zwaar wilt maken, kun je hem op de tenen uitvoeren. Houd je buik aangespannen en je rug recht. Plaats de handen iets breder dan de schouder.

P1050784

Vervolgens voor de schuine buikspieren, leg een enkel op de knie en doe je handen achter je hoofd. Beweeg je elleboog richting je knie. Doe dit aan iedere kant 30x. 

Plank

Dan een plank met een leg raise. Sta in plankhouding op handen en tenen (of handen en knieën), span je buik aan en houd je rug recht. Til om en om een been de lucht in, doe dit 20x per been!

Squat

Voor de benen maken we een squat. Sta rechtop en beweeg je billen naar achteren, zorg ervoor dat je knieën niet voorbij je tenen gaan. Houd je buik aangespannen. Dit doe je 50x (!!!), neem de tijd!

Rug1

De onderrug pakken we aan met een lower back raise. Lig op je buik en til je bovenlichaam een klein stukje van de grond, niet te ver! Blijf richting de grond kijken. Herhaal dit 25x.

Tenslotte de laatste oefening, loop 20x de trap op en af! Heb je geen trap? Jog (of stap) dan 5 minuten op de plaats.

Ik wens je heel veel succes! Ik hoor heel graag of je het gedaan hebt en wat je van deze workout vond.

Groetjes, Marloes

Ga jij deze uitdaging aan? Hoe ging het!?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (14)
  1. Tamara 5 jaargeleden

    Weer een leuk initiatief .. Thnx Marloes!

    Reageer
  2. Samantha 5 jaargeleden

    Wat super leuk! Hij klinkt heel pittig en zwaar. Ik ga hem morgenochtend doen. Ik doe straks mee aan een hardloopwedstrijd dus ik vind hem vandaag niet zo goed passen.

    Reageer
    • Marloes 5 jaargeleden

      Dat lijkt me niet zo’n goed idee dan indd! Haha. Veel succes!!

      Reageer
  3. Daniëlle 5 jaargeleden

    Leuk! De oefeningen die ik kan en mag doen met mijn zwangere buik, ga ik doen deze week!

    Reageer
  4. Sas 5 jaargeleden

    Ziet er erg leuk uit. een leuk initiatief !

    Reageer
  5. Vera 5 jaargeleden

    Na een korte warming-up heb ik 7 minuten over bovenstaande oefeningen gedaan. Bij gebrek aan trap-rennen heb ik 5 minuten cardio-oefeningen gedaan. Daarna nog de dumbell-oefeningen en dat maakte het een mooie workout voor vandaag. Ben benieuwd of ik volgende week zondag sneller ben dan vandaag!

    Reageer
  6. kim 5 jaargeleden

    Super leuk! Bedankt Marloes.
    Gr.kim

    Reageer
  7. Laura 5 jaargeleden

    Zo net deze workout gedaan. 🙂 ben nog steeds aan het uithijgen.. 🙂 vooral de trap is zwaar op het einde! 🙂

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: