Bewegen Challenge

Weekend Workout Challenge #8

Door

Weekendworkoutchallenge8

Vrijdag….dat betekent bijna weekend! Hoog tijd dus voor een weekend-workout-challenge. Ik daag je in dit artikel uit om een aantal oefeningen te doen op één van je weekenddagen. (Ok, het mag ook op een andere dag ;)). Zo ben je in korte tijd tóch even heel gezond bezig. Ook al heb je weinig tijd om te bewegen, dat is nu geen excuus meer. Dus til die mooie billen van de bank en work it!

Deze workout bestaat uit zeven verschillende oefeningen. De eerste is een soort van warming-up, dus die hoef je ook al niet meer te doen! Per oefening geef ik een korte uitleg en ik vertel je hoe vaak je hem ‘moet’ uitvoeren.

Stoel

Zoals ik al zei, beginnen we met een soort van warming up. Plaats je handen op een stoel en houd je lichaam in plankhouding. Span je buik aan en houd je rug recht. Spring nu met beide benen naar voren en weer terug. Is dat te zwaar? Wissel dan je benen af. Herhaal dit 50x

Collagedips

Dan draai je je om en plaats je de handen op de stoel met je vingers richting je billen. Zak door je ellebogen, met je billen dicht bij de stoel. Duw jezelf weer op en herhaal dit 30x. Deze oefeningen is goed voor de borst en voor de achterkant van je bovenarmen (triceps).

Spring in uit squat

Vervolgens trainen we de benen. Kom laag zitten met je billen naar achteren, houd je buik aangespannen en je rug recht. Spring met je benen wijd en smal, maar niet smaller dan heupbreedte. Herhaal dit 30x.

Superman

Voor de onderrug kom je op de grond liggen op je buik, strek je armen voorwaarts. Til één arm en het tegenovergestelde been omhoog en wissel vervolgens af met de andere kant. Blijf recht vooruit naar de grond kijken. Je doet beide kanten 20x.

Side plank raise

Dan een schuine plank, kom staan op één elleboog en je voeten. Als dit te zwaar is, plaats je de knie van het onderste been op de grond. Blijf zo recht mogelijk staan voor 30 seconden. Als je kunt, beweeg je je heupen kleine stukjes omlaag en omhoog (zie foto) herhaal vervolgens 30 seconden aan de andere kant.

Crab

De volgende oefening is best lastig, hij vergt veel coördinatie en evenwicht, maar is daarom wel een perfecte training. Ik noem hem de ‘crab’. Sta op handen en voeten en span je buik aan. Rijk met je rechterhand naar je linker enkel, het is niet erg als je je been niet helemaal kunt strekken. Wissel vervolgens af met de andere kant. Blijf zo stabiel mogelijk staan! Doe dit 20x aan iedere kant.

Crunch kleermakerszit

Tenslotte een oefening voor de buik om af te sluiten. Lig op je rug met je handen achter je hoofd en je benen in kleermakerszit. Kom kleine stukjes omhoog met je bovenlichaam, probeer tijdens de hele oefening je schouders niet meer de grond te laten raken, zodat je buik op spanning blijft. Kijk schuin omhoog. Deze oefening doe je 100x.

Heel veel succes met het uitvoeren van deze weekend workout. Thuis trainen vind ik ideaal, zeker als ik weinig tijd heb of als het slecht weer is. Je moet jezelf soms even een schop onder je kont geven om het te gaan doen, maar achteraf voel je je super goed!

Laat me zeker even weten wat je van deze workout vond.

Groetjes, Marloes

Ga jij deze workout uitvoeren? Of heb je andere sportplannen dit weekend?

Je vindt dit misschien ook leuk

Reacties (4)
  1. Mieke 4 jaargeleden

    Heerlijke workout!

    Ik vroeg mij af of jij wel eens courgettini (pasta van courgette) gegeten hebt? Misschien een leuk gezond recept?

    Ik ben benieuwd!

    Reageer
    • Marloes 4 jaargeleden

      Nog nooit gegeten! Lijkt me heel veel werk, hihi. Maar kan het best eens proberen!

      Reageer
  2. Vera 4 jaargeleden

    Okee, ik beloof aan mezelf dat ik morgen deze workout ga doen! Want ik ga morgen natuurlijk ook het wafelrecept (eindelijk…!!) maken. En daar moet dan wel iets tegenover staan. 🙂

    Reageer

Door een reactie te plaatsen ga je akkoord met het opslaan en verwerken van je gegevens door Optima Vita

Plaats een bericht

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

%d bloggers liken dit: